[N42B20] Błąd 2761 CDKSLS2 - Secondary air system bank2
-
- Bywalec forum
- Posty: 251
- Rejestracja: 26 lip 19, 11:19
- BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: JY71815
[N42B20] Błąd 2761 CDKSLS2 - Secondary air system bank2
Witam
BMW E46 318i z LPG
Silnik N42B20
Prośba o rozszyfrowanie błędu silnika, tylko taki błąd obecnie mi INPA pokazuje.
Szukalem po forum podobnego tematu, ale ws. 2761 nikt się nie wypowiadał, gdy inne błędy były również w tematach.
W czym może być problem?
2761 CDKSLS2 - Secondary air system bank2
Error counter: 4 Logistic counter: 146
1. Umweltsatz Mileage 2900 km Mittelwert Lambdaregelfaktor B2(frm2) 0.68 Lambda-Sollwert Bank2 (lamsons2) 9.13 Korrekturfaktor Höhe B2(fho_u) 1.88 Motorstarttemperatur (tmst) -36.00 Grd C
2. Umweltsatz Mileage 159640 km Mittelwert Lambdaregelfaktor B2(frm2) 1.99 Lambda-Sollwert Bank2 (lamsons2) 15.94 Korrekturfaktor Höhe B2(fho_u) 3.98 Motorstarttemperatur (tmst) 143.25 Grd C
Sekundaerluftdurchsatz zu gering Test conditions fulfilled
Error present now and already stored Error would not cause a warning lamp to light up
Error code: 02 27 61 62 02 04 92 01 22 57 92 78 10 3E 5C FF FF FF FF FF FF FF FF FF
BMW E46 318i z LPG
Silnik N42B20
Prośba o rozszyfrowanie błędu silnika, tylko taki błąd obecnie mi INPA pokazuje.
Szukalem po forum podobnego tematu, ale ws. 2761 nikt się nie wypowiadał, gdy inne błędy były również w tematach.
W czym może być problem?
2761 CDKSLS2 - Secondary air system bank2
Error counter: 4 Logistic counter: 146
1. Umweltsatz Mileage 2900 km Mittelwert Lambdaregelfaktor B2(frm2) 0.68 Lambda-Sollwert Bank2 (lamsons2) 9.13 Korrekturfaktor Höhe B2(fho_u) 1.88 Motorstarttemperatur (tmst) -36.00 Grd C
2. Umweltsatz Mileage 159640 km Mittelwert Lambdaregelfaktor B2(frm2) 1.99 Lambda-Sollwert Bank2 (lamsons2) 15.94 Korrekturfaktor Höhe B2(fho_u) 3.98 Motorstarttemperatur (tmst) 143.25 Grd C
Sekundaerluftdurchsatz zu gering Test conditions fulfilled
Error present now and already stored Error would not cause a warning lamp to light up
Error code: 02 27 61 62 02 04 92 01 22 57 92 78 10 3E 5C FF FF FF FF FF FF FF FF FF
-
- Bywalec forum
- Posty: 251
- Rejestracja: 26 lip 19, 11:19
- BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: JY71815
a jak to sprawdzić czy działa? Gdzie ona jest?
Jeśli to jest ten "zbiornik" obok wlewu oleju to na zimnym silniku slychać z niego takie dydnienie, a potem ucicha czy jak to można inaczej nazwać zaraz po odpaleniu, czy to o to chodzi?
Edit. zlokalizowałem pompe i zawór, sprawdze czy tam jest wszystko sprawne i ew. rozkrece
Przetłumaczyłem bład z niemieciego na polski i to: "Zbyt niskie natężenie przepływu powietrza wtórnego"
wiec może być coś zapchane przez spaliny przez niesprawny zawór? jeśli tam bedzie smoła to chyba musze wymienić zawór i pompe, bo oba beda zapchane, tak?
Jeśli to jest ten "zbiornik" obok wlewu oleju to na zimnym silniku slychać z niego takie dydnienie, a potem ucicha czy jak to można inaczej nazwać zaraz po odpaleniu, czy to o to chodzi?
Edit. zlokalizowałem pompe i zawór, sprawdze czy tam jest wszystko sprawne i ew. rozkrece
Przetłumaczyłem bład z niemieciego na polski i to: "Zbyt niskie natężenie przepływu powietrza wtórnego"
wiec może być coś zapchane przez spaliny przez niesprawny zawór? jeśli tam bedzie smoła to chyba musze wymienić zawór i pompe, bo oba beda zapchane, tak?
-
- Bywalec forum
- Posty: 584
- Rejestracja: 16 cze 17, 1:37
- BMW: E46 318i n42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
- Lokalizacja: Toruń
Sprawdź zawór on powinien być drozny tylko od pompy w stronę silnika bo tam pompuje mu powietrze. Sprawdź węże czy nie są dziurawe. I sprawdź na początku tam gdzie pompa ssie powietrze czy jest drożne wszystko
-
- Bywalec forum
- Posty: 251
- Rejestracja: 26 lip 19, 11:19
- BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: JY71815
wezyk plaskikowy nie jest dziurawy, pompa pompuje (u mnie jest pompa razem z filtrem) (podpinana osobno pod 12 v i dmucha dobrze), zawór czysty bez zadnej sadzy. Czy da sie ten zawór otworzyć? Co moge jeszcze sprawdzić?
-
- Bywalec forum
- Posty: 251
- Rejestracja: 26 lip 19, 11:19
- BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: JY71815
filtr wyglada jako tako ok, ale nie moglem tego otworzyc, by go wyjac. Ten filtr jest w ksztacie okregu i jest wbudowany chyba w pokrywke, wiec chyba trzeba kupic calosc by to wymienic.
Podpinalem pompe razem z filtrem pod 12v i sprawdzalem jaki jest ciag, dmucha mocno, choc nie wiem czy tak ma byc.
Podpinalem pompe razem z filtrem pod 12v i sprawdzalem jaki jest ciag, dmucha mocno, choc nie wiem czy tak ma byc.
-
- Bywalec forum
- Posty: 584
- Rejestracja: 16 cze 17, 1:37
- BMW: E46 318i n42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
- Lokalizacja: Toruń
Jeszcze możesz sprawdzić ten srebrny zawór. Czystym palcem sprawdź miejsce w które pompka wdmuchuje powietrze. Jeśli będzie czy to to ok. Jak brudno to zawór do wymiany. I zerknij też na uszczelke pod tym zaworem czy nie jest jakaś wyszczerbiona.
A tak to jeśli pompka działa i zawór będzie ok tonie mam pomysłu. Ogółem ta pompka nie jest za bardzo potrzebna. Ona tylko nagrzewa katalizator szybciej żeby spełniać normy emisji spalin więc się nie przejmuj tym.
A tak to jeśli pompka działa i zawór będzie ok tonie mam pomysłu. Ogółem ta pompka nie jest za bardzo potrzebna. Ona tylko nagrzewa katalizator szybciej żeby spełniać normy emisji spalin więc się nie przejmuj tym.
-
- Bywalec forum
- Posty: 251
- Rejestracja: 26 lip 19, 11:19
- BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: JY71815
rura na wylocie (to miejsce gdzie wchodzi w zawór) ma lekki nalot szary, ale to raczej nie spaliny. Testowałem palcem zawór gdy był jeszcze zamontowany na silniku. Czysty. Nie ma smoły jak na innych filmikach na Youtube.
Tak, wiem, tam leci O2 do kolektora by dopalic spaliny
inaczej sondy moga walic bledami, bo domyslam sie ze ten blad pochodzi wlasnie z sond.
Blad jest i wkurza, jak zostawie to bede mial to w glowie ze on tam jest
Jeszcze nie odkrecałem zaworu, jak go odkrece to sprobuje wyczyścic.
Tak, wiem, tam leci O2 do kolektora by dopalic spaliny

Blad jest i wkurza, jak zostawie to bede mial to w glowie ze on tam jest

Jeszcze nie odkrecałem zaworu, jak go odkrece to sprobuje wyczyścic.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 4 Odpowiedzi
- 827 Odsłony
-
Ostatni post autor: Szip69
-
- 20 Odpowiedzi
- 7139 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 2671 Odsłony
-
Ostatni post autor: Reddevil99
-
- 9 Odpowiedzi
- 2155 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 2449 Odsłony
-
Ostatni post autor: CezaryMor