N42B18A - czasami wpada w tryb awaryjny, utrata mocy
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 13 lis 19, 18:39
- BMW: E46 N42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Ożarów
Witam,
Pacjent: N42B18A zasilane LPG
Od czasu do czasu (w ciągu ostatnich 3 dni stało się to już 2 razy) dzieją się z nim takie rzeczy:
1. Po pewnym czasie jazdy, pali się kontrolka EML, potem CHECK ENGINE i pulsują kontrolki od DSC i hamulców (ta z wykrzyknikiem)
2. Następnie odzywa się sygnał się sygnał dźwiękowy, i w/w kontrolki palą się na stałe i auto traci moc (czyli zapewne tryb awaryjny wszedł do akcji)
Po zgaszeniu auta, po 2-3, czasem 5 min uruchamiam go i poza kontrolką CHECK ENGINE wszystko wraca do normy.
Podłączyłem komputer i wyświetlają się takie rzeczy:
2785 - nieznany kod usterki (pewnie na INPIE jest opisane co to jest)
2786 - Potencjometr przepustnicy 1
2787 - Potencjometr przepustnicy 2
2799 - Aktuator przepustnicy, przerwa z powodu warunków stanu
Kasując błędy wszystko znika. Powtarza się to co 2-3 miesiące.
Czasem przy tych objawach pojawiają się też błędy z zapłonu i katalizatora.
Czy ktoś miał podobny przypadek? Czy to może być przepustnica do wymiany?
Ki to czort?
Pacjent: N42B18A zasilane LPG
Od czasu do czasu (w ciągu ostatnich 3 dni stało się to już 2 razy) dzieją się z nim takie rzeczy:
1. Po pewnym czasie jazdy, pali się kontrolka EML, potem CHECK ENGINE i pulsują kontrolki od DSC i hamulców (ta z wykrzyknikiem)
2. Następnie odzywa się sygnał się sygnał dźwiękowy, i w/w kontrolki palą się na stałe i auto traci moc (czyli zapewne tryb awaryjny wszedł do akcji)
Po zgaszeniu auta, po 2-3, czasem 5 min uruchamiam go i poza kontrolką CHECK ENGINE wszystko wraca do normy.
Podłączyłem komputer i wyświetlają się takie rzeczy:
2785 - nieznany kod usterki (pewnie na INPIE jest opisane co to jest)
2786 - Potencjometr przepustnicy 1
2787 - Potencjometr przepustnicy 2
2799 - Aktuator przepustnicy, przerwa z powodu warunków stanu
Kasując błędy wszystko znika. Powtarza się to co 2-3 miesiące.
Czasem przy tych objawach pojawiają się też błędy z zapłonu i katalizatora.
Czy ktoś miał podobny przypadek? Czy to może być przepustnica do wymiany?
Ki to czort?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Przepustnica albo brak styku na wtyczkach sterownika silnika, zacznij od tego drugiego, ponieważ nic nie kosztuje praktycznie a często właśnie to jest przyczyną problemów z przepustnicą w n42/n46. Wypnij wtyczki z dme i potraktuj kontaktem w sprayu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 5 Odpowiedzi
- 2309 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 3 Odpowiedzi
- 5479 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 6 Odpowiedzi
- 3309 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piodo
-
- 2 Odpowiedzi
- 1034 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Savage
-
- 1 Odpowiedzi
- 1994 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 6 Odpowiedzi
- 2124 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jinlck
-
- 6 Odpowiedzi
- 3492 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 4136 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Świeżak88
-
- 4 Odpowiedzi
- 2391 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 2 Odpowiedzi
- 2617 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: wichero