Moduł świec żarowych
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 19 wrz 21, 16:01
- BMW: e46 Sedan 320d 150KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Tomaszów Mazowiecki
Witam wszystkich, czeka mnie wymiana owego modułu w najbliższym czasie i wiedzę że obecnie mało co jest dostępne. Co powiedzie o module od HUCO? Interesuje mnie tylko nówka żadna regeneracja.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Bywalec forum
- Posty: 1703
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Tyle, że w tym wypadku regeneracja czy też po prostu poprwienie tego co jakiś pseudo inż wymyślił to najlepsza możliwa opcja. Fabryczy czy też zamienniki zbudowane są tak samo i prędzej czy później temat wróci. A poprawienie fabryki to koszt znikomy - bliski 0.
Odpowiadając jednak na pytanie - zamienniki podobno potrafią sezonu "grzewczego" nie wytrzymać. Najdłużej wytrzymuje oryginał.
Odpowiadając jednak na pytanie - zamienniki podobno potrafią sezonu "grzewczego" nie wytrzymać. Najdłużej wytrzymuje oryginał.
- KucaQ
- Bywalec forum
- Posty: 320
- Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
- BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
- VIN: PP00711
- Płeć:
Powiem tak - włożyłem nowy BERU w październiku włącznie z wymiana kompletu świec NGK. W połowie listopada już mialem błąd w inpie.
Kupiłem zregenerowany za 120, zwróciłem mój OE i sprzedawca mi zwrócił jeszcze 80. Więc za 4 dyszki mam sprawny sterowniķ, który żyje juz 3 zimy
Tak jak kosteg napisal - te sterowniki maja fabryczną wadę (zbyt cienkie przewody - a raczej druciki - łączące płytkę PCB z wtyczką), która niestety nadal, po tylu latach nie została poprawiona i kupno nowego sterownika jest na chwilę.
Kupiłem zregenerowany za 120, zwróciłem mój OE i sprzedawca mi zwrócił jeszcze 80. Więc za 4 dyszki mam sprawny sterowniķ, który żyje juz 3 zimy
Tak jak kosteg napisal - te sterowniki maja fabryczną wadę (zbyt cienkie przewody - a raczej druciki - łączące płytkę PCB z wtyczką), która niestety nadal, po tylu latach nie została poprawiona i kupno nowego sterownika jest na chwilę.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Zapomnij o huco, albo naprawienie starego albo nowy beru.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 1703
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Nie grubość jest problemem. Od dawien dawna wiadomo, że instalacje elektryczne w domach wykonane z aluminium nie są najwytrzymalsze i raczej wymienia się takowe na miedziane. Po drugie również nie od dziś wiadaomo, że tam gdzie są wibracje montuje się elastyczne połączenia a nie spina się całości na sztywno...
Moduł świec został jendak zaprojektowany tak, że na grube pady PCB została napylona warstwa aluminium. Do niej zaś przygrzane sztywne złącza aluminiowe łączące znów pady konetkora poprzez napylone aluminium z miedzianym ichniejszym rdzeniem. Konektory są na innym poziomie niż pcb - to jest przymocowane do pleców obudowy stanowiącej jednocześnie radiator dla układu. Całość przykręcona jest do bloku silnika - ten jak wiadomo drży. A zatem ktoś wpadł na pomysł aby dwa poziomy połączyć sztywnymi wygiętymi w "schodek" złączami aluminiowymi a połączenie to wykonać jako zgrzewane... W układzie jaki pracuje w relatywnie wysokich temperaturach zdecydowano się puścić prąd do świec żarowych przez alumminiowe "mostki" narażone na drgania. Całość miast standardowo epoxydem zalane jest "galaretką" zupełnie drgań nie tłumiącą.
Każdy kto pamięta stare instalacje np w poniemieckich domach wie, że aluminiowe przewody z czasem (szczególnie te pracujące pod większym obciążeniem) najzwyczajniej kruszeją i pękają. Niektórzy twierdzą, że się "upalają". A w ścianach raczej nie ma drgań.
Naprawa to otworzenie puszki, wydłubanie galaretki, usunięcie pozostałości mostków, odsłonięcie padów miedzianych i solidne przylutowanie nowych przewodów ze skrętki miedzianej o rozsądnie dobranym przekroju. Dla pewności na końcu zabezpieczenie całości "zalewą do elektroniki" i zamknięcie puszki. Wymagana lutownica solidnej mocy i np opalarka podgrzewająca plecy ustrojstwa. Ewentualnie dobra stacja lutownicza i grzany stół do płytek.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 11 Odpowiedzi
- 2411 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 8 Odpowiedzi
- 3296 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Tomazzo
-
- 4 Odpowiedzi
- 7783 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: JasiuNJ
-
- 3 Odpowiedzi
- 1553 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 17 Odpowiedzi
- 5573 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 1 Odpowiedzi
- 3057 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Młody90
-
- 3 Odpowiedzi
- 9858 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kruszka
-
- 8 Odpowiedzi
- 2343 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Niedostepny363
-
- 13 Odpowiedzi
- 9442 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: StormHTX
-
- 2 Odpowiedzi
- 4324 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GruFx