Montaż przycisku otwierania klapy bagażnika w kabinie pasażerskiej

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#1

Post autor: Jarando »

Do montażu będziemy potrzebować:
- przycisk (numer części 61318365579)
- wtyczka (numer części 61136954554)
- jeden PIN z kawałkiem przewodu z jakiejś starej wtyczki występującej w BMW

Wszystko do zdobycia na portalach aukcyjnych lub w ASO.

Zalecam odpięcie akumulatora, chociaż nie jest to konieczne

Z góry uprzedzam, że nie jest to idealny DIY, gdyż nie mam sfotografowanych wszystkich czynności, ale domniemam że i bez tych brakujących zdjęć poradzicie sobie.
Pamiętajcie również, że robiłem to w samochodzie z kierownicą po prawej stronie.


Zaczynamy od demontażu schowka kierowcy...

Obrazek


... a następnie osłony nad nogami

Obrazek
Obrazek


Z osłony nad nogami kierowcy, odpinamy wtyczkę z gongu i z gniazda OBD2, a jeśli ktoś ma podświetlenie nóg, odpinamy również wtyczkę od lampki oświetlenia nóg.



Przechodzimy do demontażu schowka pasażera...

Obrazek
Obrazek


...a następnie do demontażu osłony nad nogami pasażera.

Obrazek


Z osłony nad nogami pasażera odpinamy wtyczkę od lampki schowka, wtyczkę od gniazda ładowania latarki a jeśli ktoś posiada oświetlenie nóg, odpinamy również wtyczkę od lampki oświetlenia nóg.

Gdy mamy tak przygotowany "teren" przystępujemy do przeciągania jednego przewodu od miejsca montażu przyszłego przycisku otwierania klapy bagażnika (nad rączką otwierania klapy silnika) do środkowej wtyczki w module GM5.

Ja osobiście puściłem przewód "po trasie" istniejącej wiązki elektrycznej mocując go za pomocą trytytek i taśmy bawełnianej do owijania wiązek elektrycznych.

Obrazek
Obrazek

Niespodzianką jest fabryczny peszel w tunelu środkowym, którym przeciągniemy przewód pod nagrzewnicą kabiny.

Obrazek
Obrazek



Gdy mamy przeciągnięty przewód, wyjmujemy środkową wtyczkę z modułu GM5...

Obrazek


...rozbieramy ją i odnajdujemy w niej wolny PIN nr6...

Obrazek


...i wkładamy w to miejsce wcześniej przygotowany pin połączony z wcześniej przeciąganym przewodem

Obrazek

Tak przygotowaną wtyczkę, składamy i wpinamy z powrotem do modułu GM5.


Przeciągamy drugi przewód z miejsca, gdzie będzie będzie przycisk do wtyczki gniazda OBD2 i łączymy go za pomocą "łączki" do BRĄZOWEGO przewodu.

Obrazek


...a następnie wszystko ładnie maskujemy taśmą bawełnianą.

Obrazek


Przeciągam trzeci i ostatni przewód z miejsca, gdzie będzie przycisk do wtyczki w module LCM (wiem, wiem nie napisałem wcześniej że LCM też trzeba będzie zdemontować) i łączymy go za pomocą "łączki" do przewodu wychodzącego z brązowej wtyczki modułu LCM (PIN 42 - przewód NIEBIESKI Z CZERWONYM PASKIEM)


Obrazek
Obrazek


Tak przygotowane trzy przewody łączymy z wtyczką przyszłego przycisku otwierania bagażnika według poniższego schematu:

PIN2 (przycisk) z przewodem który idzie do LCM (jest to podświetlenie naszego nowego przycisku)
PIN5 (przycisk) z przewodem który idzie do wtyczki gniazda OBD2 (jest to MASA naszego nowego przycisku)
PIN6 (przycisk) z przewodem, który idzie do modułu GM5 (jest to sterowanie otwieraniem klapy bagażnika naszym nowym przyciskiem)


Po tym ostatnim połączeniu, składamy wnętrze w odwrotnej kolejności niż przy demontażu po czym cieszymy się z działającego nowego przycisku.

