[N42 318Ci] Czujnik wałka rozrządu czy łańcuch przeskoczył ?

rajax
Bywalec forum
Posty: 70
Rejestracja: 6 mar 14, 15:02
BMW: E46 Coupe 318 Ci N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: rajax »

Witam Panowie.
Po krotce i od początku.
Przez parę dni jeździłem z dziurawą puszką rezonansową za filtrem powietrza. Wiadomo jak to z nieszczelnym dolotem, szarpał, nie miał mocy ale jakoś jechać.
Po uszczelnieniu dolotu, zrobiło się jeszcze gorzej. Jak dojechałem do pracy i silnik ostygł, już nie chciał odpalić.
I teraz co mówi INPA :

E R R O R M E M O R Y
---------------------------------------

Date: 27.06.2015 20:41:28
ECU: ME9K_NG4
JobStatus: OKAY
Variant: ME9K_NG4
-------------------------------------------------------------

RESULT: 1 error in error memory !
-------------------------------------------------------------

2782 CDKPH2 - Camshaft sensor outlet

Error counter: 3
Logistic counter: 102

1. Umweltsatz
Mileage 192400 km
Engine speed (nmot) 3160.00 /min
Engine temperature (tmot) 81.75 degrees C
Ambient temperature (tumg) -26.25 Grd C
Supply voltage (ub) 17.52 V

2. Umweltsatz
Mileage 218850 km
Engine speed (nmot) 3160.00 /min
Engine temperature (tmot) 81.75 degrees C
Ambient temperature (tumg) -36.75 Grd C
Supply voltage (ub) 17.52 V

3. Umweltsatz
Mileage 218950 km
Engine speed (nmot) 3160.00 /min
Engine temperature (tmot) 102.75 degrees C
Ambient temperature (tumg) -45.00 Grd C
Supply voltage (ub) 12.34 V

Lage der Phasenflanken oder Einbaulage ausserhalb Toleranz
Test conditions fulfilled
Error present now and already stored
Error would not cause a warning lamp to light up

Error code: 04 27 82 64 01 03 66 4B 28 4F AD 1D BA 55 7D 4F
AD 0F BA 55 87 4F C9 04

Wychodzi na to że po prostu czujnik wałka rozrządu na wydechu.
Podmieniłem czujniki z wałkiem rozrządu na ssaniu (są takie same) i po skasowaniu błędów i zakręceniu silnikiem nadal jest ten sam błąd.
Gdyby uszkodzony był czujnik to tym razem błąd powinien być na czujniku wałka ssącego ? Dobrze myślę ?

Czy powinienem iść w tą stronę że coś nie tak z fazami rozrządu na wydechu i rozebrać silnik w celu weryfikacji faz rozrządu.
Gdzie szukać znaków ?
Wiem że do ustawiania w tym silniku to bez blokad ani rusz. Szukałem w necie, proszę o instrukcję wymiany i ustawienia rozrządu w N42 318 Ci (2003 rok).
rajax
Bywalec forum
Posty: 70
Rejestracja: 6 mar 14, 15:02
BMW: E46 Coupe 318 Ci N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#2

Post autor: rajax »

Nikt nie pomoże ?
marcepan
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 19 cze 14, 13:33
BMW: e46 328i AT
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Zgierz

#3

Post autor: marcepan »

W teori masz racje ze blad poszedl by za czujnikiem ale wydaje mi sie ze jak lancuch by przeskoczyl to oba by sie rozjechaly. Na rozrzadzie sie nie znam nie robilem nie umiem wiec nie powiem jak to ustawic
rajax
Bywalec forum
Posty: 70
Rejestracja: 6 mar 14, 15:02
BMW: E46 Coupe 318 Ci N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#4

Post autor: rajax »

Niestety to rozrząd. Po rozebraniu okazało się że jeden ślizg jest pęknięty i fazy rozrządu rozjechane ...

Czy ma ktoś opisówkę z autodaty jak wymienić i ustawić rozrząd ? Gdzie są znaki ustawienia wału korbowego ?

Czy wiecie gdzie w Warszawie można wypożyczyć blokady do N42B20 ?
Może ktoś z Was ma ?
mack10koro
Bywalec forum
Posty: 75
Rejestracja: 23 lut 10, 11:09
BMW: 318i N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Zgorzelec

#5

Post autor: mack10koro »

Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”