N42 nierowna praca silnika
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 wrz 15, 8:01
- BMW: 318
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
- VIN: jy70644
Bmw 2.0 benzyna 143kM automat. Nierówna praca silnika na D z wysuniętym hamulcem silnik ma około 600obr/min. Czasami podczas jazdy samochód aż sie trzęsie od nierównej pracy motoru. Na diagnozie komputerowej wyszło, że motor wydłuża iskrę na 4 cylindrze. Kompresja na ciepłym i na zimnym okej. Podmiana cewek nic nie daje. Teraz mam tak, ze na postoju samochód czasami dodaje sam gazu i jest takie wahanie 1200 obr za chwile 1500, za sekundę znowu 1000 i tak w koło Macieju. Film przedstawia sytuacje.
https://youtu.be/NKoRMfJO4gs
Mechanicy rozkładają ręce, a ja szczerze powiedziawszy powoli zaczynam mieć dość.
W ostatnim czasie wymieniony kompletny rozrząd na oryginalne części, dodatkowo vanos oraz jakaś rurka od układu dolotowego.
Wszelkie pomysły mile widziane.
https://youtu.be/NKoRMfJO4gs
Mechanicy rozkładają ręce, a ja szczerze powiedziawszy powoli zaczynam mieć dość.
W ostatnim czasie wymieniony kompletny rozrząd na oryginalne części, dodatkowo vanos oraz jakaś rurka od układu dolotowego.
Wszelkie pomysły mile widziane.
-
- Bywalec forum
- Posty: 31
- Rejestracja: 11 cze 15, 14:25
- BMW: E46 318d Compact
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
Widze ze kolega ze Szczecina
A u tego Pana byl ?
http://www.zumi.pl/3023279,Baumgart_Naso_BMW._Warsztat_samochodowy,Szczecin,firma.html
ps. A tak w zasadzie przedmowca wyczerpal temat ale polecam zajrzec
ps1. I na filmiku masz "dziwna" temperature.... pracy za bardzo w prawo.... ?
A u tego Pana byl ?
http://www.zumi.pl/3023279,Baumgart_Naso_BMW._Warsztat_samochodowy,Szczecin,firma.html
ps. A tak w zasadzie przedmowca wyczerpal temat ale polecam zajrzec
ps1. I na filmiku masz "dziwna" temperature.... pracy za bardzo w prawo.... ?
-
- Bywalec forum
- Posty: 684
- Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
- BMW: E46 Touring N42B20A
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Jakiś czas temu przerabiałem podobny temat, układ odmy okazał się być nieszczelny a mianowicie gumowy oring pomiędzy bagnetem oleju a miską olejową rozsypał się w rękach, silnik tamtędy "ssał" sobie lewe powietrze.
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AX51-EUR-01-2003-E46-BMW-318i&diagId=11_3174 nr 9 na rysunku, w ASO koszt coś ok 6-7zł o ile dobrze pamiętam.
Sprawdź to, już w 3 znanych mi N42 przyczyną takiego falowania był ten oring.
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AX51-EUR-01-2003-E46-BMW-318i&diagId=11_3174 nr 9 na rysunku, w ASO koszt coś ok 6-7zł o ile dobrze pamiętam.
Sprawdź to, już w 3 znanych mi N42 przyczyną takiego falowania był ten oring.
Moje BMW
E46 318i Touring by rysiektr
E46 318i Touring by rysiektr
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 wrz 15, 8:01
- BMW: 318
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
- VIN: jy70644
Zastanawialem sie nad swapem, czekalem na nowy motor 1. 5 miesiaca, a samochód nieużywany. Zdecydowalem się na wymianę rozrzadu, przy robocie okazalo sie ze trzeba wymienic vanos. Naprawa u Kwiatkowskiego w Luzinie. Cala zabawa ponad 3000pln. Samochod przez 300km chodził jak zegarek. Po tym okazaly się te obroty.
W Baumgarcie auto stalo na diagnozie, ale nic konkretnego nie wyszlo. Poza tym warsztat zawalony robotą i najblizszy termin to 29 grudzien.
