Mocne bicie na karoserii-klatkowanie

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Lolo944
Bywalec forum
Posty: 116
Rejestracja: 25 kwie 14, 15:45
BMW: 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto:
VIN: PD80466

#1

Post autor: Lolo944 »

Witam,

M54b30 polift sedan

Borykam się już dłuższy czas z dużym problemem.
Mianowicie po wymianie sprzęgła i dwumasy jakiś czas później zaczęło coś bić po karoserii (jakby coś gumowego uderzeało o podłogę - jak jazda konna-klatkuje.
Jadąć 30km/h słychac charakterystyczne łu-łu-łu jak kończące się łożysko.
Podnosiłem tył samochodu i rozpędzałem - stwierdziłęm że to łożysko z tyłu,wymieniłem i wciąż to samo.
Wał napędowy sztywny - wieszam się na nim- kręci się ładnie itd...

Przy wyższych prędkościach jakby się niweluje tzn. kręcąc się szybciej słabiej to słychać.
Przy 180km/h od razu hamulec bo atk bije calym autem ze az strach...

CO CIEKAWE GDY SKRĘCAM W LEWO - NATYCHMIAST UCICHA - W PRAWO TROSZKE MOCNIEJ BIJE.
Zawieszenie cacy... Nie chcę już wymieniać nie potrzebnie innych rzeczy.

Może miał ktoś podobne problemy?


Ciężko mi namierzyć więc może macie jakieś sugestie...??
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#2

Post autor: tomx »

Miałem coś podobnego jak w tylnym kole rozpadł się cały mechanizm ręcznego - telepanie, łupanie, stuki, szumy i cała reszta. Całość niesie się po wale napędowym i brzmi to jakby rozpadała się skrzynia a to kompletna pierdoła. Zestaw naprawczy i dobrze ogarnięty montaż ręcznego zalatwia sprawę. Oczywiście w wersji Będziesz Miał Wydatki wypada wymienić tarcze kotwiczne, a to wymaga wybijania łożysk itp. W wersji Bardzo Mądry Wybór dorabiamy sobie podkładki, które "kotwiczą" ręczny raz a dobrze.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Faktycznie ręczny do sorawdzenia, ale z której strony wymieniłeś łożysko?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Lolo944
Bywalec forum
Posty: 116
Rejestracja: 25 kwie 14, 15:45
BMW: 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto:
VIN: PD80466

#4

Post autor: Lolo944 »

Właśnie jestem po oględzinach ręcznego, wyczyszczone i wszystko ładnie spasowane.Tłoczki też eleganckie w zaciskach. Łożysko wymienione zostało tylne lewe. Czuć bicie na całej karoserii - tak jakby jechał konno.
Czy możliwe jest aby łożysko w kole oprócz klasycznego łu-łu-łu miała takie bicie? Wał wygląda wszystko oki może przegub elastyczny lekko stara guma, pewnie ori delikatnie popękana, ale wszystko sztywne. Wieszam się po wale i sztywny. Obserwowałem nawet na podnośniku i rozpędzałem auto w powietrzu. Nie widać tego bicia pod spodem - wał ładnie się kręci, a w środku bije...


Ogółem co wymieniałem - Dyferencjał, lewa półoś, lewe tylne łożysko,Tarcze kotwiczne, przegląd hamulców.
Lolo944
Bywalec forum
Posty: 116
Rejestracja: 25 kwie 14, 15:45
BMW: 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto:
VIN: PD80466

#5

Post autor: Lolo944 »

Cóż zmieniłem dzisiaj łożysko przednie lewe i stukanie ustało :P temat do zamknięcia i może się jeszcze komuś przyda, jak to przednie łożysko potrafi przenosić po karoserii :)
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#6

Post autor: Krzysiek669 »

Lolo944 pisze: 23 mar 19, 15:46 Cóż zmieniłem dzisiaj łożysko przednie lewe i stukanie ustało :P temat do zamknięcia i może się jeszcze komuś przyda, jak to przednie łożysko potrafi przenosić po karoserii :)
Wymieniłeś same łożysko czy całą piastę z łożyskiem ? Jakiej marki łożysko wybrałeś ?
Lolo944
Bywalec forum
Posty: 116
Rejestracja: 25 kwie 14, 15:45
BMW: 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto:
VIN: PD80466

#7

Post autor: Lolo944 »

Całą piaste z łożyskiem. Marki MEYLE
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”