N42B18 brak mocy

tomasz24
Posty: 8
Rejestracja: 18 sty 24, 22:40
BMW: BMW E46 316i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pułtusk
VIN: JR54568
Płeć:

#1

Post autor: tomasz24 »

Witam. W moim samochodzie od momentu kupna (3lata) występuje pewien problem mianowicie po odpaleniu na zimnym nie ma pełnej mocy, po przejechaniu dość krótkiego dystansu czuć szarpnięcie i wszystko jest w normie, moc wraca. Czasami podczas jazdy wydaje mi się szczególnie w niskim zakresie obrotów potrafi nastąpić odwrotne zjawisko (szarpnięcie i utrata mocy, ekonomizera nie zamyka i czuć muła). Dziś na ten przykład z rana wyjeżdżając do pracy odpaliłem samochód i skrobałem szyby, po tym postoju około 3 minut na biegu jałowym muł został i nie pomagało nawet ponowne odpalanie silnika (dość często pomaga, ale nie zawsze). Napewno też przy natychmiastowym ruszeniu po zimnym rozruchu zmniejszam szansę na wystąpienie tego zjawiska. Silnik w tym "stanie" lekko mocniej wibruje na wolnych obrotach, przy gaszeniu czuć jak rzuca budą gdy w tym stanie go zgaszę. Jedyne błędy jakie są obecne to 2781 czyli czujnik wałka dolotu, tutaj też pytanie czy niesprawny czujnik raz może działać prawidłowo a za 5 minut już nie (i na odwrót oczywiście) ? Co o tym myślicie?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10271
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Wyciągnij oba, wyczyść i zamień miejscami. Jak błąd przejdzie na drugą stronę to wymień go na nowy oryginalny lub sprawny używany.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
tomasz24
Posty: 8
Rejestracja: 18 sty 24, 22:40
BMW: BMW E46 316i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pułtusk
VIN: JR54568
Płeć:

#3

Post autor: tomasz24 »

Dobra. W razie braku poprawy i brak przejścia błędu kierować uwagę na rozrząd i sam vanos dolotowy, dobrze myślę ? AKTUALIZACJA: Jadąc do pracy z załączonym mułem nagle zapalił się check, błędy następujące: 272A, 2731, 277F. Nie odczułem wtedy żadnych zmian w pracy silnika. Pojawiły się te błędy około 400 kilometrów po ostatnim skasowaniu. Usunąłem je i zamieniłem miejscami czujniki wałków, narazie błędu jeszcze nie wyrzuciło lecz muł jak był tak jest. Korekty vanosa ssącego przed i po zamianie czujników poza skalą i za każdym razem inne wartosci (119.80, 121.40, 123.80). Korekty na wydechowym po zmianie czujników są takie jak przed zabiegiem. Vanos ssący i rozrząd do weryfikacji ?

Kolejna aktualizacja: Po zmianie stronami czujników błąd powędrował razem z czujnikiem i zniknął tam gdzie był wcześniej, odnośnie tego pytanie. Czy współistniejący błąd czujnika wału korbowego może być związany z uszkodzonym czujnikiem wałka? Czy to już oddzielny temat (i wydatek niestety) ?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”