[N42B18]Check engine +EML

Krzysiek85
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 12 cze 17, 22:42
BMW: w trakcie zakupu e46 compact
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Nowy Dwór Mazowiecki

#1

Post autor: Krzysiek85 »

Witam, postaram się krótko opisać w czym rzecz. Przymierzam się do zakupu compacta dla żony. Wizualnie samochód prezentuje się ok, mierzyłem go miernikiem po całości wygląda na oryginał, ogólnie auto zadbane rocznik 2003 od pierwszego właściciela z Niemiec 180 tyś na liczniku. Samochód odpaliłem, chodził jakieś 30 min, wcześniej po odpaleniu i dodaniu gazu zadymił trochę ale właściciel twierdził, że dwa tygodnie nie był odpalany i to normalne, no nie wiem. Po 30 minutach temperatura silnika była w normie natomiast zapaliła się kontrolka check engine i EML, praca silnika była taka sama. Po jeździe próbnej doszła kontrolka od płynu chłodzącego ale temperatura silnika była w normie. Samochód trafił na warsztat, diagnoza mechanika czujnik valvetronica, płyn chłodzący uzupełniony i układ odpowietrzony{kontrolka się już nie pali}ogólnie mechanik stwierdził jak z nim rozmawiałem, że to drobnostka a sam silnik jest w dobrym stanie i nic mu nie dolega. Dodatkowo nie działa klimatyzacja tzn. kompresor się załącza natomiast nie chłodzi. Sprzedający ma to sprawdzić jutro bo mówił, że jeszcze parę dni temu działała. Oczywiście powiedział, że robi to na własny koszt bo i tak jeżeli nie ja kupię od niego beemkę to i tak ktoś inny przyjedzie i będzie miał problem przy sprzedaży. Samochód jest osobiście przez niego sprowadzony, i tu pytanie do Was czy to warto w to wchodzić. Trochę się zdziwiłem tym dymkiem na początku ale może to przez ten ponoć uszkodzony czujnik valvetronica, sam nie wiem, szukałem trochę informacji na ten temat ale nic szczególnego nie znalazłem. No i jeszcze ta klima, pewnie jutro będę wiedział co z nią czy jest nieszczelna czy jakiś czujnik padł. Będę wdzięczny za jakiś odzew :)
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#2

Post autor: Palec11 »

Mechanik to znajomy handlarza ? Przy zakupie N42 trzeba zwrócić uwagę na to czy jest suchy silnik warto zwrócić uwagę czy silnik nie pije oleju (mogą być uszczelniacze walnięte) zwróć też uwagę czy auto przy pierwszym odpaleniu w ciągu dnia nie wydaje dziwnego hmm... Rechotu może to oznaczać Vanos do roboty lub rozrząd warto też zwrócić uwagę czy napinacz ma grubą czy wąską główkę (jak płaska to dobra oznacza napinacz nowego typu) jak klima nie działa to w to bym nie wchodził chyba że koleś naprawi pokaże fakture i powie konkretnie co było zepsute warto zwrócić uwagę jaki olej jest zalany. Płyn chłodniczy uciekł ? Warto sprawdzić dlaczego ? Może UPG zwłaszcza że zakopcił niewdzięcznie czujnik VT ? hm.. nie wiem czy jest coś takiego (BYĆ MOŻE SIĘ MYLĘ )Warto przed zakupem do niezależnego mechanika uderzyć podpiąć pod kompa (ważne żeby mechanik znał się na N42) Ogólnie tak patrząc z tego co opisałeś to mam wrażenie że to auto to pół trup ... Pokaż ogłoszenie
Spectron
Bywalec forum
Posty: 273
Rejestracja: 5 lip 15, 13:12
BMW: E46 318i N42B20
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola

#3

Post autor: Spectron »

