N42 oil catch tank?
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2061
- Rejestracja: 3 paź 14, 11:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- Gadu-Gadu: 6650001
- VIN: EX93017
N42 oil catch tank?
Zastanawialem się właśnie jak by to było gdyby zainstalować oil catch tank w tym silniku.
Bardzo dużo ludzi ma problem z pobieraniem sporej ilości oleju przez ten silnik, zapchanymi dość często odmami a przez to wyciekami spod uszczelek, czy problemy z obrotami. Mnie na szczęście jeszcze nie dotknęły poważne problemy, ale czuje ze wymiana odmy jest konieczna (wycieki) i myślę czy zamiast w odme nie lepiej właśnie zainstalować w oil catch tank
Robił ktoś taki zabieg w n42 lub pochodnym?
Bardzo dużo ludzi ma problem z pobieraniem sporej ilości oleju przez ten silnik, zapchanymi dość często odmami a przez to wyciekami spod uszczelek, czy problemy z obrotami. Mnie na szczęście jeszcze nie dotknęły poważne problemy, ale czuje ze wymiana odmy jest konieczna (wycieki) i myślę czy zamiast w odme nie lepiej właśnie zainstalować w oil catch tank
Robił ktoś taki zabieg w n42 lub pochodnym?

-
- Bywalec forum
- Posty: 392
- Rejestracja: 30 gru 10, 4:43
- BMW: e46 318i 143KM
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: mielec
witam 1l oleju na 10000 km to norma jak bierze jeżeli wiecej połyka to lepiej wymienic odme , zwobić wszelkie uszczelnienia jesli kapie a jesli dalej bierze duzo oleju o wymienic uszczelniacze zaworowe bo to też czesto sie zdaża w tym silniku
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2061
- Rejestracja: 3 paź 14, 11:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- Gadu-Gadu: 6650001
- VIN: EX93017
no tak ale nie o tym temat
To ze te silniki biora spore ilosci oleju to chyba kazdy kupujacy je o tym wie. Pytanie bylo czy ktos instalowal catch tanka zamiast odmy i czy to sie sprawdzilo. Na pewno jest to lepsza opcja pod wzgledem ekonomicznym poniewaz takiego catch tanka mozna rozlozyc, wyczyscic i z powrotem poskladac. Poza tym montuje sie go w widocznym miejscu wiec widac kiedy sie zapelnia i odchodzi zabawa z problematyczna wymiana odmy pod kolektorem.
EDIT
doczytalem teraz , napisales 1l na 10 tys km. Szacun jesli u Ciebie faktycznie tak jest

EDIT
doczytalem teraz , napisales 1l na 10 tys km. Szacun jesli u Ciebie faktycznie tak jest


-
- Bywalec forum
- Posty: 684
- Rejestracja: 20 lut 14, 8:46
- BMW: E46 Touring N42B20A
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- Gadu-Gadu: 911218
Generalnie to silnik raczej nie powinien brać oleju. To, że w instrukcji jest napisane, że może to raczej producent się zabezpiecza, bo w przeciwnym wypadku miałby milion reklamacji że olej wcinają. I jeśli silnik w jakimkolwiek stopniu bierze olej to jest albo coś nieszczelnego albo konstrukcyjnie coś im nie wyszło. A skoro, są takie egzemplarze co oleju nie biorą, albo biorą biorą go śladowe ilości (mój po wymianie uszczelniaczy) to uważam, że branie 1l na 10000 to dużo i coś jest skopane w silniku. Albo odma zajechana na amen (u mnie 274tys. na liczniku - odma ori. 2003r).
Oil Catch tank jest fajnym pomysłem, ale nie wiem jak będzie się sprawdzał w tym silniku. Obawiam się, że w PL chyba nikt tego nie robił w tym silniku i będziesz musiał przetrzeć szlaki, jeśli chcesz się przekonać
Oil Catch tank jest fajnym pomysłem, ale nie wiem jak będzie się sprawdzał w tym silniku. Obawiam się, że w PL chyba nikt tego nie robił w tym silniku i będziesz musiał przetrzeć szlaki, jeśli chcesz się przekonać

Moje BMW
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=14257" onclick="window.open(this.href);return false;
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=14257" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Bywalec forum
- Posty: 392
- Rejestracja: 30 gru 10, 4:43
- BMW: e46 318i 143KM
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: mielec
1l na 10000km to jest super jak silnik weżnie
kolego wyzej przeczytaj sobie o tym w ksiazce SAM NAPRAWIAM
większości osób oleju ubywa nawet 1l na 1000km
to dopiero jest przepał
a i kolego nie obraż sie ale jak ty jeszcze jeżdzisz na odmie z 2003 roku to niedługo zaczna sie kłopoty
producent zaleca wymiane co dwa lata lub co druga wymiane oleju
radziłby ci ja jak najszybciej wymienić, tym bardziej jak robisz krótkie odcinki
kolego wyzej przeczytaj sobie o tym w ksiazce SAM NAPRAWIAM
większości osób oleju ubywa nawet 1l na 1000km

a i kolego nie obraż sie ale jak ty jeszcze jeżdzisz na odmie z 2003 roku to niedługo zaczna sie kłopoty

