N42 napinacz łańcucha rozrządu

metys
Posty: 1
Rejestracja: 4 kwie 14, 21:00
BMW: e46 compact 318ti
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#21

Post autor: metys »

Witam posiadaczy nieszczęsnego N42B20. Niestety też jestem posiadaczem tego silnika w moim compacie :Yahoo!:

Kupiłem przepływomierz używka oryginalna z allegro za stówkę po podłączeniu zachowywał się normalnie tzn. nie tak jak przy podłączeniu starego przepływoprogram mierza, który objawiał się falującymi, rosnącymi obrotami, dzwięk zasysania czy wypuszczania powietrza (nie wiem) tak czy inaczej po odłączeniu było okej to postanowiłem wymienić ją. Bo zakupie było git ale check engine świeci. Pojechałem do mechanika żeby podpiął pod kompa i sprawdził co go boli i czy przepływka jest okej. Nie udało mu się tego sprawdzić mówił że program nie może się połączyć z komputerem "nie widzi silnika?". Z tego co słyszałem gościu ogarnia bmw, mówił że może to być coś z elektryką. Toneproblem przepływomierza sobie odpuściłem ale będąc u mechanika zapytałem o dźwięk przy odpalaniu auta i późno gasnącej kontrolki oleju. chodzi dokładnie o to https://www.youtube.com/watch?v=BXS7izK5QE8&feature=youtu.be . Mechanik szybko stwierdził że rozrząd do roboty, że długo nie pojeździ. Ceny wymiany rozrządu mi nie podał ale za to szybko chciał się za nią zabrać do roboty, chyba chciał mnie naciągnąć albo rzeczywiście rozrząd pada. Z tego co czytałem wyżej zabrałbym się za wymianę napinacza, nie drogo i samemu można. Pierwsze o czym ja pomyślałem że to pompa oleju. Jak się wam wydaje?
Obrazek
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#22

Post autor: piotrek1474 »

Obrazek
ramzes12
Bywalec forum
Posty: 65
Rejestracja: 21 kwie 11, 11:28
BMW: bmw e46 318
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Mlawa

#23

Post autor: ramzes12 »

Witam !
Mam pytanko odnosinie rozrządu w silniku n42. Przy jakim stanie licznika powinno go się wymienić?

Pozdrawiam!
paleta
Bywalec forum
Posty: 399
Rejestracja: 31 mar 12, 22:41
BMW: 316
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#24

Post autor: paleta »

to jest rozrzad na lancuchu - teoretycznie sie go nie wymnienia. Ale czesto lubia pekac plastikowe slizgi i wystepuja problemy z napinaczami - to trzeba ocenic fachowym okiem i ewentualnie wymienic ;)
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#25

Post autor: piotrek1474 »

A jaki masz przebieg
Obrazek
Czerwony Compact
Bywalec forum
Posty: 102
Rejestracja: 19 gru 13, 20:05
BMW: Compact
Rok produkcji: 2002
Państwo: Austria
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków-Wiedeń

#26

Post autor: Czerwony Compact »

Ja w moim mam przebieg 195tys km i ciągle oryginalny rozrząd, napinacz też. W tym tygodniu będzie wymieniony komplet. Nic złego się nie dzieje, ale...
W tym wideo na poprzedniej stronie silnik miał przejechane 148tys i się rozleciał.

Wysyłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Obrazek
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#27

Post autor: danielo6666 »

ale ku...wa pierdoły piszecie napinacz owszem należy wymienić ale żadne plastki tj . slizgi nie pekają to chyba jakieś wyjatki 1 na 100000
jedno co sie dość czesto psuje to zespoly rygulacyjne wałka ssącego o wydechowego
a wszystko to jest spowodowane hujowej jakości olejem typu CASTROL
ja juz zapomniałem że taki istnieje moze jest dobry ale do traktora
polecam MOTUL LUB LIQUI MOLY I WYMIANE CO 20tyś a gwarantuje że silniczek przezyje niejednego diesla
arassVip
Posty: 7
Rejestracja: 6 sty 15, 17:38
BMW: BMW E46 316i N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Wielka Brytania
Województwo: ---
Miasto:

#28

Post autor: arassVip »

Witam, chcę się podzielić historią mojego BMW z silnikiem N42B18A. Wszystko jak marzenie do momentu kiedy pewnego dnia silnik stracił trochę mocy i zaczął głośniej pracować. Następnego dnia kiedy chciałem ruszyć na skrzyżowaniu zgasł. Próby odpalenia spełzły na prawie rozładowaniu akumulatora. Komputer pokazał błędy położenia wałków rozrządu. Po resecie czujników to samo. Co dziwne okazało się, że padła pompa paliwa. Nowa pompa i próba odpalenia... Nic. Sprawdzona iskra, kompresja, wszystko ok ale nadal błędy położenia wałków rozrządu. Po rozebraniu rozrządu wszystko stało się jasne. Przeskoczył łańcuch bo szlag trafił napinacz i ślizgi a w misce olejowej dziwne kawałeczki plastiku. Jakby tego było mało do wyrzucenia jest też odma. Na szczęście łańcuch przeskoczył na tyle mało, że nie uszkodził zaworów i wymiana rozwiązała problem. Podsumowując nieszczęścia nie chodzą parami a trójkami: pompa paliwa, rozrząd, odma. Jeśli chodzi o rozrząd to łańcuch faktycznie ma długą żywotność, jednak dla reszty elementów producent przewidział czas określony przebiegiem 100 000km dlatego warto zajrzeć by nie skończyć jak ja biedniejszy o kilka kilka tysięcy złotych.
Pozdrawiam
Obrazek
grabsoon
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 21 sie 16, 11:21
BMW: 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#29

Post autor: grabsoon »

Byc może to głupie pytanie ale czy możecie mi podać jakiś link do sklepu z takim napinaczem?

Niestety czasami mam tak samo jak na tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=Os_DQIRQgXw tzn silnik na zimno po odpaleniu wydaje odgłosy Ursusa C-330 przez 1-2 sekundy. Dopiero doczytałem, że to gówno warto wymienić po zakupie auta i że jest to takie banalne. Wpisuje oczywiście w allegro coś takiego

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&bmatch=base-relevance-w2-uni-1-1-0812&search_scope=&string=napinacz%20rozrz%C4%85du%20bmw%20e46%20n42

lista wyników to jakieś używki ... Dacie jakieś dobre źródło zakupów napinacza do n42 2.0 ?
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#30

Post autor: piotrek1474 »

Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”