Może półosie, a może wał, a może dyfer

shuruburu
Posty: 9
Rejestracja: 21 wrz 21, 20:04
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#1

Post autor: shuruburu »

Cześć.
Bujam się już od dłuższego czasu ze swoją wymarzoną trójeczką (330xi). Już mi to daje popalić i po portfelu i po nerwach, ale bardzo ładny to samochód więc drążę temat. Chciałbym prosić o pomoc w diagnozowaniu problemu i doradzeniu, które części wybrać.

Samochód wpada w drgania przyspieszając przy obrotach około 2-2,8 tys. Drgania pojawiają się też powyżej 165 km/h (sprawdzane jeszcze latem, nie wiem jak teraz przy większych prędkościach).

Na gałce skrzyni biegów odczuwa się drgania przy przyspieszaniu, ale też często drga cyklicznie jak samochód stoi (najczęściej po jeździe).

Jak się puści szybko sprzęgło to jest szarpnięcie samochodem.

Mam wrażenie, że nawet jak samochód toczy się powoli na luzie to wydaje się jakby jechał po małych wybojach (tutaj nie wiem czy nie schizuję, bo samochód ma twarde zawieszenie w porównaniu do innych którymi wcześniej jeździłem i może droga nie jest tak równa ;) ).

Dodatkowo wiem, że tylny amortyzator prawy lekko pociekł i chyba tylne sprężyny są pęknięte na dole.

Została wymieniona poduszka silnika, ale się okazało, że dalej drga i szarpie.
Pierwszy mechanik zdiagnozował, że to tylny dyferencjał, ale z tamtych okolic nie słychać żadnego wycia czy stuków. Jako, że on się nie zajmuje naprawą dyferencjałów to poszedłem do innego mechanika, który mówi, że na przednich półosiach są luzy i to pewnie one to wszystko powodują, przenoszą drgania na cały samochód. I najpierw wymienić te półosie, a później wyważyć wał jeśli to nie pomoże.

Czy myślicie, że wymiana półosi załatwi sprawę? A może macie jeszcze inne pomysły?
Ogólnie myślę, że drugi mechanik na więcej doświadczenia i chcę zamówić te półosie, tak jak polecał, ale nie mam pewności czy lepiej kupić oryginalne używane, czy nowe zamienniki. Koszt taki sam.
Czy np to są półosie, których szukam?:
https://allegro.pl/oferta/bmw-e46-330xi-330xd-325xi-325xd-polos-lewa-przod-8559781696

https://allegro.pl/oferta/bmw-e46-330xi-330xd-325xd-325xi-polos-prawa-przod-8559795207
maczupikczu
Bywalec forum
Posty: 155
Rejestracja: 24 wrz 16, 15:28
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto:

#2

Post autor: maczupikczu »

Opony jaki rok?
Felgi proste?
Zawieszenie przód w jakim stanie? Bo tył do wymiany ( pierw był zrobił tył a potem półosie)
shuruburu
Posty: 9
Rejestracja: 21 wrz 21, 20:04
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#3

Post autor: shuruburu »

maczupikczu pisze: 10 gru 21, 11:10 Opony jaki rok?
Felgi proste?
Zawieszenie przód w jakim stanie? Bo tył do wymiany ( pierw był zrobił tył a potem półosie)
Opony letnie 17, a teraz zimowe nowe kupiłem. Na obydwóch to samo.
Felgi nie wiem czy proste, ale w innym zakresie obrotów drgania są minimalne, a poza tym jak samochód stoi i pracuje silnik to gałka biegów drga. Wg tej logiki to raczej nie felgi, ale nie wiem czy to dobra logika ;)
Zawieszenie przód powinno być spoko.
No i jak uważasz z tymi zamiennikami? Czy lepiej kupić używki w dobrym stanie (półosie)?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: scghost »

obawiam sie, ze akurat w przypadku polosi 'uzywka w dobrym stanie' to rzadkosc (a przynajmniej tylnych, z przednimi nie wiem)

swoja droga, skoro nawet na postoju sa drgania, to chyba nie uklad napedowy jest problemem
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
shuruburu
Posty: 9
Rejestracja: 21 wrz 21, 20:04
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#5

Post autor: shuruburu »

scghost pisze: 10 gru 21, 12:53 obawiam sie, ze akurat w przypadku polosi 'uzywka w dobrym stanie' to rzadkosc (a przynajmniej tylnych, z przednimi nie wiem)

swoja droga, skoro nawet na postoju sa drgania, to chyba nie uklad napedowy jest problemem
na postoju tylko jak się dotknie gałkę biegów to czuć rytmiczne drgania i czasami jak się zimny odpali to coś tam dygnie pod fotelem. tak to samochodem nie trzęsie, gdy stoi.

to jest wersja xdrive i jest kilka używanych par półosi na allegro czy olx, więc może nie będą takie dojechane. bardziej przychylałem się do kupna używanych oryginalnych, bo podobno zamienniki mniej solidne, ale teraz jak napisałeś, to już sam nie wiem.

a masz jakieś pomysły co to może być?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Ale co to domyślać się?
Masz do wymiany tylne amortyzatory plus sprężyny oraz przednie półosie ze względu na luz na przegubach. Chyba, że chcesz wymienić jeden element żeby znikły wszystkie objawy. Wtedy można wymienić auto i jest taka szansa, że problemu nie będzie :wink:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
shuruburu
Posty: 9
Rejestracja: 21 wrz 21, 20:04
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#7

Post autor: shuruburu »

maniek21112 pisze: 10 gru 21, 20:49 Ale co to domyślać się?
Masz do wymiany tylne amortyzatory plus sprężyny oraz przednie półosie ze względu na luz na przegubach. Chyba, że chcesz wymienić jeden element żeby znikły wszystkie objawy. Wtedy można wymienić auto i jest taka szansa, że problemu nie będzie :wink:
Masz rację. Trochę za dużo wymagam. Liczyłem na potwierdzenie, że te objawy pasują do półosi czy innych wadliwych rzeczy w samochodzie.
I czy polecacie jakąś konkretną firmę, która robi półosie, jeśli nie uda mi się znaleźć jakichś używek w dobrym stanie. Ewentualnie też jakieś amortyzatory :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Półosie spidan, lobro. Amortyzatory tylko sachs.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
shuruburu
Posty: 9
Rejestracja: 21 wrz 21, 20:04
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#9

Post autor: shuruburu »

Zamówiłem używane półosie. Sprzedawca mówi, że nie mają żadnych luzów i ogólnie się nadają. Wyszło dużo taniej niż za spidana ;)
Zobaczymy jak przyjdą. Dam znać co i jak, jak mechanik zamontuje. Pozdrawiam
damiannow
Bywalec forum
Posty: 138
Rejestracja: 22 gru 15, 12:21
BMW: E46 325i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Zamosc
Lokalizacja: Warszawa

#10

Post autor: damiannow »

Podepne się. U mnie co prawda nie ma drgań ale są delikatne wibracje, słychać buczenie/ dudnienie, jakby rezonans. Nie jest to dźwięk jednostajny ale bardziej modulowany. Występuje w zakresie 80-120km/h nie jest uzależniony od obrotów silnika. Czy z pedałem w podłodze czy puszczonym jest to samo. Wymieniałem wal napędowy. Czyżbym musiał go wyważyć? Polosie mają delikatny luz. Może to to? Jakieś pomysły?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”