[n42b20 318] masło na bagnecie po wymianie odmy
-
- Bywalec forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 5 gru 11, 15:41
- BMW: n42b20 318
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdynia
Od miesiąca ciesze się nowo zakupionym BMW. Udokumentowany serwis, przebieg 130tkm, doinwestowana.
Jedną rzeczą którą trzeba było zrobić, to zrobić odpowietrzenie skrzyni korbowej.
Kupiłekm separator i jeden z przewodów:
https://www.bmwautoparts.pl/pl/katalog/czesci/11_3180/0/47611/L/0/2002/0/0/odpowiet-skrzyni-korbseparator-oleju
numer 1 i 4.
Wymiana z powodu wycieku oleju spod silnika (dokładnie z przewodu nr4) i zasysanie powietrza przez otwarty korek wlewu oleju na wolnych obrotach (założyłęm wcześniej temat na to).
Samochód prawdopodobnie spalał olej. "Prwdopodobnie", ponieważ zaraz po zakupie zrobiłem jeszcze 700 km i wydawało mi się, że uciekło z 2mm z miarki. Więc nie czekając - zmiana oleju, filtru i tej odmy.
Ucieszony, że nic więcej nie wymaga roboty przy aucie zrobiłem wycieczke na 320 km. Auto na noc przestało w garażu.
Rano wchodze, sprawdzam znowu olej na bagnecie i widze na nim przeklęte masło (bądź musztarde jak kto woli).
I nie tylko ciapke tylko tak, jak by w misce pływała bita śmietana zamiast oleju
Nie ukrywam poirytowania, bo procedura standardowa zakonczyła się nową łamigłówką o co z tym fantem chodzi lub nie chodzi :/
Chciałem jeszcze moją "ekonomiczną" bete przegonić w kolejną trase zanim spadnie śnieg i posypią solą, po czym na całą zime odstawie auto do garażu. Ale w tym przypadku jestem wkurzony i szukam rozwiązania wpierw na forum. Można założyć, że operacja wymiany separatora i przewodu została źle przewprowadzona...Może, ale to zweryfikuje przy ponownej wizycie w warsztacie, bo i tak będe musiał go odwiedzić.
Ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem???
Komputer jest czysty, żadnych błędów z przeszłości i bieżących.
Masło zbiera się, gdy auto jeździ na krótkich odcinkach i jest często włączane/wyłączane, szczególnie w niskich temperaturach na dworzu. W moim przypadku to się nie tyczy, bo przejechałem spory odcinek. Poza tym nie ma jeszcze mrozu i temperatura była powyżej zera gdy jechałem.
Anybody?
Jedną rzeczą którą trzeba było zrobić, to zrobić odpowietrzenie skrzyni korbowej.
Kupiłekm separator i jeden z przewodów:
https://www.bmwautoparts.pl/pl/katalog/czesci/11_3180/0/47611/L/0/2002/0/0/odpowiet-skrzyni-korbseparator-oleju
numer 1 i 4.
Wymiana z powodu wycieku oleju spod silnika (dokładnie z przewodu nr4) i zasysanie powietrza przez otwarty korek wlewu oleju na wolnych obrotach (założyłęm wcześniej temat na to).
Samochód prawdopodobnie spalał olej. "Prwdopodobnie", ponieważ zaraz po zakupie zrobiłem jeszcze 700 km i wydawało mi się, że uciekło z 2mm z miarki. Więc nie czekając - zmiana oleju, filtru i tej odmy.
Ucieszony, że nic więcej nie wymaga roboty przy aucie zrobiłem wycieczke na 320 km. Auto na noc przestało w garażu.
Rano wchodze, sprawdzam znowu olej na bagnecie i widze na nim przeklęte masło (bądź musztarde jak kto woli).
I nie tylko ciapke tylko tak, jak by w misce pływała bita śmietana zamiast oleju
Nie ukrywam poirytowania, bo procedura standardowa zakonczyła się nową łamigłówką o co z tym fantem chodzi lub nie chodzi :/
Chciałem jeszcze moją "ekonomiczną" bete przegonić w kolejną trase zanim spadnie śnieg i posypią solą, po czym na całą zime odstawie auto do garażu. Ale w tym przypadku jestem wkurzony i szukam rozwiązania wpierw na forum. Można założyć, że operacja wymiany separatora i przewodu została źle przewprowadzona...Może, ale to zweryfikuje przy ponownej wizycie w warsztacie, bo i tak będe musiał go odwiedzić.
Ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem???
Komputer jest czysty, żadnych błędów z przeszłości i bieżących.
Masło zbiera się, gdy auto jeździ na krótkich odcinkach i jest często włączane/wyłączane, szczególnie w niskich temperaturach na dworzu. W moim przypadku to się nie tyczy, bo przejechałem spory odcinek. Poza tym nie ma jeszcze mrozu i temperatura była powyżej zera gdy jechałem.
Anybody?
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
A sprawdź kolego czy nie ubywa Ci płynu chłodzącego?
