N42B20 demontaż kolektora + wymiana odmy

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#1

Post autor: Palec11 »

Witam wszystkich mógł by ktoś opisać jak zdemontować kolektor i wymontować odmę w silniku N42 ? Jest to trudna praca ? wymaga kanału ? (dodam że odmę chce wymienić z demontażem kolektora odrazu bym uszelki wymienił) Zdjęcia lub filmik by się przydały ... Chciał bym spróbować zrobić to sam ale boję się że nie podołam ktoś jakieś uwagi pomysły ? Fajnie jak by ktoś jakiś filmik i zdjęcia z takiej wymiany mi pokazał ... Na co szczególnie trzeba uważać przy takiej wymianie ?

PS wiem że sporo jest ogólnikowych opisów ja bym chciał więcej szczegółów jakieś uwagi odnośnie tego na co uważać i w końcu żeby ktoś z doświadczeniem mi powiedział czy laik sobie z tym poradzi ?
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#2

Post autor: piotrek1474 »

Żeby zdemontować kolektor przyda się kanał bo trzeba odkręcić jedna śrubę a dostęp do niej jest kiepski.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=180512
Obrazek
Awatar użytkownika
alb3rt
Bywalec forum
Posty: 135
Rejestracja: 26 mar 16, 7:51
BMW: E46 316i N46B18 sedan
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto:

#3

Post autor: alb3rt »

Nie trzeba odkręcać korektora.
Po wyjęciu alternatora robi się sporo miejsca i dostęp do odmy jest lepszy.
Trzeba się nakombinować z kluczykiem na torx, ale jest to do zrobienia.
Kodowanie, diagnostyka, aktualizacja, dorabianie kluczyków, sprawdzenie przebiegu. Elektronika BMW wszystkie modele.
730280210 :supcio:
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#4

Post autor: Palec11 »

Właśnie jestem w trakcie demontowania próbuję to sam zrobić jak się gdzieś zatnę to składam spowrotem :)
Awatar użytkownika
Badboy-PL
Bywalec forum
Posty: 106
Rejestracja: 30 lip 16, 8:21
BMW: BMW E46 318I
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Bergen op zoom Holandia

#5

Post autor: Badboy-PL »

piotrek1474 pisze:Żeby zdemontować kolektor przyda się kanał bo trzeba odkręcić jedna śrubę a dostęp do niej jest kiepski.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=180512
Kolektor jest przykrecony 2 srubami torx od spodu. Sam robilem tydzien temu i sie. Troche umeczylem. Poza tym tez trzeba odkrecic pochwe bagnetu od kolektora

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#6

Post autor: Palec11 »

Też już jestem po zabiegu i nie trzeba pochwy odkręcać :P
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”