Obrazek


PS. Na jednym ze zdjęć widać, że mam zdemontowaną podstopnicę.
Nie trzeba jej demontować
Ostatnio zmieniony 16 mar 16, 17:33 przez Jarando, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#2

Post autor: zibi_j1 »

Fajnie to opisałeś. Moje uwagi:
1. Nie potrzebnie te cztery dolne śrubki schowka chyba odkręcałeś.
2. Ten peszel niestety nie zawsze jest. Ale drutem da sie to fajnie przeciągnąć
3. Pin do modułu komfortu jest troszkę inny niż do wszystkich pozostałych wtyczek. Jeśli nie macie pasującego idealnie, ten standardowybteż podejdzie, ale po spiłowaniu wystającego jednego z boków.
4. Polecam wiązkę zawijać taśmą bawełnianą. Wtedy mamy pewność że nie będzie stukać ani trzeszczeć. Ja mase brałem z rozdzielacza nad bezpiecznikami.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#3

Post autor: Jarando »

zibi_j1 pisze:Fajnie to opisałeś. Moje uwagi:
1. Nie potrzebnie te cztery dolne śrubki schowka chyba odkręcałeś.
2. Ten peszel niestety nie zawsze jest. Ale drutem da sie to fajnie przeciągnąć
3. Pin do modułu komfortu jest troszkę inny niż do wszystkich pozostałych wtyczek. Jeśli nie macie pasującego idealnie, ten standardowybteż podejdzie, ale po spiłowaniu wystającego jednego z boków.
4. Polecam wiązkę zawijać taśmą bawełnianą. Wtedy mamy pewność że nie będzie stukać ani trzeszczeć. Ja mase brałem z rozdzielacza nad bezpiecznikami.
1. Nie widziałem innej możliwości demontażu schowka pasażera.
2. Może tak być, ale i tak używałem drucianego pilota, zwłaszcza w tej plastikowej rynience na wiązkę, nad kolumną kierowniczą.
3. Masz rację. Ja pin miałem właśnie z wtyczki modułu GM.
4. Takiej właśnie używałem do owijania nowych przewodów (którą z resztą widać na jednym ze zdjęć). Poprawiłem z brezentowej..
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: scghost »

niiiice :good: :good: :good:
az chyba sobie tez zaloze :D tak fajnie opisane
a jak sie montuje sam przycisk? sa jakies ząbki? trzeba jakis otwor wycinac?


dopisalem sobie do planow na auto :good:
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#5

Post autor: Jarando »

scghost pisze:a jak sie montuje sam przycisk? sa jakies ząbki? trzeba jakis otwor wycinac?
Miejsce na przycisk jest przygotowany oryginalnie nad rączka otwierania pokrywy silnika (jak widać na ostatnim zdjęciu tego DIY), więc nic nie trzeba ciąć.
Wystarczy wyjąć zaślepke, która tam jest i naszym oczom ukazuje się otwór pod przycisk.
Dodam jeszcze, że przycisk jest taki sam jak w E38 i E39.



Wysłane z mojego SM-N910C
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#6

Post autor: scghost »

zdjecia juz nie dzialaja ;(
fotosik to badziewny hosting
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#7

Post autor: Jarando »

Zamuliłem się i zapomniałem opłacić transfer.
Popołudniu naprawię swój błąd.

Wysłane z mojego SM-N910C
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
CroW
Posty: 8
Rejestracja: 12 kwie 15, 23:32
BMW: 318i M43 Touring
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#8

Post autor: CroW »

ostatnio postanowiłem też sobie zamontować takie "coś"
odpalam forum i powyższą fotorelację (co by było łatwiej :) )
robię wszystko krok po kroku.
Po wszystkim podłączam aku, wciskam przycisk i ...
... i otworzyła mi się szyba w klapie :shock: (mam Turaska) hmm ciekawe
ale może to i dobrze bo przycisk od szyby zdechł a klapę ustawiłem sobie jeszcze pod kluczyk :D
Super DIY :beer:
jerzykilerr
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 12 maja 14, 1:06
BMW: E46 325Ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica

#9

Post autor: jerzykilerr »

CroW pisze: Po wszystkim podłączam aku, wciskam przycisk i ...
... i otworzyła mi się szyba w klapie :shock:
Coś mi świta, że w module komfortu była opcja do wyboru, jaką akcję wykona przycisk otwierania klapy, jak masz NCSa to sprawdź.
Obrazek
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#10

Post autor: scghost »

:ROFL: :ROFL:
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”