n42b18 - EML + brak mocy...

prz3m
Bywalec forum
Posty: 41
Rejestracja: 27 wrz 15, 19:56
BMW: e46 n42b18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw

#1

Post autor: prz3m »

Przyszła kolej i na mnie, a kilka dni temu w którymś temacie chwaliłem się, że mój n42 nie sprawia problemów.

Objawy:
a) zapalił się check i nie gaśnie (wcześniej czasami się zapalał, ale po chwili gasł), a teraz od 3 dni pali się nonstop,
b) od 3 dni również zapala mi się co jakiś czas eml, auto traci wtedy moc + czasami zaczyna się mocno trząść, trzeba zgasić i odpalić ponownie - wtedy gaśnie ale po kilku km znowu się zapala. Zauważyłem, że eml zapala się w momencie kiedy np. jadę wolno i puszczam nogę z gazu (np. podczas dojeżdżania do świateł).
c) jak zimny to ciężko pali, muszę go rano z 2 - 3 x odpalić żeby złapały wszystkie 4 cylindry.

Czytałem, że gdzieś pod pedałem jest czujnik gazu czy coś takiego, może to być jego wina ? Skoro eml zapala się zazwyczaj właśnie podczas puszczania pedała gazu.

Auto ma LPG od kilku miesięcy, nalatane ok. 260k, automat.
Ostatnio zmieniony 13 lis 15, 9:32 przez prz3m, łącznie zmieniany 1 raz.
fredek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 21 cze 14, 23:24
BMW: brak w trakcie poszukiwań
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: OSTROWIEC

#2

Post autor: fredek »

witaj widzę że grzechotanie przeszkadza ?? a tak na poważnie to podłącz pod kompa bo nikt nie jest wróżką .
te objawy dobrze nie wróżą bo może być bzdura lub coś poważnego np wałek mimośrodowy lub regulator faz rozrządu.
Dawaj na kompa i dopiero będziemy myśleć, tematów o tym silniku jest od jasnej cholery ale czy do końca go ktoś ogarnia to nie wiem ,chyba że w Raszynie ale to może zaboleć finansowo((((
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#3

Post autor: Miłosz »

Bez worka kasy nie podchodz do naprawy , u nas nie pamiętam wszystkiego co było wymieniane ,ale swiece , jakies przewody guma przepływki , przepływka , jakies pierdoły w silniku napinacz chyba , pompa paliwa , uszczelki itd... I trochę pomogło.
Mój --- > lexus is 220d
prz3m
Bywalec forum
Posty: 41
Rejestracja: 27 wrz 15, 19:56
BMW: e46 n42b18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw

#4

Post autor: prz3m »

Kupiłem kabel, w weekend pogrzebie przy aucie.
Ile ja bym dał za silnik z mojego ex auta w tym aucie 2.0 kompressor 193km z MB CLK... zbierało się to jak należy, a i totalnie żadnych problemów z nim nie było.
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#5

Post autor: Miłosz »

U nas komp był bezradny... tzn na początku jakies błędy były ale potem żadne nie wyskakiwały, n42 to najgorsze silniki jakie tylko powstały , no już chyba 2,5 tds z e36 były "lepsze"...
Mój --- > lexus is 220d
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#6

Post autor: Jarando »

Jak nie pokaże Ci żadnych błędów, zacznij od sprawdzenia wydajności pompki paliwa w baku.
Czy objawy występują na obu paliwach?

Stuknięte fonem
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
prz3m
Bywalec forum
Posty: 41
Rejestracja: 27 wrz 15, 19:56
BMW: e46 n42b18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw

#7

Post autor: prz3m »

Sprawdzę to jutro. Tak objawy występują na obu paliwach.
prz3m
Bywalec forum
Posty: 41
Rejestracja: 27 wrz 15, 19:56
BMW: e46 n42b18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw

#8

Post autor: prz3m »

Dziś jeździłem tylko na benzynie.

Pod tym linkiem są 3 zrzuty z INPY:

https://www.dropbox.com/sh/r5yaoch3and3i22/AAC9vNSAzKyL_0JMYIYQMdYTa?dl=0

14.11.xps - pierwszy zrzut, widać tam aż 7 błędów
14.11-2.xps - skasowałem, odpaliłem i wywaliło coś takiego
14.11-3.xps - skasowałem poprzedni, przejechałem kilka km - zapalił się EML i zostało po nim coś takiego.

Jakieś rady ? Bo czytam po innych portalach i przy podanych błędach wskazują na sterownik valvetronica. Chyba od tego zacznę, bo z tego co widzę to używany za ok. 150zł można dostać. Bo nówka to ponad 1200zł :|

https://pl.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/11_3195/PG74109/0/0/0/0/0

Czy taki sterownik wymaga adaptacji ?
Ostatnio zmieniony 14 lis 15, 17:31 przez prz3m, łącznie zmieniany 2 razy.
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#9

Post autor: Miłosz »

Broder chyba miał na sprzedaż w dobrym stanie tą część , pisz do niego...
Mój --- > lexus is 220d
prz3m
Bywalec forum
Posty: 41
Rejestracja: 27 wrz 15, 19:56
BMW: e46 n42b18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw

#10

Post autor: prz3m »

Podaje kody błędów, bo niektórzy przeglądają forum przy użyciu urządzeń z Androidem, a bez dodatkowego softu nie da się podejrzeć XPS.

285E CDKDVFSG - VVT-Control unit internal failure
2865 CDKDVPMN - Power supply limit VVT-emergency
27B8 CDKPDDSS - Plausibility diff. pressure sensor
2738 CDKKAT - Catalytic-converter conversion
272C CDKRKAT - Adaption add. per time
272D CDKRKAT2 - Adaption add. per time (Bank2)
27C3 CDKTOENS - Signal oil level sensor (TOENS)

Może ktoś ma jakieś sugestie ? Dodam, że po skasowaniu błędów po ok. 5km pojawił się EML + chceck engine i zostały po nim te 2 błędy:

285E CDKDVFSG - VVT-Control unit internal failure
2865 CDKDVPMN - Power supply limit VVT-emergency
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”