N42b18 szarpanie na luzie przy gwałtownym dodaniu gazu

bugaj102
Posty: 8
Rejestracja: 27 lip 19, 13:06
BMW: N42b18
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: bugaj102 »

Witam. Jestem nowy na forum, ale już trochę tutaj spędziłem nie rejestrując się w poszukiwaniu rozwiązania ale rozwiązania mojego przypadku nie znalazłem a szukam lekkiego naprowadzenia przed wizytą u mechaników i wydawaniu niepotrzebnie kasy. Przechodząc do meritum mam problem z BMW. Auto przy gwałtownym dodaniu gazu szarpie lecz przy delikatnym dodaniu gazu nie ma tego problemu, auto podczas jazdy nie szarpie nie faluje nie dusi się osiąga bardzo ładnie swoja moc. Co zostało sprawdzone, błędów brak na komputerze diagnostycznym, cewki sprawdzone wszystkie pracuje poprawnie świece wymienione z przyzwoitości bo nowy nabytek, po odłączeniu nastawnika valvotronica auto już się nie dusi ale brakuje mu mocy, nie wiem czy to wina z tym nastawnikiem czy czujnik walka mimośrodowego, ale to chyba by pokazało na komputerze


Proszę was o pomoc bo mnie Żona zabije ;dd
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Jak nie ma błędów to trzeba podejrzeć parametry. Odpiąłeś silniczek valvetronic'a? Podłącz go a odepnij wtyczkę koło wlewu oleju.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
bugaj102
Posty: 8
Rejestracja: 27 lip 19, 13:06
BMW: N42b18
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: bugaj102 »

Valvetronic podpięty a co się powinno stać jak odepne kostkę od tego czujnika obok wlewu oleju

Odłączony ten czujnik auto pracuje tak jak powinno
Ostatnio zmieniony 28 lip 19, 18:00 przez bugaj102, łącznie zmieniany 1 raz.
bugaj102
Posty: 8
Rejestracja: 27 lip 19, 13:06
BMW: N42b18
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#4

Post autor: bugaj102 »

..
Ostatnio zmieniony 28 lip 19, 18:00 przez bugaj102, łącznie zmieniany 1 raz.
bugaj102
Posty: 8
Rejestracja: 27 lip 19, 13:06
BMW: N42b18
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#5

Post autor: bugaj102 »

I pytanie czy mogę tak jeździć do jutra żebym mógł podjechać do mechanika
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Możesz, szykuj się na wymianę wałka.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
bugaj102
Posty: 8
Rejestracja: 27 lip 19, 13:06
BMW: N42b18
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#7

Post autor: bugaj102 »

Ok dzięki bardzo za odpowiedź. A trudno to zrobić i jakie koszta?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Nowy wałek coś koło 3000,- a koszta roboty to zależne co jeszcze wyjdzie i jakie mechanik ka stawki, ale pewnie z 500-700,- trzeba szykować. Jest oczywiście opcja używanego wałka za kilka stówek ale ktoś kumaty musi ocenić jego stan.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
bugaj102
Posty: 8
Rejestracja: 27 lip 19, 13:06
BMW: N42b18
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#9

Post autor: bugaj102 »

A mógłbyś mi coś polecić jakiegoś sprzedawcę z używek? Ja zapłaciłem za całe BMW w wersji indiwidual 2700 ze sprawna klimatyzacja;) to nie dam 3 koła za wałek ;) a mam do Ciebie jeszcze jedno pytanie bo widze, że jesteś bardzo pomocny za co jestem wdzieczny. Mianowicie auto dymi mi z pod korka oleju i czasem z wydechu i nie wiem czy to Doma czy jeszcze zawory albo pierścienie. A i czy auto jak jest odpalone po odkręceniu korka od oleju auto gaśnie to normalne czy coś jest nie tak?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Normalne, pewnie uszczelniacze zaworowe do wymiany, rozgrzej go, zostaw na wolnych obrotach 5-10 minut i dodaj gazu, jak pojawi się dym to uszczelniacze. Niestety nie mam namiarów na sprzedawców używanych części.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „LPG”