Mrygająca kontrolka oleju + żarzące się kontrolki

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
TomekZG1
Bywalec forum
Posty: 63
Rejestracja: 20 lut 13, 22:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zielona Góra

#1

Post autor: TomekZG1 »

Witam
Po przejechaniu ostatnio sporu km mam pewne problemy ze swoim E46

1. Mrygająca kontrolka ciśnieniu oleju (czerwona)
Przejechałem autem 200 km po czym zapaliła się owa kontrolka na wolnych obrotach, zgasiłem auto, odpaliłem dalej się świeciła, po chwili zaczęła mrygać, następnie zgasła i po chwili znowu się zapaliła, po dodaniu gazu gasła za każdym razem, zostawiłem auto na 5 godzin, odpaliłem wszystko ok, wróciłem 200 km do domu, nawet nie mrygneła. olej ma przejechane tylko 3 tyś km, serwis zawsze robię na czas, nie przybywa oleju, nie robi się masło. Silnik równo pracuje, nic się niepokojącego nie dzieje.
czujnik w misce się skończył? lub się powoli kończy?


2. Żarzące się kontrolki, zaznaczone na zdjęciu.
http://i.imgur.com/9b7r1tU.jpg

Po odpaleniu auto po nocy stania te 2 kontrolki się lekko żarzą, i tylko te, wszystko gaśnie a te się lekko żarzą, nie mam pojęcia dlaczego, auto nie ma żadnych niepokojących objawów, dodaję jeszcze raz się tylko żarzą nie palą, po około 30min drogi gasną. Od czego tak się może dziać?
Masa gdzieś nie styka? jeżeli tak to gdzie jej szukać?

W razie gdyby było potrzeba więcej inf pisać, postaram się jeszcze bardziej naświetlić sytuację.

Dziękuje bardzo za pomoc
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#2

Post autor: Młody90 »

Czujnik ale moze wymiana nic nie da. Znam takie przypadki.kontrolke mozna zdekodowac
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#3

Post autor: GUMMISS »

Skoro byla czerwona kontrolka oleju to niema absolutnie nic wspólnego z czujnikiem poziomu oleju. Ta kontrolka oznacza zbyt niskie ciśnienie oleju w ukladzie smarowania. Być może czyjnik ciśnienia ma luźną wtyczkę albo zanieczyszczona. Co do pozostalych kontrolek trzeba sprawdzić kompem skoro tylko lekko się zdarza, nie wiadomo czy jakieś zwarcie jest w zegarach..
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
TomekZG1
Bywalec forum
Posty: 63
Rejestracja: 20 lut 13, 22:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zielona Góra

#4

Post autor: TomekZG1 »

W takim razie idę zobaczyć tą wtyczkę i wykręcić zegary.

Pozdrawiam
paleta
Bywalec forum
Posty: 399
Rejestracja: 31 mar 12, 22:41
BMW: 316
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#5

Post autor: paleta »

A moze po prostu kontrolka niskiego cisnienia oleju syganlizuje... zbyt niskie cisnienie oleju ? ;) Mowisz ze przy gazowaniu (wyzsze obroty) kontrolka przygasa. Czyli jesli pompa ma wyzsze obroty to wytwarza automatycznie odpowiednie cisnienie. Byc moze to koniec pompy olejowej...
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#6

Post autor: GUMMISS »

Tez może być koniec pompy, ale naprawę, czy diagnozę najlepiej zacząć od najprostszych i najtańszych rzeczy. W sumie to można tez zmienić auto na takie w którym kontrolka się nie zaswieca, będzie najpewniej :crazy:

Zobacz wtyczkę i stan oleju, jeśli nie pomorze to trzeba rozpruc silnik i dostać się do pompy oleju......
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
darek12121
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 1 gru 12, 8:48
BMW: e46 320i sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Jastrzębie Zdrój

#7

Post autor: darek12121 »

Moi rodzice mieli to samo w e39, okazało się, że oringi w obudowie filtra oleju takie małe 2 na dole były już zużyte, po wymianie wszystko działa. :)
TomekZG1
Bywalec forum
Posty: 63
Rejestracja: 20 lut 13, 22:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zielona Góra

#8

Post autor: TomekZG1 »

GUMMISS pisze:Tez może być koniec pompy, ale naprawę, czy diagnozę najlepiej zacząć od najprostszych i najtańszych rzeczy. W sumie to można tez zmienić auto na takie w którym kontrolka się nie zaswieca, będzie najpewniej :crazy:

Zobacz wtyczkę i stan oleju, jeśli nie pomorze to trzeba rozpruc silnik i dostać się do pompy oleju......
Też myślałem żeby zmienić ale na razie budowa domu na to nie pozwala.


Poczyszczone kostki w liczniku, czujnik ciśnienia oleju, sprawdzone ciśnienie oleju, wszystko jest ok ;)

Tak więc temat do zamknięcia.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#9

Post autor: GUMMISS »

Czyli obedzie się bez grubszych napraw ;)
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”