n42b18 spadająca temperatura podczas szybkiej jazdy

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Awatar użytkownika
rradek01
Bywalec forum
Posty: 59
Rejestracja: 19 kwie 17, 12:58
BMW: E46 316i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Nasielsk

#11

Post autor: rradek01 »

Witam, zauważyłem pewien objaw dziwny, nawet na postoju jak przegazuje go do 6 czy 7 tys. to temperatura mi spada od razu...
Czy to wina termostatu że gdy go gazuje mocno nawet na postoju w tak upalny dzien to spada temperatura? Czy to coś innego?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#12

Post autor: maniek21112 »

Tak to wina termostatu, jak chcesz się sam upewnić to wyjmij go i gotuj.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
rradek01
Bywalec forum
Posty: 59
Rejestracja: 19 kwie 17, 12:58
BMW: E46 316i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Nasielsk

#13

Post autor: rradek01 »

Termostat wymieniony na Wahler.
Teraz otwiera sie normalnie przy 105 stopniach i jest chyba juz wszystko dobrze.
Ale mam pytanie, jak szybko jade 140-150 km/h to spada temperatura ale już tylko do 85 stopni po czym normalnie sie nagrzewa. Czy to normalne że przy tej prędkości może spaść temperatura? Przynajmniej już wskazówka nie przechyla sie na lewo :)
Przy spokojnej jeździe temparatura urzymuje sie przy 105 stopniach.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#14

Post autor: maniek21112 »

Normalne, to zasługa grzałki, po to jest żeby pod obciążeniem zbijać temperaturę.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
rradek01
Bywalec forum
Posty: 59
Rejestracja: 19 kwie 17, 12:58
BMW: E46 316i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Nasielsk

#15

Post autor: rradek01 »

Od wymiany przejechałem jakieś tysiąc km i wszystko jest dobrze także winny był termostat.
Wahler ma temp. otwarcia 105 stopni tzn. ten silnik tak ma ale na postoju lubi się zagrzać nawet i do 110 stopni ale czytałem że to normalne w N42... dla mnie trochę dużo, bo te silniki są bardzo wrażliwe na przegrzania, widać BMW wyżyłowało temperature na maxa, bo już przy 115 stopniach wskazówka idzie na prawo.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”