MINI poradnik OLEJOWY. "Jaki olej" ? - czytaj i pytaj.

Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#11

Post autor: Dobrodziej_1983 »

kuchar pisze:W jakich warunkach,na jakich odcinkach to jeździ? Full saps 0w40 bym wlal tak czy inaczej.
Miasto i krótkie odcinki głównie, co myślisz o wymianach dwa razy do roku czyli co 5-6 tys/km?
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#12

Post autor: kuchar »

Nie ma takiej potrzeby. Zmieniaj co 10-12.
Wlej 0w40 tym bardziej, że krótkie odcinki. Dla turbiny lepiej. Millers z nano, Amsoil, Fuchs, Motul, Penrite 10tenths lub coś z tej półki. Norma Bmw LL01.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#13

Post autor: Dobrodziej_1983 »

kuchar pisze:Nie ma takiej potrzeby. Zmieniaj co 10-12.
Wlej 0w40 tym bardziej, że krótkie odcinki. Dla turbiny lepiej. Millers z nano, Amsoil, Fuchs, Motul, Penrite 10tenths lub coś z tej półki. Norma Bmw LL01.
Bóg zapłać dobry człowieku :)
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Adaśko
Bywalec forum
Posty: 244
Rejestracja: 16 gru 13, 19:23
BMW: 325 CI
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Strzelce Opolskie

#14

Post autor: Adaśko »

E46 325 automat. Lany byl zawsze 5w/30.
Z racji faktu ze mialem blad po stronie nieprawidłowego położenia walka wyrownowazajacego po str dolotu i wylotu zmieniono mi swiece i na nieszczęście zbieglo sie to z wymiana oleju. Dostałem 10/40 . Zrobiłem 12 000 i teraz co dalej . Płukanki sie boje i jestem w kropce co kupic. Zamówiłem valvoline ale po przeczytaniu wątku czar ze to super olej prysl ,choc wiele wpisów na innych forach go poleca.
Doradźcie co zrobić. Przebieg 185 rzeczywisty ! W ASO powiedzieli ze się nie wraca z pól na Full syntetyk. Jeden magik szpec powiedzial ze 12000 na jednym oleju to pryszcz i kazał wrócić do 5/30 ...POMOCY bo do glowy dostaje
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#15

Post autor: kuchar »

Wlej Plukanke Millers na 10 minut. Potem olej 5w40 tani ale wysokim tbn i przejedz 1000km (+/-) kontrolujac jego barwę. Następnie płukanka 15-20min i docelowy olej np. Motul 0w40 lub 5w40 Millers. Możesz dodać Archoil 9100. Zmień po 5tys i potem już rób normalnie.

Nic się nie stanie jeśli silnik jest ok a 12tys na 10w40 to nie ma tragedii jeszcze zależy jaki to był o lej...
Adaśko
Bywalec forum
Posty: 244
Rejestracja: 16 gru 13, 19:23
BMW: 325 CI
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Strzelce Opolskie

#16

Post autor: Adaśko »

Tzn boje sie plukanek. 3/3 serwisy mowily ze robię to na własne ryzyko i ze szukam klopotu. Wiec skutecznie mnie jako laika wystraszyli. A może zostać przy 10/40 zmieniając co 10.000 km . Kupic jakiś valvoline maxlife ?? Chce jakiś olej który nie jest rozlewany u nas.
dwoogeee
Bywalec forum
Posty: 297
Rejestracja: 10 kwie 12, 22:59
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom/Warszawa

#17

Post autor: dwoogeee »

Nie słuchaj tych speców - ludzie robią i szczerze mówiąc nie słyszałem, żeby ktokolwiek miał potem problemy.
Ja płukałem nawet więcej niż 15 wskazanych minut, bo ponad godzinę i jestem zadowolony bo spalanie oleju znacznie spadło.
Więc polecam :)
Obrazek
WRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#18

Post autor: WKRENTEK77 »

Nie no słuchaj dobrze mówia w serwisach ale nie potrafią sprecyzowac o co tak naprawdę chodzi ja zawsze powtażam ze jesli masz rozszczelniony motor i leci z niego to może być tylko gorzej ale jezeli jest wszystko ok to nie ma co sie obawiać płukanki i można śmiało płukać.
Adaśko
Bywalec forum
Posty: 244
Rejestracja: 16 gru 13, 19:23
BMW: 325 CI
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Strzelce Opolskie

#19

Post autor: Adaśko »

Tzn mam żal ze zmieniono mi z 5/30 na 10/40.
Fakt ze trzepanie sporadyczne karoseria zniknelo jak reka odjal. Nie pojawilo sie juz ani razu od wymiany oleju i świec. Nie wiem który z czynnikow pomogl ale nie dowiem sie juz pewnie nigdy. Pozostana zgadywanki,wróżby...
Kupiłem na razie valvoline max life 10/40 ale do poniedziałku mam czas...mogę zamienić itp.. Kolega ze sklepu idzie mi na rękę. Na 10/40 zrobiłem tyko 12 tys km. Raz tylko pod koniec dolalem 700ml bo zapalila sie zolta kontrolka a mialem pilny wyjazd. Co mechanik to inna spiewka. Wybrałem valvo bo czytałem kilka wpisów ze ok i ze nie jest rozlewany u nas. To bylo kryterium ważne .
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#20

Post autor: kuchar »

Adaśko pisze:Tzn mam żal ze zmieniono mi z 5/30 na 10/40.
Fakt ze trzepanie sporadyczne karoseria zniknelo jak reka odjal. Nie pojawilo sie juz ani razu od wymiany oleju i świec. Nie wiem który z czynnikow pomogl ale nie dowiem sie juz pewnie nigdy. Pozostana zgadywanki,wróżby....
No na pewno nie od oleju. Świece/cewki mogą powodować delikatne 'telepanie' na wolnych obrotach lub podczas lekkiego dodawnia gazu. M54 to świetne silniki jakich już nie będą produkować ale ich osprzęt jest stosunkowo wrażliwy (np. w porównaniu do silnik M50/M52) i trzeba po tylu latach pewne rzeczy po prostu wymienić to normalne.

Kupiłem na razie valvoline max life 10/40 ale do poniedziałku mam czas...mogę zamienić itp.. Kolega ze sklepu idzie mi na rękę. Na 10/40 zrobiłem tyko 12 tys km. Raz tylko pod koniec dolalem 700ml bo zapalila sie zolta kontrolka a mialem pilny wyjazd. Co mechanik to inna spiewka. Wybrałem valvo bo czytałem kilka wpisów ze ok i ze nie jest rozlewany u nas. To bylo kryterium ważne
Nie dramatyzuj :) zamień ten olej u kolegi na 5W40, zmień i zrób jak Ci pisałem wcześniej.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Oleje”