Romanikxxl
Jest jeszcze jedna opcja,olej jaki zalales zmieszal sie z resztka starego oleju i syfu jaki zostal jeszcze w silniku,mial tak moj ojciec gdy zalal jakas podrobe kupiona okazyjnie.Skonczylo sie plukaniem silnika i nowym olejem i przeszlo jak reka odjal.Gorzej jezeli padla ci uszczelka pod glowica
-
- Bywalec forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 5 gru 11, 15:41
- BMW: n42b20 318
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdynia
Tak, to jest w kolejności do sprawdzenia.
Sprawdze poziom płynyu i czy nie ubywa. Olej Castrola z pojemnika, dedykacja BMW.
Też może być, ze trafiłą się podróbka. Wolał bym tąopcje i płukanie silnika.
Ale faktycznie, sprawdze uszczelke i poziom płynu.
Czy wtedy nie skakała by mi temperatura silnika?
Motor szybko nagrzewa do temperatury roboczej ale ani razu nie zaobserwowałem żeby wskazówka drgnęła w lewo lub prawo.
Z rury koloru nie ma, jedynie to para wodna. Cały czas leci para ze spaliniami, nawet jak jest rozgrzany.
Sprawdze poziom płynyu i czy nie ubywa. Olej Castrola z pojemnika, dedykacja BMW.
Też może być, ze trafiłą się podróbka. Wolał bym tąopcje i płukanie silnika.
Ale faktycznie, sprawdze uszczelke i poziom płynu.
Czy wtedy nie skakała by mi temperatura silnika?
Motor szybko nagrzewa do temperatury roboczej ale ani razu nie zaobserwowałem żeby wskazówka drgnęła w lewo lub prawo.
Z rury koloru nie ma, jedynie to para wodna. Cały czas leci para ze spaliniami, nawet jak jest rozgrzany.
Para to i u mnie leci,a wszystko jest ok
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
Nie powinno tak byćbimer250 pisze:Cały czas leci para ze spaliniami, nawet jak jest rozgrzany.
Romanikxxl
-
- Bywalec forum
- Posty: 392
- Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
- BMW: e46 318i 143KM
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: mielec
u mnie też leci para i jest ok
temperatura otoczenia jest niska wiec nie ma mozliwosci że para nie bedzie leciał
nawet jak myjesz auto to zawsze ci sie wody naleje do tlumnika i pózniej musi odparować
temperatura otoczenia jest niska wiec nie ma mozliwosci że para nie bedzie leciał
nawet jak myjesz auto to zawsze ci sie wody naleje do tlumnika i pózniej musi odparować
Dokladnie .Kiedys borykalem sie z tym problemem jeszcze z e36,bezskutecznie doszukiwalem sie wady gdy para leciala mi zimowa pora z tlumika.Faktem jest ze dluzsza trasa zalatwia sprawe i para znika, ale po jakims czasie wraca .Bylo to juz pare lat temu i od tego czasu dalem sobie spokoj z doszukiwaniem sie wady na sile,ktorej nie ma.Wiadomo pod maske trzeba co jakis czas zajrzec sprawdzic co trzeba,nie czekam z najmniejsza pierdolka zaraz zakasuje rekawy.Na szczescie nie nie musze tego robic za czestodanielo6666 pisze:u mnie też leci para i jest ok
temperatura otoczenia jest niska wiec nie ma mozliwosci że para nie bedzie leciał
nawet jak myjesz auto to zawsze ci sie wody naleje do tlumnika i pózniej musi odparować
-
- Bywalec forum
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 sie 10, 18:23
- BMW: BMW e46 320CI
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Złotoryja
Sprawdź czy nie ubywa płynu od chłodnicy. Sprawdź czy jak auto się nagrzeje czy węże od chłodnicy puchną i są twarde jak kamień czy można je normalnie nacisnąć. I kolego czy masz instalacje gazową w swoim aucie?? Aha i zobacz czy na korku od wlewu oleju też się zbiera "masło"
-
- Bywalec forum
- Posty: 392
- Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
- BMW: e46 318i 143KM
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: mielec
fakt płynu moze minimalnie mi ubywa ale pewnie mam gdzies nieszczelnośc ale nic sie do oleju nie przedostaje ( brak masła )
uszczelka pod glowica odpada bo była robiona pól roku temu tylko troszke węże twardawe
nie wiem jak je prawidłowo odpowietrzyc?
uszczelka pod glowica odpada bo była robiona pól roku temu tylko troszke węże twardawe
nie wiem jak je prawidłowo odpowietrzyc?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 5 Odpowiedzi
- 1095 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 8 Odpowiedzi
- 4273 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 4 Odpowiedzi
- 1611 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 10 Odpowiedzi
- 6603 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 4 Odpowiedzi
- 885 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 5 Odpowiedzi
- 1902 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: skkt1
-
- 13 Odpowiedzi
- 3959 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piotrek1474
-
- 18 Odpowiedzi
- 9664 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: apogeumz
-
- 5 Odpowiedzi
- 7500 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Palec11
-
- 23 Odpowiedzi
- 59649 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Transporter