Mobil vs. Castrol
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 wrz 13, 16:14
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Bielsko-Biała
Witam wszystkich forumowiczów.
Mam pytanko odnośnie tych dwóch firm olejowych.
W swoim N42B20A (nie patrząc na wpisy w książce i kartki przy silniku:)) zwyczajowo zaraz po zakupie chcę wymienić m.in. olej silnikowy.
Wiem, że większość użytkowników poleca oleje klasy premium (LL albo Millers) jednak ja zamierzam olej wymieniać nie rzadziej jak co 13-15 tyś km i dlatego nie chcę aż tyle płacić za olej.
Serwisy BWM polecają wiadomo Castrola 5w-30 jednak niechętnie chcę zastosować ten olej bo w vectrze jak stosowałem go to wiecznie na bagnecie olejowym był osad kawowy (a płynu chłodzącego nie ubywało ani grama) i już bliski byłem nawet robienia uszczelki pod głowicą, jednak mechanik polecił (na szczęście) żeby najpierw spróbować innego oleju. Po wlaniu Mobila osad jak ręką odjął zniknął i do dzisiaj problemu nie ma.
I dlatego zastanawiam się nad Mobilem 5w 30 ESP bo też spełnia LL-04.
I tu pytanko czy ktoś z was zalewał silnik tym olejem a jeśli tak to jakie wrażenia?
Z góry dzięki za odp:)
Mam pytanko odnośnie tych dwóch firm olejowych.
W swoim N42B20A (nie patrząc na wpisy w książce i kartki przy silniku:)) zwyczajowo zaraz po zakupie chcę wymienić m.in. olej silnikowy.
Wiem, że większość użytkowników poleca oleje klasy premium (LL albo Millers) jednak ja zamierzam olej wymieniać nie rzadziej jak co 13-15 tyś km i dlatego nie chcę aż tyle płacić za olej.
Serwisy BWM polecają wiadomo Castrola 5w-30 jednak niechętnie chcę zastosować ten olej bo w vectrze jak stosowałem go to wiecznie na bagnecie olejowym był osad kawowy (a płynu chłodzącego nie ubywało ani grama) i już bliski byłem nawet robienia uszczelki pod głowicą, jednak mechanik polecił (na szczęście) żeby najpierw spróbować innego oleju. Po wlaniu Mobila osad jak ręką odjął zniknął i do dzisiaj problemu nie ma.
I dlatego zastanawiam się nad Mobilem 5w 30 ESP bo też spełnia LL-04.
I tu pytanko czy ktoś z was zalewał silnik tym olejem a jeśli tak to jakie wrażenia?
Z góry dzięki za odp:)
Pożyjemy, zobaczymy...
-
- Bywalec forum
- Posty: 435
- Rejestracja: 20 cze 11, 23:36
- BMW: E46 330D
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: NSZ
Niezłe porównianie vectry do bmw Mogę Ci polecić Motul 8100
Jak dla mnie to castrol czy mobil to blee... :/
Mam u siebie teraz nalatane 325.000 przeszedłem z 10w40 na syntetyk i wiesz co... od wymiany po 9 tys mialem dolewke ok 300ml a na pol syntetyku litr dolewki
Jak dla mnie to castrol czy mobil to blee... :/
Mam u siebie teraz nalatane 325.000 przeszedłem z 10w40 na syntetyk i wiesz co... od wymiany po 9 tys mialem dolewke ok 300ml a na pol syntetyku litr dolewki
-
- Weteran
- Posty: 662
- Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
- BMW: E46 330i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto:
13-15tys km/rok to normalna wymiana oleju i raczej nie powinno się robić tego rzadziej - bylo o tym na forum. Z rzadkich wymian olejów stosowanych przez ASO w silniku robi się więcej nagaru a Castrol jest olejem o słabych właściwościach utrzymujących silnik w czystośći lecz zapewne bardziej przyczyna się do tego wymiana co 20kkm... na samym Castrolu nigdy nie jeździłem ale jest to normalny, dobry olej - nie ma co tutaj wypisywać innych rzeczy bo w warunkach normalnych nie jesteśmy w stanie stwierdzić wyższości innych lepszych firm nad Castrolem choć faktem jest, że poprawa kultury pracy i cichsza praca wielu silników ma miejsce po przejściu na lepsze oleje jak Motul i Valvo lub pełne syntetyki PAO Liqui Moly czy Millersa. Oczywiśćie pakiety dodatków czy baza olejowa, która jest inna w droższych olejach LM czy Millersa to tez fakt.
Do N42 zastosuj olej Long-Life 5W30 lub 0W30.
Co do ceny to ile kosztuje LL Castrola czy Mobila ? LM czy Millers ma też oleje trochę tańsze niż ponad 200zł za 5L.
Ja do N42B20 wlewam Millers trident LL 5W30 i jest ok a 5L opakowanie kosztuje około 165pln.
Pozdrawiam.
Do N42 zastosuj olej Long-Life 5W30 lub 0W30.
Co do ceny to ile kosztuje LL Castrola czy Mobila ? LM czy Millers ma też oleje trochę tańsze niż ponad 200zł za 5L.
Ja do N42B20 wlewam Millers trident LL 5W30 i jest ok a 5L opakowanie kosztuje około 165pln.
Pozdrawiam.
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Porównanie Vectry do BMW..... Hmmmmm a w oplach silnik kręci się w inną stronę?? Wszystko działa podobnie w brew pozorom. Kawowy osad może się zbierać jak ktoś jeździ na krótkich trasach.