producent zaleca wymiane co dwa lata lub co druga wymiane oleju
radziłby ci ja jak najszybciej wymienić, tym bardziej jak robisz krótkie odcinki
-
- Bywalec forum
- Posty: 684
- Rejestracja: 20 lut 14, 8:46
- BMW: E46 Touring N42B20A
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- Gadu-Gadu: 911218
1L oleju na 10000 oznacza, że między wymianami muszę dolać co najmniej 1L oleju, to dużo i nikt mi nie wmówi, że to normalne i tak ma być.
Sprawny silnik nie powinien brać nic. To, że w książce sam naprawiam jest tak napisane, to nie znaczy, że to jest ok - jak pisałem wcześniej producent się zabezpieczył i nie wiem czy zwróciłeś uwagę ale bardzo wielu producentów podaje, że jakieś tam zużycie oleju jest normalne, nawet jak silniki nie biorą oleju, po to, że jak zaczną na skutek zużycia to żeby nie było reklamacji z tego tytułu, proste. Mi brał właśnie ok 0,7l na 1000, co było mega przepałem, teraz nie bierze prawie nic.
Jeżdżę na odmie z 2003r i jak ją rozbierałem to membrana była w idealnym stanie, a tam nic innego się nie zużywa, dlatego nie widzę sensu wymieniać sprawnego na nowe. W jaki sposób niby krótkie odcinki mają wpływać na stan odmy?
Co najwyżej niedogrzanie silnika zimą i kiepski olej mają wpływ na to, że wytwarza się szlam, skrapla się woda i odma zamarza. Równie dobrze nowa może Ci zamarznąć.
Producent dużo rzeczy zaleca, z tego ma pieniądze. Tak samo producent, nie zaleca zmiany oleju w skrzyni albo dyfrze. Tylko uzupełniać braki a wymiana jedynie w przypadku naprawy głównej. A ludzie oleje te wymieniają - wbrew zaleceniom producenta
Dlaczego w autach z GB i tamtych rejonów, albo często też z DE jak się rozbiera silniki to 99,9% mają fabryczną odmę? Tam jest inny producent?
Auta serwisowane w ASO a odma ori.
Sorry za SPAM, mam nadzieję, że kolega Broder mi wybaczy
Sprawny silnik nie powinien brać nic. To, że w książce sam naprawiam jest tak napisane, to nie znaczy, że to jest ok - jak pisałem wcześniej producent się zabezpieczył i nie wiem czy zwróciłeś uwagę ale bardzo wielu producentów podaje, że jakieś tam zużycie oleju jest normalne, nawet jak silniki nie biorą oleju, po to, że jak zaczną na skutek zużycia to żeby nie było reklamacji z tego tytułu, proste. Mi brał właśnie ok 0,7l na 1000, co było mega przepałem, teraz nie bierze prawie nic.
Jeżdżę na odmie z 2003r i jak ją rozbierałem to membrana była w idealnym stanie, a tam nic innego się nie zużywa, dlatego nie widzę sensu wymieniać sprawnego na nowe. W jaki sposób niby krótkie odcinki mają wpływać na stan odmy?

Producent dużo rzeczy zaleca, z tego ma pieniądze. Tak samo producent, nie zaleca zmiany oleju w skrzyni albo dyfrze. Tylko uzupełniać braki a wymiana jedynie w przypadku naprawy głównej. A ludzie oleje te wymieniają - wbrew zaleceniom producenta


Sorry za SPAM, mam nadzieję, że kolega Broder mi wybaczy

Moje BMW
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=14257" onclick="window.open(this.href);return false;
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=14257" onclick="window.open(this.href);return false;
A smarowanie silnika jest z papieru toaletowego z twojej toalety w twoim silniku
Nie masz pojęcia o czym mówisz. Wiec wstrzymaj sie i wszycho
Nie masz pojęcia o czym mówisz. Wiec wstrzymaj sie i wszycho

- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 3987
- Rejestracja: 8 wrz 10, 6:56
- BMW: 320d/524td
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Gadu-Gadu: 3231748
- Tlen: potrzebny codziennie do życia
- VIN: ke68470
- Lokalizacja: Środkowowschodnia cześć Europy, Polska, rejon kujaw i pomorza, okolice Brodnicy a dokładnie Kawki
Chcial bym zobaczyć silnik który od wymiany do wymiany nie weźmie ani kropli oleju...... Zasada dzialania silnika jest taka ze niestety ale musi spalać niewielka ilość oleju...... Inaczej zaraz by się zatarly pierścienie, no i wtedy bral by z litr na 100km nawet.....
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G

-
- Bywalec forum
- Posty: 684
- Rejestracja: 20 lut 14, 8:46
- BMW: E46 Touring N42B20A
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- Gadu-Gadu: 911218
Panowie znam zasadę działania silnika o ZS jak i o ZI więc mnie tego nie uczcie.
Nie zrozumieliście mnie. Silnik zawsze weźmie olej wiem o tym. Sęk w tym, że śladowe ilości. A nie litr na 10k km. Nie spamujmy koledze w temacie.
Nie zrozumieliście mnie. Silnik zawsze weźmie olej wiem o tym. Sęk w tym, że śladowe ilości. A nie litr na 10k km. Nie spamujmy koledze w temacie.
Moje BMW
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=14257" onclick="window.open(this.href);return false;
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=14257" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Bywalec forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 16 gru 16, 4:39
- BMW: e46
- Rok produkcji: 0
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto:
Odświeżam! Ktoś posiada jakąś instrukcje, schemat jak podłączyć OCT w n46?
Edit: https://youtu.be/_Ad2bUxAKlY czy schemat z tego linku jest poprawny? Tzn czy wszystko będzie działać tak jak powinno?
Edit: https://youtu.be/_Ad2bUxAKlY czy schemat z tego linku jest poprawny? Tzn czy wszystko będzie działać tak jak powinno?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post