[N42B20] Błąd 2761 CDKSLS2 - Secondary air system bank2

roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#1

Post autor: roque »

Witam

BMW E46 318i z LPG

Silnik N42B20

Prośba o rozszyfrowanie błędu silnika, tylko taki błąd obecnie mi INPA pokazuje.

Szukalem po forum podobnego tematu, ale ws. 2761 nikt się nie wypowiadał, gdy inne błędy były również w tematach.
W czym może być problem?

2761 CDKSLS2 - Secondary air system bank2
Error counter: 4 Logistic counter: 146
1. Umweltsatz Mileage 2900 km Mittelwert Lambdaregelfaktor B2(frm2) 0.68 Lambda-Sollwert Bank2 (lamsons2) 9.13 Korrekturfaktor Höhe B2(fho_u) 1.88 Motorstarttemperatur (tmst) -36.00 Grd C
2. Umweltsatz Mileage 159640 km Mittelwert Lambdaregelfaktor B2(frm2) 1.99 Lambda-Sollwert Bank2 (lamsons2) 15.94 Korrekturfaktor Höhe B2(fho_u) 3.98 Motorstarttemperatur (tmst) 143.25 Grd C
Sekundaerluftdurchsatz zu gering Test conditions fulfilled

Error present now and already stored Error would not cause a warning lamp to light up
Error code: 02 27 61 62 02 04 92 01 22 57 92 78 10 3E 5C FF FF FF FF FF FF FF FF FF
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#2

Post autor: adi3d »

Pewnie problem jest z pompa powietrza wtórnego, sprawdź czy działa gdy rano odpalasz zimny silnik
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#3

Post autor: roque »

a jak to sprawdzić czy działa? Gdzie ona jest?

Jeśli to jest ten "zbiornik" obok wlewu oleju to na zimnym silniku slychać z niego takie dydnienie, a potem ucicha czy jak to można inaczej nazwać zaraz po odpaleniu, czy to o to chodzi?

Edit. zlokalizowałem pompe i zawór, sprawdze czy tam jest wszystko sprawne i ew. rozkrece

Przetłumaczyłem bład z niemieciego na polski i to: "Zbyt niskie natężenie przepływu powietrza wtórnego"

wiec może być coś zapchane przez spaliny przez niesprawny zawór? jeśli tam bedzie smoła to chyba musze wymienić zawór i pompe, bo oba beda zapchane, tak?
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#4

Post autor: adi3d »

Sprawdź zawór on powinien być drozny tylko od pompy w stronę silnika bo tam pompuje mu powietrze. Sprawdź węże czy nie są dziurawe. I sprawdź na początku tam gdzie pompa ssie powietrze czy jest drożne wszystko
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#5

Post autor: roque »

wezyk plaskikowy nie jest dziurawy, pompa pompuje (u mnie jest pompa razem z filtrem) (podpinana osobno pod 12 v i dmucha dobrze), zawór czysty bez zadnej sadzy. Czy da sie ten zawór otworzyć? Co moge jeszcze sprawdzić?
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#6

Post autor: adi3d »

A filtr nie jest zabrudzony?
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#7

Post autor: roque »

filtr wyglada jako tako ok, ale nie moglem tego otworzyc, by go wyjac. Ten filtr jest w ksztacie okregu i jest wbudowany chyba w pokrywke, wiec chyba trzeba kupic calosc by to wymienic.

Podpinalem pompe razem z filtrem pod 12v i sprawdzalem jaki jest ciag, dmucha mocno, choc nie wiem czy tak ma byc.
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#8

Post autor: adi3d »

Jeszcze możesz sprawdzić ten srebrny zawór. Czystym palcem sprawdź miejsce w które pompka wdmuchuje powietrze. Jeśli będzie czy to to ok. Jak brudno to zawór do wymiany. I zerknij też na uszczelke pod tym zaworem czy nie jest jakaś wyszczerbiona.

A tak to jeśli pompka działa i zawór będzie ok tonie mam pomysłu. Ogółem ta pompka nie jest za bardzo potrzebna. Ona tylko nagrzewa katalizator szybciej żeby spełniać normy emisji spalin więc się nie przejmuj tym.
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#9

Post autor: roque »

rura na wylocie (to miejsce gdzie wchodzi w zawór) ma lekki nalot szary, ale to raczej nie spaliny. Testowałem palcem zawór gdy był jeszcze zamontowany na silniku. Czysty. Nie ma smoły jak na innych filmikach na Youtube.

Tak, wiem, tam leci O2 do kolektora by dopalic spaliny ;-) inaczej sondy moga walic bledami, bo domyslam sie ze ten blad pochodzi wlasnie z sond.
Blad jest i wkurza, jak zostawie to bede mial to w glowie ze on tam jest :P

Jeszcze nie odkrecałem zaworu, jak go odkrece to sprobuje wyczyścic.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”