Wez podlacz go pod kompa i sprawdz bledy i pra e na biegu jalowym. Jak na zimnym robi kopciucha nawet malego to bedziesz litrami uzupelnial stan oleju - wiem to z autopsji. Generalnie silnik jest spoko jak zadbany ale na pierwszy strzal w ciemno trzeba robic rozrzad albo cos przy rozrzadzie- tego nie unikniesz. Jak plyn ucieka to albo nieszczelnosc albo pali plyn chlodniczy - nie musi byc to upg. Moze byc to siadnieta tuleja moze byc i up albo peknieta glowica. Sprawdz dokladnie zanim kupisz.
Krzysiek85
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 12 cze 17, 22:42
BMW: w trakcie zakupu e46 compact
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Nowy Dwór Mazowiecki

#4

Post autor: Krzysiek85 »

Tyle się napisałem i mi sie skasowalo wszystko[emoji12] Podobno po wymianie aku były błędy, które zostały skasowane wraz z diagnozą valvetronica. Compact puścił dymek raz jak dodałem gazu po odpaleniu potem już nic a nic a pracował i jeździł z pół godziny, może dłużej więc nie wiem. Raz po odpaleniu słychać było przez chwilę dźwięk jakbym przytrzymal kluczyk za długo i jakby rozrusznik zawył może o ten dźwięk chodzi z tym vanosem?Ogólnie silnik poza błędami chodzi ładnie, wygląda na zadbany, zawieszenie sztywne ładnie się prowadzi, lakier zadbany bez rdzy i przygód blacharskich. Tylko te błędy, ten dymek i płyn chłodniczy, który trzeba było podobno uzupełnić i odpowietrzyc układ. Samochód stoi 100 km ode mnie a tam nie znam żadnego warsztatu więc mam dylemat..Auto ma niby 180 tysięcy przebiegu czy po Vinie mogę to sprawdzić?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Spectron
Bywalec forum
Posty: 273
Rejestracja: 5 lip 15, 13:12
BMW: E46 318i N42B20
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola

#5

Post autor: Spectron »

Nie sprawdzisz bo malo kto serwisuje auto w aso po gwarancji. Powiem tak, jestem posiadaczem N42 i przerobilem ten temat bardzo doglebnie i kosztownie zeby bylo na tip top. Zadbana jednostka bedzie fajna i ekonomiczna, cicha.

Takiej wersji jak Ty opisujesz ja bym nie kupił, za duzo tutaj niewiadomych. Lepsza znana usterka niz " cos bylo ale tego juz nie ma "
Krzysiek85
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 12 cze 17, 22:42
BMW: w trakcie zakupu e46 compact
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Nowy Dwór Mazowiecki

#6

Post autor: Krzysiek85 »

Cena samochodu to 9500 zł plus nastawialem się na ewentualne wymiany tych części, które w N42 najczęściej się psują czyli jakieś 3-4 tyś w razie co, biorąc pod uwagę, że nadwozie i podwozie jest zadbane myślałem, że może będzie warto zaryzykować. Teraz sam już nie wiem czy wogole sie pchać w ten silnik i compacta, wielu odradza ten silnik eh... a miało być tak pięknie;)

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7216
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#7

Post autor: scghost »

teraz kazdy samochod ma 180 tys., ja bym sobie darowal bo z tego co opisujesz to nic zachecajacego sie nie wyłania
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Krzysiek85
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 12 cze 17, 22:42
BMW: w trakcie zakupu e46 compact
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Nowy Dwór Mazowiecki

#8

Post autor: Krzysiek85 »

To może doradzicie czego poszukać wartego zainteresowania, samochód ma być dla żony więc wolalbym uniknąć jej późniejszego marudzenia jak co i rusz coś bedzie się w tym N42 sypać;)

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#9

Post autor: Palec11 »

Powiem tak N42 to fajny silnik ale kluczem jest aby kupić zadbany egzemplarz. Te silniki po przebiegu 250 tysięcy wymagają wymiany kilku rzeczy i bd nadal jeździć ;) Ogólnie polecanymi silnikami są M54 (R6) ale tu też nie ma reguły jak ktoś nie dbał to też będzie wyciągać $$ z kieszeni.
Spectron
Bywalec forum
Posty: 273
Rejestracja: 5 lip 15, 13:12
BMW: E46 318i N42B20
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola

#10

Post autor: Spectron »

Znajdz zadbany silnik a reszta to kosmetyka w e46 z N42
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”