[N42 316ti] Problem z temperaturą
-
- Bywalec forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 23 maja 16, 20:07
- BMW: 316ti
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto:
Witam, w ostatnim czasie zauważyłem pewne anomalie związane z temperaturą silnika w mojej beemce.
Otóż wydaje mi się - celowo piszę "wydaje", bo wcześniej nie zwracałem na to aż tak uwagi - że ostatnio, kiedy nastąpiło ochłodzenie silnik wolniej się dogrzewa. Dla przykładu - rano - wskazówka temperatury osiąga pion (chociaż u mnie akurat jest ona odchylona od pionu w prawą stronę o ok. 1-2 mm, ale wiem że sporo osób tak ma więc myślę że nie ma to znaczenia) najczęściej po ok. 6-7 km. Pojeździłem ostatnio trochę na teście 7 i na przykładzie dwóch ostatnich dni zauważyłem, że rano, mimo iż wskazówka osiągnęła pion po wspomnianych 6-7 km (dwa czy trzy razy zdarzyło się, że trwało to dłużej, nawet po 10 km, stąd zwróciło to moją uwagę), to temperatura aż do końca trasy (25 km) nie przekroczyła 90 stopni. Dodam, że trasa w większości z górki, stosunkowo mało dodaję gazu. Natomiast po południu, trasa powrotna, ta sama odległość, z tym że już większość dystansu lekko pod górkę, temperatura dobija do ok 105 stopni, i jak już ją złapie to trzyma ładnie te 103-108 stopni, na postoju nie spada. Dodam, że auto jest na LPG.
Dodatkowo wspomnę, że czasami (podkreślam czasami) stojąc np na światłach słyszę odgłos jakby bulgotania, przelewania się cieczy dobiegający gdzieś spod maski - zapowietrzony układ? Chyba nie, bo ogrzewanie w kabinie działa.
Czy to co opisałem to norma i jestem przewrażliwiony, czy jednak świadczy to o konieczności np wymiany termostatu czy odpowietrzenia układu?
Pozdrawiam
Otóż wydaje mi się - celowo piszę "wydaje", bo wcześniej nie zwracałem na to aż tak uwagi - że ostatnio, kiedy nastąpiło ochłodzenie silnik wolniej się dogrzewa. Dla przykładu - rano - wskazówka temperatury osiąga pion (chociaż u mnie akurat jest ona odchylona od pionu w prawą stronę o ok. 1-2 mm, ale wiem że sporo osób tak ma więc myślę że nie ma to znaczenia) najczęściej po ok. 6-7 km. Pojeździłem ostatnio trochę na teście 7 i na przykładzie dwóch ostatnich dni zauważyłem, że rano, mimo iż wskazówka osiągnęła pion po wspomnianych 6-7 km (dwa czy trzy razy zdarzyło się, że trwało to dłużej, nawet po 10 km, stąd zwróciło to moją uwagę), to temperatura aż do końca trasy (25 km) nie przekroczyła 90 stopni. Dodam, że trasa w większości z górki, stosunkowo mało dodaję gazu. Natomiast po południu, trasa powrotna, ta sama odległość, z tym że już większość dystansu lekko pod górkę, temperatura dobija do ok 105 stopni, i jak już ją złapie to trzyma ładnie te 103-108 stopni, na postoju nie spada. Dodam, że auto jest na LPG.
Dodatkowo wspomnę, że czasami (podkreślam czasami) stojąc np na światłach słyszę odgłos jakby bulgotania, przelewania się cieczy dobiegający gdzieś spod maski - zapowietrzony układ? Chyba nie, bo ogrzewanie w kabinie działa.
Czy to co opisałem to norma i jestem przewrażliwiony, czy jednak świadczy to o konieczności np wymiany termostatu czy odpowietrzenia układu?
Pozdrawiam
- harus
- Bywalec forum
- Posty: 139
- Rejestracja: 13 kwie 14, 22:02
- BMW: E46 316i N42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- Lokalizacja: SJZ
Temperatury o jakich piszesz, sprawdzasz w teście nr 7 czy wnioskujesz to z położenia wskazówki? Na czas nagrzewania silnika w niskich temperaturach ogromny wpływ ma włączone ogrzewanie. Spróbuj podczas kolejnej jazdy nie uruchamiać ogrzewania. Zobaczysz jaka będzie różnica. Kiedy temperatura osiągnie pion i włączysz ogrzewanie wyraźnie powinno być widać chwilowy spadek temperatury. Jeśli chodzi o dźwięki bulgotania to musisz sprawdzić, czy układ jest dobrze odpowietrzony. Po odpaleniu zimnego auta, masz ciągły przelew w zbiorniczku? Osobiście pierwsze słyszę o pochylonej wskazówce. Temperatura pracy silnika n42 dochodzi do 118 stopni. Przy takiej temperaturze moja wskazówka zawsze wskazuje pion.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Bywalec forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 23 maja 16, 20:07
- BMW: 316ti
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto:
O co chodzi z przelewem w zbiorniczku?
