N42b18 Dziwny dźwięk po rozgrzaniu jak diesel, oraz wycie

Sikormen94
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 5 lut 15, 15:44
BMW: e46 316i lift
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Namyslow

#1

Post autor: Sikormen94 »

Witam

Jest Jedna rzecz w moim samochodzie, która mnie denerwuje od początku, z którą jeszcze nie walczyłem.
Otóż silnik na zimnym silniku chodzi idealnie, lecz po rozgrzaniu chodzi jak diesel, tylko trochę ciszej.
Napewno nie jest to dźwięk wtryskiwaczy, ani vanosów (kół regulujących rozrząd).
Dźwięk Diesla jest słyszalny na biegu jałowym i przy obrotach do 1500, powyżej tych obrotów nagle cichnie.
Najgorzej jest kiedy jest włączona klimatyzacja i silnik chodzi na biegu jałowym.
Co może w tym zagmatwanym silniku wydawać jeszcze taki dźwięk ?
Napinacz rozrządu był wymieniany niedawno, olej też Valvoline SynPower 5w30.

Może to być coś wspólnego z ciśnieniem oleju ? Jeżeli tak to olej 5w40 powinien poprawić sytuację ?

Drugi dźwięk który mnie denerwuje to wycie przy schodzeniu z obrotów.
Często podczas spadania obrotów między 2 tys., a 1 tys. obrotów słychać wycie. Wyje tak jakby to była pompa wspomagania.
Przy kręceniu kierownicą na postoju i dobijaniu do oporu nie słychać żadnego wycia.


Proszę was pomóżcie mi cieszyć się w pełni sprawnym egzemplarzem, tego genialnego samochodu.
Sikormen94
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 5 lut 15, 15:44
BMW: e46 316i lift
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Namyslow

#2

Post autor: Sikormen94 »

Dzisiaj dokładnie obsłuchałem silnik i to chyba jednak będą Vanosy.

Na biegu jałowym słychać Vanos dolotowy (Ten dźwięk Diesla), a kiedy włączę klimatyzację, albo dodam troszkę gazu to zaczyna hałasować Vanos wydechowy (Terkot, trochę inny dźwięk).
Po przekroczeniu 1500 obr, badź na zimnym silniku ich praca jest niesłyszalna.
Czy na ten hałas mogą mieć wpływ elektrozawory, które regulują pracę Vanosów ? Jak można je sparawdzić ?
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#3

Post autor: Jarando »

To w N42 jest vanos?
Myślałem że valvetronic.

Stuknięte fonem
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#4

Post autor: GUMMISS »

Valvetronic to rozwinięcie vanosa, wiec nie do końca pomylka ;) A niema tam czasami kola z tlumnikiem drgań które pada? Albo sprężarką klimy kończy żywot. Na wolnych klaprocze, a jak się doda gazu to cichnie.......
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Sikormen94
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 5 lut 15, 15:44
BMW: e46 316i lift
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Namyslow

#5

Post autor: Sikormen94 »

Oczywiście, że jest Vanos, a nawet dwa tylko prawidłowo w tym silniku to się nazywa "zespół kół regulacyjnych" czy jakoś tak, ale tak naprawdę to jest Vanos.
Valvetronic też oczywiście jest, ale to raczej nie jest rozwinięcie Vanosa. Każdy z tych systemów ma swoje inne zadania, ale razem współpracują.

Jak sprawdzić w tym silniku ciśnienie oleju ? Można programem inpa lub Dis ? Jakie powinno miec wartości ?


Tak jak wczoraj pisałem, po dokładnym osłuchaniu silnika stwierdziłem , że dźwięki dochodzą z wałków rozrządu na całej długości hałasują.

Wcześniej mnie zmylił fakt, że wałek dolotowy i wydechowy generują inny dźwięk.

Inpa i Dis nie pokazują żadnych błędów silnika.
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#6

Post autor: danielo6666 »

kolego wyżej tak masz rację
temat jest dobrze znany
jeżeli już ci cos klekocze to własnie owe zespoły regulacyjne
jesli chcesz tym autem długo pojeżdzić to zalecam wymianę na nowe
koszt 1800zł sztuka jest dosyć wysoka
ja u siebie też oba wymieniałem tylko 4 lata temu a wtedy kosztowały 900zł sztuka
wynika z tego że jest bardzo duze zapotrzebowanie na owe vanosy i podnieśli cene x2
Sikormen94
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 5 lut 15, 15:44
BMW: e46 316i lift
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Namyslow

#7

Post autor: Sikormen94 »

Nie wiąże przyszłości z tym samochodem. Będę się go pozbywał, dlatego szukam tanszego sposobu.

Niestety ale zawiodłem się na BMW. Co chwilę jakieś problemy, albo jakieś dziwne dźwięki się wydobywają z tego samochodu.
Mam zliczonych co najmniej 9 niepokojących różnych dźwięków, które świadczą o słabej jakoścy wykonania samochodu.

W poprzednim samochodzie starszym Oplu z większym przebiegiem był tylko jeden dźwięk i to jeszcze prosty w naprawie.

Wiem , że dla was może to wydać się śmieszne, ale mnie bardzo irytują takie sprawy.
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#8

Post autor: zibi_j1 »

Naprawiaj kompleksowo a nie objawowo to przestaniesz się zawodzić.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
fredek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 21 cze 14, 23:24
BMW: brak w trakcie poszukiwań
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: OSTROWIEC

#9

Post autor: fredek »

zibi , naprawiaj kompleksowo ? w ten silnik można bez problemu wrzucić 5 tysięcy za jednym razem , a i to nie gwarantuje poprawnego działania . Jest to przykre dla mnie ale jest to skarbonka bez dna i wcale się nie dziwię że ktoś myśli o sprzedaży (((( Ja sam jestem tego przykładem bo po sprzedaniu n42 szukałem auta 3 miesiące ale nie zdecydowałem się na silnik z serii n , aż wstyd się przyznać ale kupiłem Vectrę z 2004 r , 1.9 cdti , 180 kucyków z przyciskiem sport , ale na wiosnę znów zacznę poszukiwania i wrócę tutaj na dłużej. Chata już wykończona i można zacząć myśleć o odkładaniu funduszu ma marzenie )))
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#10

Post autor: zibi_j1 »

fredek pisze:zibi , naprawiaj kompleksowo ? w ten silnik można bez problemu wrzucić 5 tysięcy za jednym razem , a i to nie gwarantuje poprawnego działania .
Ja wrzuciłem 7 na serwis osprzętu :D takie życie. Coś się zużywa i trzeba to naprawić. A Marka premium niestety kosztuje.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”