Temperatura faktycznie troche jakby w prawo za bardzo ale moze to kwestia kąta nagrywania.
Postaram sie dzisiaj sprawdzic szczelność dolotu jakim sprayem. No i zobacze ten oring od bagnetu jak dobre dojscie.
W Baumgarcie auto stalo na diagnozie, ale nic konkretnego nie wyszlo. Poza tym warsztat zawalony robotą i najblizszy termin to 29 grudzien.
Temperatura faktycznie troche jakby w prawo za bardzo ale moze to kwestia kąta nagrywania.
Postaram sie dzisiaj sprawdzic szczelność dolotu jakim sprayem. No i zobacze ten oring od bagnetu jak dobre dojscie.
-
- Bywalec forum
- Posty: 684
- Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
- BMW: E46 Touring N42B20A
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Spreyem za bardzo tam nie podejdziesz, najlepiej zamówić w Aso ten oring (koszt niewielki) jesli masz troche zdolności manualnych, to go po prostu wymienic i zobaczyć czy pomoże. Jesli nie będziesz 7zl w plecy i kilka chwil pracy, jesli tak, to unikniesz kolejnych wydatków.
Moje BMW
E46 318i Touring by rysiektr
E46 318i Touring by rysiektr
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 wrz 15, 8:01
- BMW: 318
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
- VIN: jy70644
Czym najlepiej sprawdzić szczelność dolotu? Dzisiaj wyjeżdżam także oring mogę wymienic dopiero w nastepnym tygodniu. Dzięki za informacje i link do numeru części.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 wrz 15, 8:01
- BMW: 318
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
- VIN: jy70644
Powiem tak. Do Luzina za daleko mi jechać 400km w celu diagnozy to lekka przesada. Mechanik w Szczecinie sprawdzał ustawienia rozrządu i wszystko oki.
Co do trzesienia sie samochodu, to Baumgart nie wie czy wymiana rozrzadu odbyła sie z ustawianiem czegoś do czego jest dostep po zdjeciu miski olejowej. Ja jestem laikiem w kwestiach mechaniki także nie wiem dokladnie o co chodzi.
Do INPY na razie nie mam dostępu, bo auto jest mojej połówki a ja jestem na wyjezdzie póki co, do auta mam dostęp co 2 tygodnie.
Dodam, ze dzisiaj sprawdzalem stan oleju i plynu chłodzącego. Poziomy w normie, ale na bagnecie i korku majonez. Tylko nie wiem czy to przez to, że auto w ostatnie 2 tygodnie pokonalo około 8km i w miedzyczasie bylo odpalane na postoju w celu diagnozy. Może to coś z odmą?
Co do trzesienia sie samochodu, to Baumgart nie wie czy wymiana rozrzadu odbyła sie z ustawianiem czegoś do czego jest dostep po zdjeciu miski olejowej. Ja jestem laikiem w kwestiach mechaniki także nie wiem dokladnie o co chodzi.
Do INPY na razie nie mam dostępu, bo auto jest mojej połówki a ja jestem na wyjezdzie póki co, do auta mam dostęp co 2 tygodnie.
Dodam, ze dzisiaj sprawdzalem stan oleju i plynu chłodzącego. Poziomy w normie, ale na bagnecie i korku majonez. Tylko nie wiem czy to przez to, że auto w ostatnie 2 tygodnie pokonalo około 8km i w miedzyczasie bylo odpalane na postoju w celu diagnozy. Może to coś z odmą?
- piotrek1474
- Bywalec forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
- BMW: 318I N42 143KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Majonez pod korkiem to norma o tej porze roku, jeżeli jeździsz na krótkich odcinkach.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 3617 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: grabarz_x
-
- 9 Odpowiedzi
- 3534 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Buceusz
-
- 5 Odpowiedzi
- 3119 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: marcepan
-
- 2 Odpowiedzi
- 2923 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: grzywa321
-
- 8 Odpowiedzi
- 4775 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kasperek
-
- 0 Odpowiedzi
- 782 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pepo1000
-
- 4 Odpowiedzi
- 1083 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 7 Odpowiedzi
- 1837 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 2991 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 1 Odpowiedzi
- 1254 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112