N42 nierowna praca silnika

pestekk
Posty: 8
Rejestracja: 13 wrz 15, 8:01
BMW: 318
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: jy70644

#1

Post autor: pestekk »

Bmw 2.0 benzyna 143kM automat. Nierówna praca silnika na D z wysuniętym hamulcem silnik ma około 600obr/min. Czasami podczas jazdy samochód aż sie trzęsie od nierównej pracy motoru. Na diagnozie komputerowej wyszło, że motor wydłuża iskrę na 4 cylindrze. Kompresja na ciepłym i na zimnym okej. Podmiana cewek nic nie daje. Teraz mam tak, ze na postoju samochód czasami dodaje sam gazu i jest takie wahanie 1200 obr za chwile 1500, za sekundę znowu 1000 i tak w koło Macieju. Film przedstawia sytuacje.

https://youtu.be/NKoRMfJO4gs

Mechanicy rozkładają ręce, a ja szczerze powiedziawszy powoli zaczynam mieć dość.
W ostatnim czasie wymieniony kompletny rozrząd na oryginalne części, dodatkowo vanos oraz jakaś rurka od układu dolotowego.

Wszelkie pomysły mile widziane.
4rutemisu
Bywalec forum
Posty: 31
Rejestracja: 11 cze 15, 14:25
BMW: E46 318d Compact
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#2

Post autor: 4rutemisu »

Widze ze kolega ze Szczecina

A u tego Pana byl ?

http://www.zumi.pl/3023279,Baumgart_Naso_BMW._Warsztat_samochodowy,Szczecin,firma.html

ps. A tak w zasadzie przedmowca wyczerpal temat :) ale polecam zajrzec

ps1. I na filmiku masz "dziwna" temperature.... pracy za bardzo w prawo.... ?
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: rysiektr »

Jakiś czas temu przerabiałem podobny temat, układ odmy okazał się być nieszczelny a mianowicie gumowy oring pomiędzy bagnetem oleju a miską olejową rozsypał się w rękach, silnik tamtędy "ssał" sobie lewe powietrze.

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AX51-EUR-01-2003-E46-BMW-318i&diagId=11_3174 nr 9 na rysunku, w ASO koszt coś ok 6-7zł o ile dobrze pamiętam.

Sprawdź to, już w 3 znanych mi N42 przyczyną takiego falowania był ten oring.
pestekk
Posty: 8
Rejestracja: 13 wrz 15, 8:01
BMW: 318
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: jy70644

#4

Post autor: pestekk »

Zastanawialem sie nad swapem, czekalem na nowy motor 1. 5 miesiaca, a samochód nieużywany. Zdecydowalem się na wymianę rozrzadu, przy robocie okazalo sie ze trzeba wymienic vanos. Naprawa u Kwiatkowskiego w Luzinie. Cala zabawa ponad 3000pln. Samochod przez 300km chodził jak zegarek. Po tym okazaly się te obroty.
W Baumgarcie auto stalo na diagnozie, ale nic konkretnego nie wyszlo. Poza tym warsztat zawalony robotą i najblizszy termin to 29 grudzien.
Temperatura faktycznie troche jakby w prawo za bardzo ale moze to kwestia kąta nagrywania.
Postaram sie dzisiaj sprawdzic szczelność dolotu jakim sprayem. No i zobacze ten oring od bagnetu jak dobre dojscie.
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#5

Post autor: rysiektr »

Spreyem za bardzo tam nie podejdziesz, najlepiej zamówić w Aso ten oring (koszt niewielki) jesli masz troche zdolności manualnych, to go po prostu wymienic i zobaczyć czy pomoże. Jesli nie będziesz 7zl w plecy i kilka chwil pracy, jesli tak, to unikniesz kolejnych wydatków.
pestekk
Posty: 8
Rejestracja: 13 wrz 15, 8:01
BMW: 318
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: jy70644

#6

Post autor: pestekk »

Czym najlepiej sprawdzić szczelność dolotu? Dzisiaj wyjeżdżam także oring mogę wymienic dopiero w nastepnym tygodniu. Dzięki za informacje i link do numeru części.
pestekk
Posty: 8
Rejestracja: 13 wrz 15, 8:01
BMW: 318
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: jy70644

#7

Post autor: pestekk »

Powiem tak. Do Luzina za daleko mi jechać 400km w celu diagnozy to lekka przesada. Mechanik w Szczecinie sprawdzał ustawienia rozrządu i wszystko oki.
Co do trzesienia sie samochodu, to Baumgart nie wie czy wymiana rozrzadu odbyła sie z ustawianiem czegoś do czego jest dostep po zdjeciu miski olejowej. Ja jestem laikiem w kwestiach mechaniki także nie wiem dokladnie o co chodzi.
Do INPY na razie nie mam dostępu, bo auto jest mojej połówki a ja jestem na wyjezdzie póki co, do auta mam dostęp co 2 tygodnie.
Dodam, ze dzisiaj sprawdzalem stan oleju i plynu chłodzącego. Poziomy w normie, ale na bagnecie i korku majonez. Tylko nie wiem czy to przez to, że auto w ostatnie 2 tygodnie pokonalo około 8km i w miedzyczasie bylo odpalane na postoju w celu diagnozy. Może to coś z odmą?
prz3m
Bywalec forum
Posty: 41
Rejestracja: 27 wrz 15, 19:56
BMW: e46 n42b18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw

#8

Post autor: prz3m »

w moim n42 z pół roku temu miałem podobnie przez 1 dzień, zanim zabrałem się za diagnozę samo przeszło.
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#9

Post autor: piotrek1474 »

Majonez pod korkiem to norma o tej porze roku, jeżeli jeździsz na krótkich odcinkach.
Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#10

Post autor: MARC »

Temat oczyszczony.
Panowie dajcie na luz bo polecą nagrody.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”