Modernizacja m54b22

Ole-ks38
Posty: 5
Rejestracja: 22 mar 23, 23:54
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Tuchola
VIN: Jz45779
Płeć:

Modernizacja m54b22

Post autor: Ole-ks38 »

Jeśli było sorry ale nie widziałem
Przechodząc do sedna sprawy pacjent to e46 coupé z silnikiem m54b22 zdrowy nie mam co do niego żadnych zastrzeżeń niestety awarii uległ kolektor dolotowy. Wpadłem na pomysł z tego ze chciałem w przyszłości włożyć tam 3.0 powoli kupowałem części do niego mam kolektor przepustnice dise przeplywke a także filtr stożkowy wraz z obudowa.
Moje pytanie to
1czy warto jeżeli i tak będę musiał to wymienić
2 co z mapa/sterownikiem silnika
3 co jeszcze muszę zmienić żeby to działo
4 co najlepiej dołożyć ze zyskać na witalności i działalności jak najlepszej dla silnika
Jeżeli ktoś przerabiał ten temat proszę o priv
Pozdrawiam :(
w0jta5
Bywalec forum
Posty: 101
Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Karkonosze

Post autor: w0jta5 »

Ciekawy temat. Choć wielkich zmian chyba nie ma się co spodziewać.
Na pewno dobrze byłoby przeprowadzić strojenie po modyfikacjach. Aczkolwiek jestem ciekaw jak seryjny sterownik by się zaadoptował do wprowadzonych zmian bez ingerencji w soft.

Co do dalszych modyfikacji to do pełnio szczęścia brakuje wałków rozrządu z M54B30 i kolektorów wydechowych z M50 lub M52.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2088
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

Post autor: Broder »

Robilem taki dolot kilka lat wstecz w czerwonym touringu, u mnie dzialalo to bardzo fajnie, ale mialem jeszcze dorzucona przepustnice z n62 89mm i caly dolot bez zwezek.
Ciekawostka jest taka ze m54b22 dziala bez grzebania w sofcie z maf od m54b30, za to m54b25 juz przeplywki z b30 nie trawil.
Skoro jest przeplywka i sa sondy to sterownik bez strojenia poradzi sobie z tym co zmierza sensory, strojeniem na pewno jeszcze bedzie mozna cos wykrzesac, ale nie jest to koniecznoscia
Obrazek
Ole-ks38
Posty: 5
Rejestracja: 22 mar 23, 23:54
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Tuchola
VIN: Jz45779
Płeć:

Post autor: Ole-ks38 »

Czyli co myślisz ze przepustnica od 3.0 będzie Ok czy szukac innej
Coś oprócz sof z mapa od m54b30
Jeszeli chodzi o dolot bez zwężek mógłbyś trochę rozwinąć temat
Jeszcze jeszcze raz miałbyś to robić to co byś zastosował
Pozdrawiam :))
Ole-ks38
Posty: 5
Rejestracja: 22 mar 23, 23:54
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Tuchola
VIN: Jz45779
Płeć:

Post autor: Ole-ks38 »

Czyli co myślisz ze przepustnica od 3.0 będzie Ok czy szukac innej
Coś oprócz sof z mapa od m54b30
Jeszeli chodzi o dolot bez zwężek mógłbyś trochę rozwinąć temat
Jeszcze jeszcze raz miałbyś to robić to co byś zastosował
Pozdrawiam :))
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2088
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

Post autor: Broder »

Zadnego softu z b30. Napisalem wyzej ze b22 (na sofcie b22) bez problemu dzialalo z maf z 3.0
Nie wiem czy patrzyles na date filmu, ale to bylo 7 lat temu, nie pamietam dokladnie kazdego moda bo nie dosc ze kazde swoje auto modze, to jeszcze kazde z nich ma szereg dziwnych modyfikacji i zwyczajnie musialbym prowadzic zeszyt.
Z tego co pamietam mialem rure dolotowa od jakiego e34 V8
Obrazek


Ma ona bodajze srednice taka jak przepustnica z n62 i przeplywka z m54b30 wiec masz dolot bez zwezek po calosci 89mm
Gdybym mial czesci i wybor robicz czy nie to pewnie ze bym robil. Z tego co pamietam jezdzilo to porownywalnie albo i lepiej jak pozniejszy zdrowy ale seryjny m54b25, ktory mialem jako kolejny silnik w tym samym aucie.
Obrazek
Ole-ks38
Posty: 5
Rejestracja: 22 mar 23, 23:54
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Tuchola
VIN: Jz45779
Płeć:

Post autor: Ole-ks38 »

Jeżeli chodzi o ta przepustnice z n62 zebyzalozyc ja na ten kolektor od m54b30 jakies adaptery czy podchodzi normalnie ? A także z jakiego modelu dokładnie ta przepustnica była
w0jta5
Bywalec forum
Posty: 101
Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Karkonosze

Post autor: w0jta5 »

Broder pisze: 23 mar 23, 16:37 Skoro jest przeplywka i sa sondy to sterownik bez strojenia poradzi sobie z tym co zmierza sensory, strojeniem na pewno jeszcze bedzie mozna cos wykrzesac, ale nie jest to koniecznoscia
Jak sterownik się dostosuje, to ciekawości sam złożę do B22 kolektor, przepustnicę i przepływomierz z B30.
w0jta5
Bywalec forum
Posty: 101
Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Karkonosze

Post autor: w0jta5 »

Dolot z M54B30, przełożony.
Dupohamowania nie odczuwa zmian, aczkolwiek nie ma co się doszukiwać wielkich przyrostów ;)
Ole-ks38
Posty: 5
Rejestracja: 22 mar 23, 23:54
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Tuchola
VIN: Jz45779
Płeć:

Post autor: Ole-ks38 »

Założyłeś cały kolektor z dolotem ? Jest ogóle sens zakładać to
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”