Co do oleju, u siebie zalewałem teraz Motulem i był około 20 PLN (jakieś 10%) droższy od najtańszego Castrola, więc ceny nie są aż takie wygórowane....
Co do oleju, u siebie zalewałem teraz Motulem i był około 20 PLN (jakieś 10%) droższy od najtańszego Castrola, więc ceny nie są aż takie wygórowane....
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 wrz 13, 16:14
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Bielsko-Biała
Na vectre to złego słowa nie dam powiedzieć:) Służyła mi przez 8 lat i żadnych większych problemów, a w kilku kwestiach niestety bije "trójke":):)
A jeśli chodzi o olej to decyzja podjęta, na razie zaleje na próbę tym castrolem edge bo cena myślę że ok (5l w hurtowni mam za 138 zł.), a wiadomo jak to po zakupie używki - trochę wydatków się nazbierało więc koszty trzeba racjonalizować:):):). Jak będzie coś nie tak to następnym razem wleje coś lepszego.
Dzięki jednak za wszystkie odpowiedzi.
A jeśli chodzi o olej to decyzja podjęta, na razie zaleje na próbę tym castrolem edge bo cena myślę że ok (5l w hurtowni mam za 138 zł.), a wiadomo jak to po zakupie używki - trochę wydatków się nazbierało więc koszty trzeba racjonalizować:):):). Jak będzie coś nie tak to następnym razem wleje coś lepszego.
Dzięki jednak za wszystkie odpowiedzi.
Pożyjemy, zobaczymy...
Wazne jest dobranie oleju w/g odpowiedniej specyfikacji do danego modelu silnika i motze w oplu cos tam przeoczyles
Od X lat jezdze na Castrolu i nie wiem Co tu sie czepiac,ostatnio wymienialem olej w BMW i Mini Ale tam razem w oryginalnych bankach BMW (tam i tak jest Castrol) i nie ma roznicy nie dolewam i jest ok. Do t4 leje tez Castrola tyle ze inny niz do powyzej
Sa tacy Co mowia "nigdy wiecej BMW " trafili na mine i obarczaja marke ze kupili padaczke.Podobnie jest z olejami swiat jest zalany podrobami i zu tez trzeba wiedziec gdzie co i jaki
Od X lat jezdze na Castrolu i nie wiem Co tu sie czepiac,ostatnio wymienialem olej w BMW i Mini Ale tam razem w oryginalnych bankach BMW (tam i tak jest Castrol) i nie ma roznicy nie dolewam i jest ok. Do t4 leje tez Castrola tyle ze inny niz do powyzej
Sa tacy Co mowia "nigdy wiecej BMW " trafili na mine i obarczaja marke ze kupili padaczke.Podobnie jest z olejami swiat jest zalany podrobami i zu tez trzeba wiedziec gdzie co i jaki
-
- Bywalec forum
- Posty: 381
- Rejestracja: 11 wrz 11, 18:54
- BMW: 323
- Rok produkcji: 199
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: krk
Mam do was pytanie sam mam olej Mobil 5W50, drugi raz już taki zmieniłem a dlatego taki bo poprzedni właściciel taki lał więc nie chciałem zmieniać skoro wszystko ok, ale gdzieś przeczytałem, że ten olej jest przeznaczony m.in. do mocnej pracy na wysokich obrotach, i jeśli ktoś rzadko tak jeździ to może to zaszkodzić to prawda?
U mnie w aucie jak buńka zobaczy 4.5tys obrotów to jest święto i ma to miejsce max raz-dwa razy w miesiącu.
Mi się wydaje to głupotą ale wole zapytać
U mnie w aucie jak buńka zobaczy 4.5tys obrotów to jest święto i ma to miejsce max raz-dwa razy w miesiącu.
Mi się wydaje to głupotą ale wole zapytać
don’t regret anything you do, cause in the end it makes you, who you are.
-
- Weteran
- Posty: 662
- Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
- BMW: E46 330i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto:
Moze zostać 5W50. Za co odpowiadją parametry przed i po literze "W" sobie mozesz wygooglować (było na forum nie raz) ale olej olejowi nie równy i nie jedno syntetyczne PAO 5W30 spełni lepiej zadanie od oleju 5W50, który wyjściowo jest zrobiony na innej bazie olejowe (czyt. np. mineralnej).
Jak jeździsz po prostu normalnie to się tym nie przejmuj i mozesz stosować nadal Mobila 5W50. Bardziej tutaj liczy się regularna wymiana tego oleju co około ~10tys km.
Pozdrawiam
Jak jeździsz po prostu normalnie to się tym nie przejmuj i mozesz stosować nadal Mobila 5W50. Bardziej tutaj liczy się regularna wymiana tego oleju co około ~10tys km.
Pozdrawiam
-
- Bywalec forum
- Posty: 381
- Rejestracja: 11 wrz 11, 18:54
- BMW: 323
- Rok produkcji: 199
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: krk
a kwestia co 10 tys czy co rok jest ważniejsza w tym wypadku ?
W ciągu roku zrobiłem 7.5k więc zmieniać wtedy czy przeczekać do 10k km?
W ciągu roku zrobiłem 7.5k więc zmieniać wtedy czy przeczekać do 10k km?
don’t regret anything you do, cause in the end it makes you, who you are.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 4 Odpowiedzi
- 3430 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: marekwu
-
- 1 Odpowiedzi
- 2887 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piotrek1474
-
- 8 Odpowiedzi
- 18272 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mariusz_E46
-
- 2 Odpowiedzi
- 895 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 7 Odpowiedzi
- 5252 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARC