[N42B20] Analiza błędów: 2738 CDKKAT, 190 light module-EEPROM error, EWS 0x0013 toleration of changing code
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 wrz 18, 20:39
- BMW: E46 318i N42B20 Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: BB
Witam szanownych forumowiczów ,
ponieważ od niedawna posiadam E46 i dopiero poznaje możliwości diagnostyczne
proszę o pomoc w diagnozie błędów INPA:
2738 CDKKAT - Catalytic-converter conversion jest to jedyny błąd w sterowniku silnika, który się pojawia a po skasowaniu wraca co jakiś czas (ok 1000km) czy to oznacza wypalony katalizator i konieczna jest jego wymiana czy może sonda lambda? poniżej screen z INPY: Dodatkowo, niedawno pojawił się błąd w module zegarów:
190 light module-EEPROM error co on oznacza, w module świateł brak błędu, przebieg nie kręcony, nie da się wykasować.
i mam błąd jeszcze w EWS:
Błąd : 0x0013: toleration of changing code increased with key # 1
to jest tylko informacja o zwiększeniu tolerancji coś się rozsynchronizowało? skasowałem wczoraj i czekam czy się pojawi.
z góry dziękuję za pomoc.
ponieważ od niedawna posiadam E46 i dopiero poznaje możliwości diagnostyczne
proszę o pomoc w diagnozie błędów INPA:
2738 CDKKAT - Catalytic-converter conversion jest to jedyny błąd w sterowniku silnika, który się pojawia a po skasowaniu wraca co jakiś czas (ok 1000km) czy to oznacza wypalony katalizator i konieczna jest jego wymiana czy może sonda lambda? poniżej screen z INPY: Dodatkowo, niedawno pojawił się błąd w module zegarów:
190 light module-EEPROM error co on oznacza, w module świateł brak błędu, przebieg nie kręcony, nie da się wykasować.
i mam błąd jeszcze w EWS:
Błąd : 0x0013: toleration of changing code increased with key # 1
to jest tylko informacja o zwiększeniu tolerancji coś się rozsynchronizowało? skasowałem wczoraj i czekam czy się pojawi.
z góry dziękuję za pomoc.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 wrz 18, 20:39
- BMW: E46 318i N42B20 Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: BB
hmm… u mnie chyba nie to, bo wcześniej na Pb również błąd wyskakiwał. Może poprostu katalizator się skończył i do wymiany?
Jakieś jeszcze pomysły co do pozostałych błędów:
zegary: 190 light module-EEPROM error
EWS: 0x0013: toleration of changing code increased with key # 1
Jakieś jeszcze pomysły co do pozostałych błędów:
zegary: 190 light module-EEPROM error
EWS: 0x0013: toleration of changing code increased with key # 1
-
- Bywalec forum
- Posty: 584
- Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
- BMW: E46 318i n42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
- Lokalizacja: Toruń
Błędy tegi modułu w większości można olać, oczywiście jeszcze wszystko działa. Głównie interesuje Cię ten od kata. Silnik wchodzi bez problemu na max obroty? Ma moc?
Jeśli tak to spróbuj skasować adaptacje sond, a najlepiej wszystkie jakie są. I wypadało by pojeździć na benzynie. Jeśli błąd wyskoczy to wtedy będzie już poważniejsza sprawa typu sondy lub kat
Jeśli tak to spróbuj skasować adaptacje sond, a najlepiej wszystkie jakie są. I wypadało by pojeździć na benzynie. Jeśli błąd wyskoczy to wtedy będzie już poważniejsza sprawa typu sondy lub kat
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 wrz 18, 20:39
- BMW: E46 318i N42B20 Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: BB
Wszystko działa i nie ma najmniejszych problemów z samochodem ale błędy są irytujące i lepiej żeby było czysto a może szukam dziury w całości, niepotrzebnie...
Samochód robi dziennie ok 100km, silnik ma moc i wykręca się bez problemu na obroty, nie ma żadnej różnicy między LPG a Pb a pojawienie się błędu i lampki check nie wpływa na jakość pracy samochodu, nie kasowałem żadnych adaptacji, więc może jeszcze to spróbuje - pytanie: nie rozjadą się ustawienia LPG po skasowaniu adaptacji?
Samochód robi dziennie ok 100km, silnik ma moc i wykręca się bez problemu na obroty, nie ma żadnej różnicy między LPG a Pb a pojawienie się błędu i lampki check nie wpływa na jakość pracy samochodu, nie kasowałem żadnych adaptacji, więc może jeszcze to spróbuje - pytanie: nie rozjadą się ustawienia LPG po skasowaniu adaptacji?
-
- Bywalec forum
- Posty: 584
- Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
- BMW: E46 318i n42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
- Lokalizacja: Toruń
Po skasowaniu adaptacji musisz pojeździć na Pb żeby mapy się napisały właściwie. Później jak włączyć lpg to ona się dostosuję. Mnożniki się nie zmieniają więc mapy zrobi sobie też właściwe
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 7 Odpowiedzi
- 2436 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: dudi273
-
- 37 Odpowiedzi
- 9374 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: dworak26
-
- 5 Odpowiedzi
- 2305 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Gixer010
-
- 2 Odpowiedzi
- 2445 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 6 Odpowiedzi
- 4606 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MarkS
-
- 1 Odpowiedzi
- 962 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 16 Odpowiedzi
- 4649 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MaciekBMW
-
- 17 Odpowiedzi
- 2283 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: KucaQ