N42b18 316ti gaśnie po odpaleniu i dymi

Orica
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 14 lis 22, 20:40
BMW: 316ti
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ostrołęka

#1

Post autor: Orica »

Hej
Compact 316ti 2003.

Po odpaleniu auto gaśnie lub nierówno chodzi i dymi (przez jakieś 30 - 60 sek)

Podczas jazdy auto jest dynamiczne i dobrze rozwija.moc.

Podczas obciążenia nie widziałem dymienia.

Załączam.bledy, może ktoś pomoże od czego zacząć?
Obrazek



Obrazek

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Co wraca po skasowaniu? Rozrząd był robiony? Dolewasz olej? Zostaw go na wolnych obrotach po pełnym rozgrzaniu przez 5-10 minut i dodaj gazu, daj znać czy wtedy dymi.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Orica
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 14 lis 22, 20:40
BMW: 316ti
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ostrołęka

#3

Post autor: Orica »

Hej,
Auto stoi u mechanika.
Jest to nowy nabytek...

Wymienione zostały czujniki (były jakieś źle - mierzone), odma (była ok).

Ciut mniejsze drgania na jałowym i mniejsze dymienie.

Błędy nie wróciły.poza czujnikiem poziomu oleju.
Późnej wrócił.blad jednego czujnika walka...

Odłączany czujnik valvetronicka - praca silnika nie zmienia się.

Odłączany przepływomierz - praca silnika wydaje się być poprawna.

Jutro mamy mieć nowy przepływomierz na podmianę...

Hmmm co.o tym sądzicie?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Jakiej firmy czujniki?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Orica
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 14 lis 22, 20:40
BMW: 316ti
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ostrołęka

#5

Post autor: Orica »

Hej, czujniki febi....

Odmę też wymieniłem razem z przewodami.

Dymienie jest dużo mniejsze i jest koloru szarego.

Wcześniej był niebiesko szare.

Nowy też jest olej motul 5w30.

Drgania na jałowym są raczej takie same jak były plus potrafi zgasnąć jeżeli nie trzyma się pedału gazu.

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Nie działają, oryginały mają być.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Orica
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 14 lis 22, 20:40
BMW: 316ti
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ostrołęka

#7

Post autor: Orica »

Hej, opowiem.co nastąpiło...

Drugi mechanik ustawił na blokadach poprawnie rozrząd (był nowy wymienionne przez poprzednika).

Plus pozamieniał wtyczki vanosow.

Efekt jest taki że auto odpala ładnie, nie drga, nie dymi, nie gaśnie...super.

Zrobiłem jadę próbna.
Na pełnym bucie na 1,2,3 biegu pomiędzy 1500 a 2500 obrotów auto ma czkawkę.
Mignął też mi check. Ale zgasł.

Dalej auto nie było podłączane pod kompa.

Jak myślicie? W czym teraz problem?:)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Czujniki już są oryginalne?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Orica
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 14 lis 22, 20:40
BMW: 316ti
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ostrołęka

#9

Post autor: Orica »

Hej Kolego,
Czujniki są te febi...
One faktycznie nie dziaja w tym silniku?

Ja mam wrażenie po przekopaniu internetu to jednak wytarty wałek mimośrodowy.
Czy inne objawy byłyby?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Zmieniając na takie części jeszcze bardziej komplikujesz rozwiązanie problemu. Czujniki położenia wałków rozrządu tylko w oryginale, po założeniu febi zamiast iść do przodu żeby naprawić auto cofasz się. Mając czujniki w zamienniku obajwy są różne, ciężko będzie dojść do ładu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”