N42 stukot spod pokrywy zaworów

wojtekkha
Posty: 8
Rejestracja: 17 lip 21, 13:43
BMW: E46 316ti N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Myszków
VIN: FW48518

#1

Post autor: wojtekkha »

Od pewnego czasu silnik zaczął wydawać dziwny "klekot". Coś jakby łańcuch tarł o obudowę. Pierwsza myśl - ślizgi. Na początku wykręciłem podstawę filtra oleju (w samym filtrze nic nie było), zaworek wyglądał w taki sposób:
N42 stukot spod pokrywy zaworów - MVIMG_20210821_131947.jpg
Ewidentnie widać kawałki plastiku. Były to bardzo drobne kawałki, lecz zaworek nie miał prawa działać. Stąd chyba długie świecenie się czerwonej lampki alladyna podczas startu silnika. Wygrzebałem wszystko z zaworka, i działa on okej, bo chyba nie ma nigdzie do kupienia go do tej wersji silnikowej.
Otworzyłem więc pokrywę zaworów żeby potwierdzić moje przypuszczenia o złamanych ślizgach, lecz przynajmniej ten od góry, wygląda idealnie.
Łańcuch jest napięty (sprawdzałem z wkręconym napinaczem hydraulicznym, nie wiem czy to prawidłowy sposób): - jak widać rusza się dosłownie może o 1-2mm.
Zastanawiam się w tym momencie jak sprawdzić ten drugi ślizg, który jest nie widoczny. Czy da się to jakoś zrobić, wyciągnąć bez potrzeby ponownego ustawiania rozrządu?
Chyba, że to że ten łańcuch nie jest luźny to wystarczający dowód na to, że te ślizgi są całe.

A napinacz chodzi w taki sposób, wygląda na nowy: (chodzi z dosyć mocnym oporem, chyba że źle to oceniam).
Myślę też, nad wersją że te kawałki plastiku w podstawie filtra, to może pozostałości które nie zostały wyciągnięte po poprzedniej wymianie rozrządu (robił to poprzedni właściciel auta). Myślicie, że to możliwe?
Ogólnie auto miało moc, spalanie w normie, wszystko było okej poza tym że był ten stukot, na zimnym i ciepłym silniku. Ale może to dlatego że ten zaworek nie działał?

Więcej zdjęć jak wygląda rozrząd:
N42 stukot spod pokrywy zaworów - MVIMG_20210822_162913.jpg
N42 stukot spod pokrywy zaworów - MVIMG_20210822_161302.jpg
N42 stukot spod pokrywy zaworów - MVIMG_20210822_161256.jpg
N42 stukot spod pokrywy zaworów - MVIMG_20210822_161252.jpg
Auto to E46 316ti, N42 z 03 roku, +300tyś przebiegu.
Z góry dzięki za jakiekowiek rady :)
Ostatnio zmieniony 23 sie 21, 13:23 przez wojtekkha, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Żadnego zdjęcia nie mogę otworzyć, wrzuć je przez forum, będą się wyświetlać od razu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
wojtekkha
Posty: 8
Rejestracja: 17 lip 21, 13:43
BMW: E46 316ti N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Myszków
VIN: FW48518

#3

Post autor: wojtekkha »

maniek21112 pisze: 23 sie 21, 12:44 Żadnego zdjęcia nie mogę otworzyć, wrzuć je przez forum, będą się wyświetlać od razu.
Poprawione, dzięki.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Zdecydowanie ten ślizg nie wygląda na świeżo wymieniony, a jak ma więcej niż 100 tys. km/5 lat to rozrząd do wymiany.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
wojtekkha
Posty: 8
Rejestracja: 17 lip 21, 13:43
BMW: E46 316ti N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Myszków
VIN: FW48518

#5

Post autor: wojtekkha »

maniek21112 pisze: 23 sie 21, 15:01 Zdecydowanie ten ślizg nie wygląda na świeżo wymieniony, a jak ma więcej niż 100 tys. km/5 lat to rozrząd do wymiany.
Hmm, nie liczę na to żeby to auto przejechało ze mną więcej niż 20-30tys, stąd też się zastanawiam czy z nim coś robić. Ale jeśli ten ślizg byłby pęknięty to lanuchc nie powinien być luźny trochę bardziej? Jak wkładam palucha w otwory po solenoidach też nie czuć żeby tam był jakikolwiek luz na łańcuchu, wszystko bardzo sztywno.
A raczej wątpię że sam był dał radę wymienić te ślizgi, chyba że nie trzeba później ustawiać tego nieszczęsnego rozrządu :D
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#6

Post autor: Lashie »

wojtekkha
Posty: 8
Rejestracja: 17 lip 21, 13:43
BMW: E46 316ti N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Myszków
VIN: FW48518

#7

Post autor: wojtekkha »

Lashie pisze: 23 sie 21, 17:08 https://e46forum.pl/napinacz-n42b20-26705
Taki dźwięk?
Zdecydowanie cichszy, tu mam nagranie ale nie słychać tak tego chyba wyraźnie -
Nie było to jakieś mega głośne, ale było słychać po zbliżeniu ucha do okolic vanosa.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”