N42 wypadanie zapłonu

mariusz1996
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 1 gru 21, 22:10
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Mogilno

#1

Post autor: mariusz1996 »

witam. potrzebuję POMOCY! posiadam bmw e46 b+g motor n42b20a znany valvetronic :poklon:
wywala błąd: wypadanie zaplonu na 2 i cewka zapłonowa nr 2
wiec tak. świece nowe, cewki zmieniłem zamieniałem miejscami i nadal błąd na 2 cylindrze. zdjąłem pokrywę rozrząd sprawdzony na blokadach idealnie. wałek wygląda na ok. odchyliem tylko koniki pewności nie mam bo nie zdejmowałem narazie vv.
jak nie ma błędu to silnik chodzi prawidłowo. błąd zapala sie czasami po 3km a czasem jeżdżę 30-40 i nic. jak złapie błąd przeważnie po zgaszeniu resetuje się odpalam i jedzie dalej.
ma ktoś pomysl co jest grane ??
nie działa mi podświetlenie tablicy
nie dochodzi prąd do żarówek. ale to chyba nie robi zwarcia czy cos??
Przemqtm
Bywalec forum
Posty: 212
Rejestracja: 14 kwie 21, 19:12
BMW: BMW E46 silnik n42b20
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kowalowa

#2

Post autor: Przemqtm »

Kolego z tym zwarciem to już różne nie zbadane rzeczy widziałem. Mi robiła zwarcie pompka spryskiwacza i paliły się światła nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
Nie mówię że to zwarcie też będzie miało wpływ na działanie cewki na drug cylindrze.
Równie dobrze może być coś ze sterownikiem.
Sprawdź też same kable do cewki
mariusz1996
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 1 gru 21, 22:10
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Mogilno

#3

Post autor: mariusz1996 »

nie bardzo wiem jak dokładnie sprawdzić kable. wzrokowo wyglądają ok
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10271
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Sprawdź czy jest przejście między cewką a sterownikiem silnika.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
mariusz1996
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 1 gru 21, 22:10
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Mogilno

#5

Post autor: mariusz1996 »

a jak te przejście mam sprawdzic ??
sprawdzałem na kostkach jaki dochodzi prąd jest 12 na zapłonie i na odpalonym 14 nawet jak jest wypadanie zapłonu i jie chodzi na 2cyl to wartości są równe
mariusz1996
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 1 gru 21, 22:10
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Mogilno

#6

Post autor: mariusz1996 »

jest coś takiego jak sterownik valvetronica? podobno jest pod akumulatorem
mariusz1996
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 1 gru 21, 22:10
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Mogilno

#7

Post autor: mariusz1996 »

wymieniłem sterownik który podobno steruje vvt i znajduje się pod aku. niestety błąd nadal ten sam. dlatego że jest to używany to założyłem jeszcze jeden. jak błąd sie zapali to oddaje na warsztat może coś tam wymodzą bo mi skończyły się pomysły.
chyba ze ktoś coś doradzi ????
mariusz1996
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 1 gru 21, 22:10
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Mogilno

#8

Post autor: mariusz1996 »

Problem rozwiązany!!
winny był sterownik gazu.
Przemqtm
Bywalec forum
Posty: 212
Rejestracja: 14 kwie 21, 19:12
BMW: BMW E46 silnik n42b20
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kowalowa

#9

Post autor: Przemqtm »

💪💪💪
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”