N42B18 kontrolka silnika
-
- Bywalec forum
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 sie 15, 20:04
- BMW: E46 m54b22
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
Witam, jakiś czas temu po podłączeniu pod kompa wyskoczyły 2 błędy:
- 002850 DME: Variable valve gear - guide sensor
- 002852 DME: Variable valve gear - reference sensor
Jednak z autem nic się nie działo - tj. jechało normalnie, silnik chodził równo, więc odłożyłem w czasie naprawę tych błędów.
W czwartek po zatankowaniu przejechałem kilkanaście kilometrów i zapala się check. Bladość na twarzy i ciśnienie pewnie 300/200. Dzwonię do mechanika, a ten, że wyjątkowo jest zarobiony i dopiero w o poniedziałek mam dzwonić i umawiać się na wizytę
Teraz od 2 dni siedzę i czytam, co to może być, ale opiszę swój przypadek.
Po zapaleniu checku zauważyłem to:
- silnik zawsze po odpaleniu trzymał obroty ~700, teraz ponad lekko 1000
- coś syczy spod maski z lewej strony (stojąc przed maską): dźwięk jakby cały czas było zasysane powietrze - to mogło być od zawsze, a teraz jestem uczulony na róźne dźwięki, więc sam nie wiem
- spalanie na luzie pokazuje mi koło 10 litrów
Na moje oko wygląda, jakby coś się zacięło i nieprawidłowo sterowało silnikiem, ale to amatorskie domniemania jedynie
Miał ktoś podobne przygody z pięknym N42? Proszę o sugestie, co to może być, bo zaczynam się martwić
- 002850 DME: Variable valve gear - guide sensor
- 002852 DME: Variable valve gear - reference sensor
Jednak z autem nic się nie działo - tj. jechało normalnie, silnik chodził równo, więc odłożyłem w czasie naprawę tych błędów.
W czwartek po zatankowaniu przejechałem kilkanaście kilometrów i zapala się check. Bladość na twarzy i ciśnienie pewnie 300/200. Dzwonię do mechanika, a ten, że wyjątkowo jest zarobiony i dopiero w o poniedziałek mam dzwonić i umawiać się na wizytę
Teraz od 2 dni siedzę i czytam, co to może być, ale opiszę swój przypadek.
Po zapaleniu checku zauważyłem to:
- silnik zawsze po odpaleniu trzymał obroty ~700, teraz ponad lekko 1000
- coś syczy spod maski z lewej strony (stojąc przed maską): dźwięk jakby cały czas było zasysane powietrze - to mogło być od zawsze, a teraz jestem uczulony na róźne dźwięki, więc sam nie wiem
- spalanie na luzie pokazuje mi koło 10 litrów
Na moje oko wygląda, jakby coś się zacięło i nieprawidłowo sterowało silnikiem, ale to amatorskie domniemania jedynie
Miał ktoś podobne przygody z pięknym N42? Proszę o sugestie, co to może być, bo zaczynam się martwić
- Jarando
- Moderator
- Posty: 2164
- Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
- BMW: G31 530d xDrive
- Rok produkcji: 2017
- Państwo: Irlandia-Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Mallow-Żywiec
- Płeć:
Na 99,99% masz padnięty nastawnik valvetronica.
Stuknięte fonem
Stuknięte fonem
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
-
- Bywalec forum
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 sie 15, 20:04
- BMW: E46 m54b22
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
Dziś byłem podłączyć BMW pod kompa wyszły mi takie błędy:
-2850
-2852
-2783
-285e
-272c
Te 3 ostatnio skasowały się i zniknął check, natomiast 2850 i 2852 zostały. Gość, u którego byłem nie ogarniał za bardzo tych silników, więc jedynie usunął te 3 błędy. Dalej muszę się udać do kogoś, kto ogarnia N'ki. W każdym bądź razie chyba nic bardzo poważnego go nie dręczy. Jeśli ktoś na tej podstawie wie, co to dokładnie, to będę wdzięczny, bo do mechanika dopiero gdzieś za 2 tygodnie się udam
-2850
-2852
-2783
-285e
-272c
Te 3 ostatnio skasowały się i zniknął check, natomiast 2850 i 2852 zostały. Gość, u którego byłem nie ogarniał za bardzo tych silników, więc jedynie usunął te 3 błędy. Dalej muszę się udać do kogoś, kto ogarnia N'ki. W każdym bądź razie chyba nic bardzo poważnego go nie dręczy. Jeśli ktoś na tej podstawie wie, co to dokładnie, to będę wdzięczny, bo do mechanika dopiero gdzieś za 2 tygodnie się udam
- piotrek1474
- Bywalec forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
- BMW: 318I N42 143KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Widzę że jesteś z Wrocka więc udaj się do nich
https://www.facebook.com/BMW-Expert-Motorsport-638627759588809/timeline/
https://www.facebook.com/BMW-Expert-Motorsport-638627759588809/timeline/
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 12 Odpowiedzi
- 4083 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adi3d
-
- 1 Odpowiedzi
- 60 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: nevidiusz
-
- 4 Odpowiedzi
- 2315 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: gczarkowski1
-
- 4 Odpowiedzi
- 1203 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 5 Odpowiedzi
- 2086 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adi3d
-
- 3 Odpowiedzi
- 2020 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adi3d
-
- 2 Odpowiedzi
- 2140 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 7 Odpowiedzi
- 1899 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 975 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: PiotrWłocławek
-
- 12 Odpowiedzi
- 4900 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: damoniasty