Moduł komfortu - dylemat czy wymieniać

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
master
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 20 kwie 20, 23:30
BMW: E46 Touring 320D
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław
VIN: PP09960

#1

Post autor: master »

Witam

Właśnie zabierałem się za demontaż modułu GM5 w celu wymiany przekaźników (problem z centralnym zamkiem)
Zacząłem zastanawiać się jednak czy nie wymieniać całego modułu, zamiast naprawiać obecny, gdyż w aucie jest jeszcze kilka problemów oprócz problemów z otwieraniem (z kluczyka oraz przycisku):

- Nie działa alarm. Dodaję błędy z KTS.

- Nie działa tylnia wycieraczka oraz tylni spryskiwacz. Podczas pierwszej jazdy próbnej przed kupnem zauważyłem że tylnia wycieraczka nie działa, spróbowałem więc spryskiwacz tej szyby - spryskiwacz psikał mam wrażenie przez kilka sekund, nawet jak odpuściłem wajchę z niego. Potem spróbowałem znowu, nie działa, aż do dzisiaj.
Tylnia wycieraczka nie działa w ogóle, za to gdy raz przypadkiem miałem ją włączoną otwierała się co chwilę tylnia szyba bagażnika (touring), gdy wyłączyłem wycieraczkę po jakimś czasie i tak szyba tylnia raz na jakiś czas potrafiła się otworzyć (po zamknięciu musiało minąć trochę czasu zanim się tak stało). Dlatego wyciągnąłem bezpiecznik 58.

- Mimo sprawnego bezpiecznika 52 - oświetlenie bagażnika, wnętrza, schowka, latarka, system mycia szyb, centralny zamek, widać w KTS błąd sugerujący problem z tym bezpiecznikiem - mam wrażenie że z oświetlenia wnętrza, bagażnika, schowka wszystko działa poprawnie, problem jest z tylnim spryskiwaczem.

Czy jest więc szansa że przyczyna tych wszystkich lub części problemów tkwi w uszkodzonym module komfortu? Żadnej głębszej diagnostyka w celu ogarnięcia przyczyny tych problemów jeszcze nie robiłem, ale przy okazji pomyślałem o tym module.

Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

90 można zignorować ten kod błędu :D wspaniałe urządzenie. Muszę to nabyć.
Co do Twoich problemów to napraw wiązkę między tylną klapą a budą.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#3

Post autor: GUMMISS »

Nigdy nie wiadomo w jakim stanie będzie inny używany. Dodatkowo jak bym miał wkladac inny gm5 to i tak bym w nim zmienił prewencyjnie przekaźniki. One są jak mydło niestety.....
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
master
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 20 kwie 20, 23:30
BMW: E46 Touring 320D
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław
VIN: PP09960

#4

Post autor: master »

Ogólnie okazało się że przyczyny wymienionych incydentów przez mnie nie leżą w module komfortu, w nim wymieniłem przekaźniki i wygląda na to że cały moduł jest teraz OK
master pisze:- Nie działa alarm. Dodaję błędy z KTS.
Okazało się że w aucie nie ma alarmu, kiedyś sprawdzę jakimś narzędziem typu IMPA jak wygląda sytuacja.
master pisze:- Nie działa tylnia wycieraczka oraz tylni spryskiwacz. Podczas pierwszej jazdy próbnej przed kupnem zauważyłem że tylnia wycieraczka nie działa, spróbowałem więc spryskiwacz tej szyby - spryskiwacz psikał mam wrażenie przez kilka sekund, nawet jak odpuściłem wajchę z niego. Potem spróbowałem znowu, nie działa, aż do dzisiaj.
Tylnia wycieraczka z powodu zablokowanego mechanizmu tylniej wycieraczki. Jakby ktoś chciał sprawdzać bez rozkręcania mechanizmu czy działa silnik wycieraczki oraz spryskiwacz - Wystarczy otworzyć tylną szybę bagażnika, następnie śrubokrętem wcisnąć zamek, auto myśli że szyba jest zamknięta, więc można włączyć wtedy wycieraczkę. Widać wtedy, czy silnik się obraca czy nie, oraz czy działa spryskiwacz. U mnie normalnie silnik się obracał i spryskiwacz psikał w startowej pozycji silnika. Potem otwarcie z pilota tylniej szyby i normalne zamknięcie tylniej szyby.
master pisze:Tylnia wycieraczka nie działa w ogóle, za to gdy raz przypadkiem miałem ją włączoną otwierała się co chwilę tylnia szyba bagażnika (touring), gdy wyłączyłem wycieraczkę po jakimś czasie i tak szyba tylnia raz na jakiś czas potrafiła się otworzyć (po zamknięciu musiało minąć trochę czasu zanim się tak stało). Dlatego wyciągnąłem bezpiecznik 58.
Okazało się, że zepsuty jest przycisk przy wycieraczce, który taśmą na szybie jest połączony z resztą samochodu. Po pewnym czasie przycisk przestał działać, ale szyba się normalnie otwierała co jakiś czas sama z siebie, oraz działało otwieranie z pilota. Rozłączyłem ten przycisk i zrobiłem zwarcie na pinach, aby sprawdzić czy taśma jest ok, zamek się otworzył. Po ponownym podłączeniu przycisku do taśmy okazało się że przycisk działa, ale po kolejnej chwili zauważyłem że zamek sam się znowu otwiera. Gdy jest rozłączony zepsuty przycisk od taśmy, to szyba nie otwiera mi się już samoczynnie podczas jazdy - mogę jeździć z załączonym bezpiecznikiem by szyba się otwierała, a korzystam teraz z przycisku na pilocie żeby otworzyć szybę. Jedyny problem to to że podczas odpalonego silnika nie otworzę teraz szyby.
master pisze:- Mimo sprawnego bezpiecznika 52 - oświetlenie bagażnika, wnętrza, schowka, latarka, system mycia szyb, centralny zamek, widać w KTS błąd sugerujący problem z tym bezpiecznikiem - mam wrażenie że z oświetlenia wnętrza, bagażnika, schowka wszystko działa poprawnie, problem jest z tylnim spryskiwaczem.
Po wstawieniu bezpiecznika 58 nie wywala już błędu z innym bezpiecznikiem.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Będę chyba jutro testował przycisk nty w e61 (ten sam jest w e46) za 80,- dam znać czy działa, bo oryginał 250,-

Edit: przycisk nty działa elegancko, można przyoszczędzić.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”