Moje wrażenia z E46 3.0 204 po 15k km

Dział poświęcony wszystkim innym tematom
pawelk-krk
Bywalec forum
Posty: 128
Rejestracja: 31 lip 19, 11:59
BMW: E46 Touring 330D 204HP
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: kraków

#1

Post autor: pawelk-krk »

postanowiłem ze zostawię to tutaj, moze się komuś coś przyda.

motocykl : Yamaha YZF100R ThunderAce 2,9-3,2 do setki, na 1/4 mili 10,2 sek. i na 400 metrze od startu mam 211km/h

auta, którymi przejechałem po 150 tys km to
Astra classic 1.4 - manual
Passat 1.9 TDI kombi 130HP dłubnięty na 165km i 380nm - manual 6b
Volvo S60 2009 2.5T 210HP - automat 5 bieg + nadbieg extra + tiptronic
obecnie E46 3.0 204HP manual 6B na razie seria RWD

zaczne może od minusów, moich subiektywnych - bo tego jednak będzie mniej.

fotele ( sportsize szmata ) - są wygodne ale tylko jak siedzisz w jednej pozycji - robiąc trasy po 300km nie powiercisz się na nim za bardzo.
oparcie podłokietnik - to porażka, można obtłuc łokieć - tu wymiata S60 gdzie po całym dniu w delegacji mażysz o tym, jak siądziesz w fotelu Volvo ( projektowanym przez fizjoterapełtów ) .. tam robiąc trasy po 1300km jednego dnia - następnego wsiadasz i jesteś jak młody bóg - skrajnść wygody.

głupie komputry : warning o temeraturze że sie zmniejsza jest OK - ale czemu nie ostrzega że dalej się zmniejsza ? czy w Passacie czy S60 każde obniżenie temperatury o 1 sopień w dół aż do ZERA jest pokazywane - tu się mocno zdziwiłem jak pokazał swoje 3 stopnie - ja przełączyłem na średnie spalanie a on już nie poinformowal mnie że w międzyczasie oziębło.

Lusterko samościemniające przy fabrycznie przyciemnionych szybach - nie działa - ma to sens ? - myślałem ze jest totalnei zwalone - zadziałało przy włączeniu w nocy oświetlenia wewnętrznego.

plusy od najlepszych wg mnie :

1. trakcja : fakt że wyremontowałem cały zawias bez oszczędzania, poszły amory i sprężyny od M'ki
ale trakcja tego auta jest fenomenalna. Wiele razy kłuciłem sie że wielowachacz to wielowachacz, że komfort lepszy. Ale tym autem kompletnie nie buja na boki, czucie nawet przy słabej oponie jest fenomenalne, wszystko sztywne ale mega utwardzone, nie ma dyskomfortu i nie ma pływania. Ja jestem w tym zawiasie i prowaddzeniu zakochany. Szybka jazda tym autem to fantastyczna zabawa i za każdym razem jak trochę poszaleję to parkuje go z bananem na twarzy i taką myślą "jakby takie robili - kupiłbym sobie nowego".

2. 3.0 204HP CR - i nie ma co więcej pisać .. do tego manual 6b i jest pełna kontrola nad mocą auta, lubię ciasne łuki - dolot do winkla z za dużą prędkością - redukcja z między gazem, odpuszczenie gazu przy wyjściu z zakrętu i pełna kontrola .. zdażyło się przy 180km./h w niemczech poczuć jak tył w zakręcie chce uciekać / czujesz ten uślizg opony - ale nie ma to nic wspólnego z niepewnoscią czy brakiem kontroli .. i to co o nim mówią - to nie jest klasyczny Diesel z wąskim zakresem momentu gdzie musisz wachlować biegami co chwilka, bo jakbyś dojechał z obrotami do sciany - Passat tak miał, tam trzeba było jeździc na momencie, i znać miejsce gdzie on się kończy -a tu ? silnik kręci sie do 5 tys lekko - czuć ze moment spada - ale nie tak drastycznie i od razu jak w reszcie diesli, któymi jeździłem. Ten silnik kiedy jest morko - prosi Cię,o wyłaczenie kontroi trakcji żeby te 10km do pracy po rozgrzaniu silnika trochę sie pobawić - bo bez problem z gazu zrywa trakcję na nowych oponach :) bo mokro. A ja lubię czasem ze swiateł pozawijać pupą lewo prawo lewo prawo xD . Spalanie ? średnio robię w okolicach 8l na baku. Ale .. połowa przelotu to 120 km/h 300km średnia 5.9-6.1 - nawtępnie miasto 5 dni 10km do pracy i w te 5 dni nabite 100km podnosi spalanie do 7,9 . Następnie trocę już dynamiczniej do domu ;) - i wychodzi 8. W mieści w korkach przy mocnym katowaniu, potrafi pokazać 12l/100 - on nie lubi miasta. Kocha autostrtady - gdzie w zasadzie nie dużo zawodników ma taki moment, a jak już mają to może nie takie przełożenia - a jak mają i jdeno i drugie to trakcja nie daje im robić tego co chcą, bo zaczynaja sie czuć niebezpiecznie. S60 w niemczech latało po 230-235 ale łuki tym brać było zawsze słabo - zawsze wrażenie przekszywienia budy w zakręcie - tutaj tego niema, tu prędziej opona zimowa powie " nie no - jestem do 240 ale tak tylko niby" ..

plany na 2020 - przeżyć pierwszą zimę z tylnym napędęm

i jak budżet pozwoli. bo 2019 to była porażka . wstawiam duży IC, i te 550nm będziemy atakować na seryjnych gratach na razie.

opinie sa moje subiektywne, a prędkości opisane specjalnie zawyżone by wprowdzić dramatyzm.
"1N73LLIG3NC3 15 7H3 4B1L17Y 70 4D4P7 70 CH4NG3"
- 573PH3N H4WK1NG
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Inne / Hyde Park”