[N42B18] 316i - wyciek oleju - prawy przód

Awatar użytkownika
bmw755
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 1 paź 17, 21:24
BMW: E46 316i N42B18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBN

#11

Post autor: bmw755 »

Dziękuję za wszystkie sugestie.
W odpowiedzi na pytania - płyn chłodniczy i wspomagania ok.

Wracam z nową porcją zdjęć, bo przyznam szczerze że ciężko jednoznacznie określić mi źródło wycieku.. Olej w rowkach sugeruje chyba wyciek spod pokrywy zaworów, ale czy obciekłoby wtedy w sposób i w miejsca przedstawione strzałkami? Trochę martwi mnie ten olej na różnych łączeniach, ale dziwne żeby w jednym czasie zaczęło lać się z kilku miejsc...
PS olej zmieniany 3000km temu na SynPower 5W40, wcześniej niestety nie wiem co było lane - auto sprowadzone we wrześniu ze Szwecji.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 26 sty 18, 12:09 przez bmw755, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#12

Post autor: Palec11 »

Moim zdaniem uszczelka pokrywy do wymiany. Wymienił bym też uszczelki na czujnikach wałka rozrządu i elektrozaworach (groszowe sprawy) Uszelka pokrywy około 200 zł ;/ I pomyślał bym nad zalaniem płukanki i zmianie oleju na 5w30 i wyczyść ładnie co się da i obserwuj gdzie cieknie. Łatwiej będzie zlokalizować wyciek na 100%
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#13

Post autor: maniek21112 »

Tak jak napisał Palec11, koniecznie po robocie zmień olej na pełen syntetyk.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
waldek1978
Przyjaciel forum
Posty: 1499
Rejestracja: 28 lis 14, 9:56
BMW: E90
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#14

Post autor: waldek1978 »

Ja niedawno wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów zaworów. Włożyłem ori uszczelkę. Okazała się o 2mm grubsza od zamiennika Reinz, którą wymieniałem 2 lata temu i zaczęła puszczać i dlatego postawiłem na oryginał. Koszt uszczelki po rabacie to 380 zł.
Awatar użytkownika
bmw755
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 1 paź 17, 21:24
BMW: E46 316i N42B18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBN

#15

Post autor: bmw755 »

Przepraszam za pomyłkę pisałem jedno, myślałem o drugim - zalany jest pełen syntetyk - SynPower 5w40.

Jeżeli chodzi o uszczelkę pokrywy zaworów - zabiorę się za temat, dzięki za sugestie. Zastanawia mnie tylko to, że przy samej pokrywie śladów oleju jako takich nie ma, wszystko jest praktycznie na dole. Czy u Was też tak wyglądało? Zdaję sobie oczywiście sprawę że olej ścieka i przy dodatkowych wibracjach tym bardziej szybko, ale u Was też olej zbierał się na dolnych elementach a przy samej pokrywie ciężko było go znaleźć?

Oraz druga sprawa - zastanawia mnie sam powód powstania nieszczelności. Na pewno jednym z czynników jest starzenie się uszczelki. Zastanawia mnie jednak kwestia odmy i możliwego wzrostu ciśnienia, przy jej ew. zapchaniu, co z kolei spowodowało nieszczelność. Myślicie że to dobry trop? Mam przy obecnych temperaturach niewielkie ilości masła na bagnecie po trasach ok. 13km (na jesień tego nie było, pod korkiem oleju masła brak). Może to chyba sugerować, że w odmie dzieje się dobrze? Wyczytałem, że zalecają wymianę odmy co 3 zmianę oleju (szczerze to stawiam że w moim egzemplarzu jest od nowości). Wymieniacie odmy faktycznie tak często, jest realny tego sens? Pytam, bo słyszałem że nie jest to zabieg łatwy, co za tym idzie trochę to może pewnie kosztować? (sam niestety nie mam warunków żeby przeprowadzić wymianę).
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#16

Post autor: maniek21112 »

Sprawdź jeszcze czy nie cieknie spod uszczelki podstawy filtra oleju. Zapchana odma może przyczyniać się do wzrostu ciśnienia i wypychania oleju najsłabszymi miejscami. Wymiana odmy to pewnie koszt ok 200,- pamiętaj o przewodach, bo często rozpadają się ze starości.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
MIKE_DIY
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 15 sie 16, 21:51
BMW: 318i, 2.0
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ostrołęka

#17

Post autor: MIKE_DIY »

Co do wycieku to koledzy napisali chyba wszystko w pierwszych 6ciu postach :)

A jeśli chodzi o odme...
Odma srodma. Wymiana co 3 wymiany oleju??!! Ło matko. Z częściami parę ładnych stówek. Nie wiem jak teraz ale jak wymieniałem odme to nie znalazłem nigdzie zamiennika, a oryginał (separator i przewody) - ok. 900zł. Postawiłem na wąż olejowy 12 zł za metr i czyszczenie separatora. Hula aż miło :)
Jak pod korkiem nie ma nalotu to jest ok. Na bagnecie pojawia się często, bo do rurki prowadzącej wpada przewód z powrotu od separatora oleju - nalot jest wyrzygiwany prosto na bagnet.
Możesz otworzyć korek wlewu oleju na włączonym i zatkać ręką - powinieneś poczuć, że lekko zasysa rękę. Ale na bank jest w porządku.
Twój mechanik Cię okłamuje :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#18

Post autor: maniek21112 »

Na bank to może być napad :D do m52/m54 ori odma z dwoma przewodami w wersji zimowej kosztuje 172,- :roll:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
MIKE_DIY
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 15 sie 16, 21:51
BMW: 318i, 2.0
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ostrołęka

#19

Post autor: MIKE_DIY »

maniek21112 pisze: do m52/m54 ori odma z dwoma przewodami w wersji zimowej kosztuje 172,- :roll:
Szczęściarz :)
Do n42 w wersji zimowej ori:
367 separator
+133 wąż 1
+187 wąż 2
+154 wąż 3

W m52, też cały układ jest pod kolektorem?
Twój mechanik Cię okłamuje :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#20

Post autor: maniek21112 »

Tak, ale da się wymienić bez demontażu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”