Co do pierwszego pytania to wnioskuję to i z testu nr 7 i z położenia wskazówki, ponieważ stoi ona w pionie tak na prawdę już od ~75 stopni
Co do pierwszego pytania to wnioskuję to i z testu nr 7 i z położenia wskazówki, ponieważ stoi ona w pionie tak na prawdę już od ~75 stopni
- harus
- Bywalec forum
- Posty: 139
- Rejestracja: 13 kwie 14, 22:02
- BMW: E46 316i N42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- Lokalizacja: SJZ
[youtube]OaGj5DtZhzk[/youtube]gunner11 pisze:O co chodzi z przelewem w zbiorniczku?
Co do pierwszego pytania to wnioskuję to i z testu nr 7 i z położenia wskazówki, ponieważ stoi ona w pionie tak na prawdę już od ~75 stopni
Na wyłączonym ogrzewaniu strumień nie powinien przerywać. Co do układu chłodzenia w N42, to ja też niestety ciągle z nim walczę. Jakiś czas temu pękł mi zbiornik wyrównawczy, później lało się z oringów. Po wymianie korka chłodnicy przez jakiś czas był spokój. Niestety wczoraj musiałem pilnie wymienić oring czujnika płynu na wyjściu z chłodnicy i dodatkowo pojawiła się nieszczelność w samej chłodnicy.
-
- Bywalec forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 23 maja 16, 20:07
- BMW: 316ti
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto:
Sprawdziłem i płyn się przelewa. Niemniej jednak jak stanąłem po ok. półgodzinnej jeździe znów uslyszalem bulgotanie
Rano po odpaleniu postał ze 2 minuty bez ogrzewania, po ruszeniu wskazówka była w pionie już po ok. 4 km, ale temp na tescie 7 pokazywała 75 stopni. Potem jazda z górki przy obrotach nie przekraczajacych 2500 i dopiero na wypłaszczeniu wskoczyło na 106 stopni.
Rano po odpaleniu postał ze 2 minuty bez ogrzewania, po ruszeniu wskazówka była w pionie już po ok. 4 km, ale temp na tescie 7 pokazywała 75 stopni. Potem jazda z górki przy obrotach nie przekraczajacych 2500 i dopiero na wypłaszczeniu wskoczyło na 106 stopni.
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Z gorki masz bardzo male obciazenie silnika i tym samym niska temperature spalania mieszanki wiec dluzej bedzie sie nagrzewal.
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
- harus
- Bywalec forum
- Posty: 139
- Rejestracja: 13 kwie 14, 22:02
- BMW: E46 316i N42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- Lokalizacja: SJZ
gunner11 pisze:Sprawdziłem i płyn się przelewa. Niemniej jednak jak stanąłem po ok. półgodzinnej jeździe znów uslyszalem bulgotanie
Rano po odpaleniu postał ze 2 minuty bez ogrzewania, po ruszeniu wskazówka była w pionie już po ok. 4 km, ale temp na tescie 7 pokazywała 75 stopni. Potem jazda z górki przy obrotach nie przekraczajacych 2500 i dopiero na wypłaszczeniu wskoczyło na 106 stopni.
No dobra. Ale po ruszeniu włączyłeś ogrzewanie? Czy jechałeś z wyłączonym?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 876 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 1957 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Czajafz6
-
- 0 Odpowiedzi
- 1042 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maciejb84
-
- 7 Odpowiedzi
- 3713 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 2 Odpowiedzi
- 1950 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: BigDom2013
-
- 7 Odpowiedzi
- 1697 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: damiannow
-
- 3 Odpowiedzi
- 2046 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Domin
-
- 10 Odpowiedzi
- 3820 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lashie
-
- 11 Odpowiedzi
- 4342 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Ziomuss
-
- 3 Odpowiedzi
- 5718 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112