N42 B20 zdejmowanie pokrywy zaworów

Awatar użytkownika
Rudeboy
Bywalec forum
Posty: 149
Rejestracja: 13 lut 16, 20:48
BMW: E46 318i (143 KM) N42B20
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: fz52793

#1

Post autor: Rudeboy »

Witajcie. Mam wyciek w takim rowku między cewkami - olej zbiera się tuż pod siłownikiem valvetronica, ale ma śladu potwierdzającego jasno że cieknie właśnie z uszczelki siłownika(!) na logikę z niczego innego w tym miejscu cieknąć nie może bo nic tam nie ma.... czyli żeby wymienić uszczelkę niestety trzeba zdjąć pokrywę zaworów i teraz pytania:

- co jeszcze od razu wymienić jak już zdejmę pokrywę? na razie przychodzi mi do głowy uszczelka pokrywy ale może macie jakieś inne sugestie oczywiście nie upieram się że koniecznie muszę coś wymienić tylko skoro już dobieram się gdzieś głęboko to lepiej za jednym razem zrobić kilka rzeczy profilaktycznie

- kolejne pytanie jak sprawdzić czy siłownik valvetronica działa poprawnie czy nie? skoro już zdejmuję a okazałoby się że jest na wykończeniu to warto byłoby go wymienić.

- Jaki siłownik polecacie w razie czego? ori kosztuje ponad tysiaka a zamiennik jakiś widziałem za 400..... czyli też nietanio... firma cena ma ktoś coś godnego polecenia?

- ile może potrwać zdjęcie pokrywy i czy to skomplikowane? nie mam dwóch lewych rąk ale super mechaniorem też nie jestem.... pytam realnie ile czasu zajmie to średni pojętemu majsterkowiczowi?
bartzgolebi
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 23 cze 17, 21:53
BMW: E46 325ix Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Niemcy
Województwo: śląskie
Miasto:

#2

Post autor: bartzgolebi »

Mogę ci odpowiedzieć jedynie na temat pokrywy zaworów ściągnięcie to ok 20 min ;) nie ma nic skomplikowanego ściągamy plastiki z silnika następnie odkręcamy chyba 6 srubek . co prawda to jest z silnika m54 ale dużej róznicy nie będzie . Jedyne co jest ci potrzebne to mała grzechotka przedłużka i nasadka
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#3

Post autor: Broder »

6 srubek ? To co ty odkrecales? ;) w m54 jak pamietam jest 14 a w n42 jakos 16 srubek. Przy sciagnietej pokrywie warto zmienic uszczelki pompy vacuum bo jest latwiejszy dostep do pompy. Sprawdz tez czy lancuch nie ma luzu i czy slizgi sa cale
Obrazek
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#4

Post autor: Palec11 »

A ja mam pytanie odnośnie zdejmowania pokrywy czy za każdym razem trzeba wymieniać uszczelkę ? Jak np uszczelka była wymieniana 7 miesięcy temu i jest sucho to czy jak teraz zdejmę pokrywę i założę z pokrywę z poprzednią uszczelką to nie powinno ciec co ? Bo ta pierdzielona uszczelka pokrywy zaworów w N42 kosztuje 200 zł ...
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#5

Post autor: piotrek1474 »

A to cieżko określić co się stanie. Ja ściągałem podstawę filtra oleju i złożyłem na starej uszczelce bo na nową uszczelkę musiałem czekać tydzień i nic nie ciekło.
Obrazek
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#6

Post autor: Broder »

piotrek1474 pisze:A to cieżko określić co się stanie. Ja ściągałem podstawę filtra oleju i złożyłem na starej uszczelce bo na nową uszczelkę musiałem czekać tydzień i nic nie ciekło.
Widocznie byla juz wymieniana chwile wczesniej, bo starej uszczelki raczej nie wyciagnie sie w calosci. Zawsze sa bardzo wygrzane i plastikowe.

Co do uszczelki pokrywy jesli bedziesz robil sam i nie musisz placic za robote, to zloz na starej, a jak bedzie cieklo to zrobisz ponownie na nowej.
Obrazek
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#7

Post autor: Palec11 »

Broder pisze:
piotrek1474 pisze:A to cieżko określić co się stanie. Ja ściągałem podstawę filtra oleju i złożyłem na starej uszczelce bo na nową uszczelkę musiałem czekać tydzień i nic nie ciekło.
Widocznie byla juz wymieniana chwile wczesniej, bo starej uszczelki raczej nie wyciagnie sie w calosci. Zawsze sa bardzo wygrzane i plastikowe.

Co do uszczelki pokrywy jesli bedziesz robil sam i nie musisz placic za robote, to zloz na starej, a jak bedzie cieklo to zrobisz ponownie na nowej.

Do do uszczelki pod podstawą to zgadzam się z broderem u mnie jak wymieniałem to też plastik i w kilku częściach wyszła ... No nic czyli loteria z tą uszczelką ...
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”