[N42, 03r] Check, dziwna praca silnika

Mamnaimiefilip
Posty: 7
Rejestracja: 5 cze 18, 10:44
BMW: 316i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Niepołomice
VIN: KP18653

#1

Post autor: Mamnaimiefilip »

Panowie mam problem z moją e46, n42b20 + lpg.
Ogólnie na 95% mam do roboty uszczelniacze zaworowe ale oprócz tego silnik zaraz po odpaleniu bardzo dziwnie pracuje (niżej wrzucę krótki film). Przez pierwsze chwile jak gazuje, obroty nie wyjdą wyżej niż 1500, im mniejsza temperatura na zewnątrz tym gorsza praca silnika jednakże jak przełączy się juz na gaz, w miarę się to stabilizuje. Czuć, że ma mniej mocy niż wcześniej ale przynajmniej równo jedzie. Auto jak chwilę pojeździ na benzynie to też jest zrywniejsze ale potem jak znowu się ostudzi to mam powtórkę. Pojawia mi się błąd co jakiś czas p0172, czyli zbyt bogata mieszanka, miałem wymieniane cewki oraz listwę wtryskową.
Spotkał się ktoś z podobnym przypadkiem? Może mnie coś naprowadzić?

A tu link do tego filmu:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Na dzień dobry szczelność dolotu do sprawdzenia, później ocena korekt na pb i lpg. To drugie mogło być dostrojone pod lewe powietrze i wtedy będzie pracować lepiej niż na pb.
P0172 272A Cyfrowy sterownik silnika: Multiplikatywna korekta mieszanki rząd 1 – granica regulacji 1 została osiągnięta
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#3

Post autor: adi3d »

Rozgrzej silnik i na włączonym otwórz Korek wlewu oleju. Jeśli sądzie na obrotach to dolot raczej szczelny. Gdzieś ktoś kiedyś miał problem ze silnik wkrecał mu się do 3tys obrotów i dalej nie chciał. Miał zapchany wydech przed katalizatorem gdzieś
Mamnaimiefilip
Posty: 7
Rejestracja: 5 cze 18, 10:44
BMW: 316i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Niepołomice
VIN: KP18653

#4

Post autor: Mamnaimiefilip »

A te rzeczy o których mówicie nie oddzialowywaly mi caly czas na samochód? A to co mi sie dzieje teraz, dzieje mi sie tylko z poczatkiem jazdy po ostygnięciu, jak sie przepali chwile to dosyć normalnie wkreca sie na wysokie obroty.

Oczywiscie będę sprawdzal wszelkie rady, po weekendzie więc dzięki za odpowiedzi i tak :)
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#5

Post autor: adi3d »

Różnie z tym może być, silnik się adoptuje do warunków w jakich pracuje, więc jeśli jest jakaś nieszczelności może zmieniać swoje parametry żeby pracować optymalniej.
Mamnaimiefilip
Posty: 7
Rejestracja: 5 cze 18, 10:44
BMW: 316i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Niepołomice
VIN: KP18653

#6

Post autor: Mamnaimiefilip »

Po odkreceniu korka było słychać jakby zassalo powietrze i od razu auto zgasło... cokolwiek to oznacza
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#7

Post autor: adi3d »

No to dolot wydaje się być szczelny. Jest ok
Błąd mieszanki może występować przez złą regulacje LPG tez tak miałem kilka razy i czasem to wraca, regulacja pomaga.

Pojeździj na benzynie i sprawdź czy błąd wróci
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”