n42b18 Spadki mocy

Sikormen94
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 5 lut 15, 15:44
BMW: e46 316i lift
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Namyslow

#1

Post autor: Sikormen94 »

Witam, cześć

Mam problem z silnikiem n42b18.

Odkąd pamiętam ma on spadki mocy. Po prostu raz jest trochę mocniejszy, raz trochę słabszy.

Czasami się ładnie wkręca od 2,5 tys obrotów, a czasami zamula na niskich obrotach i ciągnie dopiero powyżej 4 tys obrotów.

Ogólnie to przez 20% czasu użytkowania silnik jest mocniejszy, rześko i ochoczo się wkręca na obroty, a przez 80 % jedzie tak jakbym ciągnął przyczepę.

Różnica w mocy myślę, że wynosi gdzieś ok 10-15 km.

Najgorzej jest przy pierwszym odpaleniu, kiedy odjeżdżam z domu. Porusza się jakby miał z 80km.

Inpa nie widzi żadnych błędów silnika.

Co to może być ? Myślę, że przepływomierz. Można go jakoś sprawdzić Inpą ?
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#2

Post autor: Jarando »

Nie pamiętam czy można w INPA sprawdzić przepływkè ale możesz prościej js zdiagnozować.
Odpnij wtyczkę z przepływki i jeśli silnik będzie lepiej wtedy pracował, to masz walnietą przepływkę.

Wysłane z mojego SM-N910C
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
konrados94
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 28 cze 14, 10:17
BMW: 325i EU3
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RZE

#3

Post autor: konrados94 »

przy walnietej przepływce zauważyłbyś też wieksze spalanie, ale sprawdzić nie zaszkodzi.
Jeśli jest sprawna to po odpięciu wtyczki silnik powinien zacząć kuleć, falować na obrotach a nawet zgasnąć.
NCS Expert, INPA, potrzebujesz pomocy z samochodem- pisz, chętnie pomogę :beer:
Obrazek
Sikormen94
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 5 lut 15, 15:44
BMW: e46 316i lift
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Namyslow

#4

Post autor: Sikormen94 »

Po odpięciu przepływomierza jest jeszcze słabsza. Zachowuje się podobnie jak chwilę po odpaleniu ( pierwsze 2 km), tylko że spadek mocy nie ustępuje po przejechaniu 2 km.

Co ciekawe żaden błąd mi się nie wyświetlił po odpięciu przepływomierza.
CYPRIAN
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 1 kwie 16, 17:22
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Gniezno

#5

Post autor: CYPRIAN »

jak z tym spadkiem ?
kamil91
Bywalec forum
Posty: 89
Rejestracja: 25 sty 16, 12:33
BMW: E46 316i n42b18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#6

Post autor: kamil91 »

Witam. Miałem podobny przypadek z tym, że u mnie inpa pokazywała błąd czujnika na wałku ssącym. Jako, że miałem kilka rzeczy do ogarnięcia w tym odmę, poprowadziłem auto do mechanika. Okazało się, że za zamułę odpowiadała właśnie odma która była w moim egzemplarzu od nowości czyli 14 lat(data na obudowie odmy 2002) i totalnie zawalone przewody, które nie miały już prawie prześwitu i popękały ze starości. Auto po tej operacji odzyskało moc i lata jak przystało na 316i czyli tak sobie.
CYPRIAN
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 1 kwie 16, 17:22
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Gniezno

#7

Post autor: CYPRIAN »

WITAM ja odmę tez wymieniłem , ale muli strasznie max to 150 , myslę o przepływce
CYPRIAN
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 1 kwie 16, 17:22
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Gniezno

#8

Post autor: CYPRIAN »

jednak przepływka po odłączeniu auto ładnie idzie
Sikormen94
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 5 lut 15, 15:44
BMW: e46 316i lift
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Namyslow

#9

Post autor: Sikormen94 »

Dzisiaj odkryłem przyczyne spadku mocy na zimnym silniku.

Po odpaleniu przez około 2 minuty silnik reguluje ilosć powietrza przepustnicą, a w tym silniku przepustnica powinna byc nieruchoma, cały czas otwarta na maksa.

Dlaczego tak może się dziać ? Dlaczego silnik zamiast valvetronica , używa przepustnicy ?

Zauważyłem też , że jedna sonda lambda jest wyłączona(w inpie jest napisane off przy niej), ale jej odczyty wyglądają na prawidłowe. (przed katalizatorem bank 2).

A druga sonda ma cały czas nieruchomy odczyt (o,45) i jest to sonda za katalizatorem bank 2 )

Ktoś się orientuje co z tymi sondami i czy moga mieć związek z tą przepustnicą ?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”