Montaz dodatkowej pompki płynu chłodniczego.

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
radek_08
Bywalec forum
Posty: 55
Rejestracja: 29 maja 11, 22:00
BMW: e46 1.8i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Płock
Lokalizacja: Płock

#1

Post autor: radek_08 »

Witam mam takowe pytanie czy możliwe jest założenie dodatkowej pompki płynu chłodzącego takiej z diesla do benzyny a mianowicie silnik 318i m43. Obecnie mam w jej miejscu tylko elektrozawór, i noszę się z zamiarem jej montażu. Dodam że ogrzewanie mam bardzo dobre, jedynie na dłuższym postoju minimalnie słabiej grzeje ale to wiem że wina pompy i jej słabej wydajności na wolnych obrotach. Taka dodatkową pompę założyłem sobie kiedyś w omedze (dodam że pompka była z VW) i miałem ją sterowaną z włącznika a tu chciałbym aby było to jak najbliżej zbliżone oryginałowi. Za wszelkie porady z góry dziękuje.
radek_08
Bywalec forum
Posty: 55
Rejestracja: 29 maja 11, 22:00
BMW: e46 1.8i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Płock
Lokalizacja: Płock

#2

Post autor: radek_08 »

Nikt niema żadnego pomysłu :(
piotreek
Bywalec forum
Posty: 163
Rejestracja: 14 paź 12, 23:04
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRK

#3

Post autor: piotreek »

kiedys do e34 zakladalem i poszla po przekazniku, wlaczala sie plusem po stacyjce i pracowala caly czas.
radek_08
Bywalec forum
Posty: 55
Rejestracja: 29 maja 11, 22:00
BMW: e46 1.8i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Płock
Lokalizacja: Płock

#4

Post autor: radek_08 »

Też podobnie myślałem żeby tak zrobić tylko żeby przekaźnik był sterowany plusem z zasilania elektrozaworu a pompka miała by plus po stacyjce tylko nie wiem jeszcze z czego bym ten plus pociągnął. Czyli logicznie jak bym włączył stacyjkę to plus pójdzie na pompkę ale jak będzie wyłączony klima tronik to nie otworzy elektrozaworu a tym samym nie poda plusa na przekaźnik i pompka nie zaskoczy dopiero po tym jak elektrozawór dostanie plus to i plus dostanie przekaźnik i uruchomi pompkę. Nie mam tylko pojęcia skąd pościć plus po stacyjce aby jak najbardziej to było fachowo zrobione. Mam też pytanie czy dobrze myślę że klima tronik steruje tym elektrozaworem ( jak wyłączony klimatronik to i zawór zamknięty i na odwrót) oraz to czy na pompkę dać plus po stacyjce a przekaźnik sterowałby tylko masą.
COBRA
Bywalec forum
Posty: 198
Rejestracja: 31 paź 10, 19:22
BMW: e46 320i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: inowrocław

#5

Post autor: COBRA »

panowie nie róbcie siary :shock: może założycie pompę od centralnego w chałupie :crazy:
piotreek
Bywalec forum
Posty: 163
Rejestracja: 14 paź 12, 23:04
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRK

#6

Post autor: piotreek »

COBRA pisze:panowie nie róbcie siary :shock: może założycie pompę od centralnego w chałupie :crazy:
moja e34 miała mieć to w serii komuś się to nie podobało albo zrypało i pompka była zdemontowana, wiec ja doposażyłem w oryginał i podlaczylem na nowej pewnej instalacji wiec jaka siara??
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#7

Post autor: GUMMISS »

A więc plus po stacyjce dochodzi do radia, modułu świateł i paru innych rzeczy, znajdź jakiś schemat do e46 w sieci, pod pinem 15 masz +stacyjki w każdym europejskim samochodzie(chodzi mi o przekaźniki, nie wtyczki bo tam może być różnie!!). Elektrozawór jest podłączony do pinu 30, więc ma + prosto z akku. Za to sterowany jest przez podanie masy i wtedy się otwiera.
Ja bym pociągną jakiś pin 15 do przekaźnika na zamykanie go, masa z elektrozaworu by wtedy sterowała tym przekaźnikiem. Miał byś wtedy pompkę działającą tylko i wyłącznie po stacyjce i przy otwartym elektrozaworze. A plus przyłączeniowy może być wtedy prosto z akku- i tak się wtedy rozłączy ze stacyjką, a masa do pompki od masy auta. Zakręcono napisałem, ale chyba zrozumiale :D
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”