N42 PILNIE POMOCY!

gr44zer
Posty: 7
Rejestracja: 10 mar 20, 20:18
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#1

Post autor: gr44zer »

Cześć Panie i Panowie!

Sytuacja jest tak poważna, aż założyłem tu konto heh.

E46 2004r, N42B20 318i.
Uciekał płyn chłodniczy, ogrzewanie działało, po kilku dniach przestało. Potem:
Silnik zaczął dymić na biało, następnego dnia, gdy odstał noc zaczął tylko odpalać i odrazu gasł, od razu się dusił.
Kolejnego dnia już nawet nie odpalił.
Auto na holu do mechaniora, na oleju ‚pianka’, więc wymienil odme, wymiana oleju z 5w40 na 5w30. Auto odpaliło, ale nagle znikąd straciło ciśnienie na dwóch garach :) na 3cim spadło o polowe, na 1szym troche. Po prostu pracowało tak, ze od razu widać brak ciśnienia.
Nowe świece zapłonowe, stare były zalane olejem, silniczek nastawczy valvetronica na nowo ustawiony, porobione różne sztuczki ze spuszczaniem oleju z vanosów, odstaniem, kręceniem itd... NIC

Porobione można powiedziec wszystko na co mogliśmy wpaść, ale ciśnienie jak nagle zniknęło, tak go nie ma.
Wcześniej nie było problemów gdyby nie ten płyn, który gdzieś uciekał (pod spodem było mokro) i odma.

Pomocy, jak odzyskać te ciśnienie! Ktoś coś podobnego przetrwał??
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#2

Post autor: Lashie »

A test na uszczelkę pod głowica robiłeś?
gr44zer
Posty: 7
Rejestracja: 10 mar 20, 20:18
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#3

Post autor: gr44zer »

Mamy jutro / pojutrze puścić powietrze i zobaczymy, ale mechanior stanowczo mówił, ze nie było za bardzo objawow na uszczelkę
gr44zer
Posty: 7
Rejestracja: 10 mar 20, 20:18
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#4

Post autor: gr44zer »

Ale dziwne jest to, że wszystko bylo dobrze, płyn wyciekał na dół, w wyrównawczym szlamu nie było, olej normalny, a tylko co wymieniliśmy odme i olej to się odwaliło
gr44zer
Posty: 7
Rejestracja: 10 mar 20, 20:18
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#5

Post autor: gr44zer »

W silniki czysto!
Zrobiony test na uszczelkę, na tłokach czysto, blokada rozrządu wbita łatwo, rozrząd w idealnym stanie, więc pozostało zerwanie głowicy.
Zerwana i CZYSTO, nie ma nic w silniku, a spadki ciśnienia na cylindrach są, ja już mam dość..
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#6

Post autor: scghost »

ok
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#7

Post autor: adi3d »

gr44zer pisze: 19 mar 20, 11:54 W silniki czysto!
Zrobiony test na uszczelkę, na tłokach czysto, blokada rozrządu wbita łatwo, rozrząd w idealnym stanie, więc pozostało zerwanie głowicy.
Zerwana i CZYSTO, nie ma nic w silniku, a spadki ciśnienia na cylindrach są, ja już mam dość..
jeżeli rorzad jest ok to odłacz Valvetronic wtyczką przy oleju i sprawdź wtedy swoje ciśnienie.
gr44zer
Posty: 7
Rejestracja: 10 mar 20, 20:18
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#8

Post autor: gr44zer »

Jeśli kogos w przyszłości zainteresuje rozwiazanie mojego problemu (sam w internecie znalazłem aż kilka różnych) to w skrócie silnik do wy***ania ;) najtańsza i najlepsza opcja!

Więc wątek rozwiązany a temat do zamknięcia

+ wielkie dzięki za chęć pomocy
Cracked
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 7 gru 19, 15:56
BMW: E46
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Polska

#9

Post autor: Cracked »

No niestety. Tylko problem jest że jak kupisz inny to może być z czasem bardzo podobnie.
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#10

Post autor: Lashie »

Dlatego jak n42 pada to szuka się m54b22, najmniej zachodu ze swapem, i można się cieszyć relatywnie bezawaryjnym autem. Swap n42 na n42 to strzał w kolano, usterkowość n42 jest już legendarna 8)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”