N42 grzechotanie i gaśnięcie przy schodzeniu z obrotów

winzent
Bywalec forum
Posty: 42
Rejestracja: 18 wrz 18, 22:17
BMW: 330i touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#1

Post autor: winzent »

Serwus.
Opcja taka jest taka, silniczek n42b18, w posiadaniu od pół roku, zarzygany jak siemasz, także zabrałem się za wymiany uszczelek pokrywy zaworów, solenoidów, podstawy filtra oleju, etc. Wszystko plastiki, także wszystko się zgadza, wiadomo skąd ciekło. Przy okazji rzuciłem też okiem na naciąg łańcucha, luz na ok 5mm, czyli chyba git. Wykręciłem też napinacz aby sprawdzić jego stan, też git, zero luzu, wciska się z użyciem pewnej siły. Łańcuch się wtedy zluzował, tak że można było wsadzić całego palucha. Po wkręceniu napinacza na miejsce, łańcuch nie naciągnął się do stanu poprzedniego, ale jako że to robiłem pierwszy raz, pomyślałem że to normalne, że się ułoży/naciągnie podczas pracy. Radośnie złożyłem całość - odpaliła normalnie, jednak po dodaniu gazu, przy schodzeniu z obrotów, ostrze rzężenie/grzechotanie, mniemam że łańcucha, nierówna praca i gaśnięcie. I tak parę razy, po naście sekund pracy. Zdjąłem pokrywę ponownie, spodziewając się ostrego luzu na łańcuchu, jednak naciąg był jak na początku, parę mm luzu. I stąd pytanie, czy napinacz potrzebuje pewnej chwili aby zaczął poprawnie działać, aż tam się wtłoczy olej, czy jak, czy też co ewentualnie zje***** przy tej prostej, wydawałoby się, czynności. Wszystkie wtyczki poprawnie podłączone na miejsce. Silnik wcześniej hulał jak należy, miał swoją nominalną moc, nie wydawał żadnych niepokojących dźwięków, nie gasł, etc.
Z góry serdeczne dzięki za sugestie.
Pzdr.
Fala
Bywalec forum
Posty: 270
Rejestracja: 27 mar 11, 12:35
BMW: 318i 143 KM
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#2

Post autor: Fala »

A więc tak...Jestem po wymianie rozrządu i napinacza i powiem ci,że po odkręceniu korka wlewu oleju naciskając śrubokrętem na łańcuch nie ma żadnego luzu.Przed wymianą był,ale niezbyt duży,a rozrząd był oryginalny z przebiegiem 250 tys.Także luzu tam nie powinno być a tym bardziej 5 mm ! Musiałeś coś narobić,dokładnie przeanalizuj co robiłeś.
Potrzebujesz podpięcia pod komputer?Pisz do mnie,diagnostyka INPA i kodowanie NCS-Expert.
winzent
Bywalec forum
Posty: 42
Rejestracja: 18 wrz 18, 22:17
BMW: 330i touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#3

Post autor: winzent »

Raczej chodziło mi o lekkie go unoszenie nad górnym ślizgiem. Generalnie problem rozwiązany, nie docisnąłem solenoidów do końca.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”