Multifunkcja lewa raz działa raz nie

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
pawlo1123
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 29 sie 16, 20:27
BMW: e46 lift 330d 184KM
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto:

#1

Post autor: pawlo1123 »

Witam, jak w temacie, lewa multifunkcja raz działa raz nie. Losowo. Tempomat działa. Podswietlenie rowniez obydwu stron. Wymienilem tasme bez zmian. Wymienilem panel z guzikami (zarowno te po loewej jak i profilaktycznie po prawej stronie). Rowniez bez zmian. Nie mam pomyslu. Ma ktos jakis pomysl?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Pewnie pin w zielonej kostce jest luźny lub zły lub jeszcze może do końca nie wciśnięty.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
pawlo1123
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 29 sie 16, 20:27
BMW: e46 lift 330d 184KM
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto:

#3

Post autor: pawlo1123 »

Miałeś rację, pin nie był do końca wciśniety. Poprawiłem go, lecz nadal bez zmian. Najgorsze jest to ze zawsze jest tak samo tzn. rano odpalam i działa zawsze sterowanie radiem. Pojezdze troche i przestaje dzialac i juz nie dziala do konca dopoki nie zgasze silnika i nie postoi dluzsza chwile. I tak jest za kazdym razem.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#4

Post autor: Dobrodziej_1983 »

To nie zostało nic innego jak zdjąć kiere i rozebrać panel. Iść ,, po nitce do kłębka". :)
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
pawlo1123
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 29 sie 16, 20:27
BMW: e46 lift 330d 184KM
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto:

#5

Post autor: pawlo1123 »

A powiedz kolego czy jak sie podpina ten kabel tam w to miejsce pod moduł swiatel to koniecznie musi byc lutowane czy moze byc na szybkozlaczki? bo nie mam pradu w garazu? Bo najwyzej poprowadze jeszcze raz ten kabel po moim pprzedniku
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#6

Post autor: Dobrodziej_1983 »

pawlo1123 pisze:A powiedz kolego czy jak sie podpina ten kabel tam w to miejsce pod moduł swiatel to koniecznie musi byc lutowane czy moze byc na szybkozlaczki? bo nie mam pradu w garazu? Bo najwyzej poprowadze jeszcze raz ten kabel po moim pprzedniku
Napiszę tak.. Można, ale lepiej jest polutować. Masz wtedy pewność że połączenie jest trwałe, tak zrobiłem ja i zawsze staram się wszystko lutować. Może właśnie w tym tkwić problem, usterkę na pewno da się naprawić. Zacząłbym od przewodów :)
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#7

Post autor: zibi_j1 »

Szybkozłączki dają radę
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
pawlo1123
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 29 sie 16, 20:27
BMW: e46 lift 330d 184KM
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto:

#8

Post autor: pawlo1123 »

Zmieniłem pin w zielonej kostce od sterowania radiem bo ten ktory tam byl, byl uszkodzony. Jednak po wymianie bez zmian. Nie wiem juz o co kaman. Zastanawia mnie troche powtarzalność problemu i ze jak juz przestanie dzialac w trakcie jazdy (ok 15/20 min od uruchomienia) to potem juz nie dziala do konca ile bym nie jechal. Niby nie ma w tym filozofii. Kabelek pod kiera i przy module swiatel. Gdyby kwestia polaczen to roznie by dzialalo w trakcie jazdy. A tu zawsze powtarza sie ten sam schemat.
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#9

Post autor: zibi_j1 »

Prawdopodobnie nie łączy Ci coś w taśmie kierownicy jeśli wszystko posprawdzałeś. Podmień taśmę bo koszt niewielki i daj znać.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
pawlo1123
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 29 sie 16, 20:27
BMW: e46 lift 330d 184KM
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto:

#10

Post autor: pawlo1123 »

Przyszła mi jedna rzecz do głowy. Powiedzcie podswietlenie kierownicy kiedy powinno się załączać? Na pierwszym przekreceniu kluczyka, na zaplonie czy może po włączeniu świateł?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”