Mini Detailing, Przygotowania do sezonu

Dla wszystkich tych, którzy używają kosmetyków i środków do auto detailingu, dbając o każdy szczegół wyglądu swoich E46
enri4
Bywalec forum
Posty: 112
Rejestracja: 30 sty 12, 16:31
BMW: E46 330CI cabrio
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: o/Wieluń

#1

Post autor: enri4 »

Witam,
mając na uwadze zbliżającą się wiosnę a co za tym idzie przygotowania do sezonu :Yahoo!: , chciałbym pokazać kilka fotek z poprzedniego.
Z zabiegu przywracania blasku lakierowi wykonanego na E60 znajomego.
Pełny ekscytacji pracy nad bardzo ładnym samochodem (zawsze mi się podobała e60 w tym kolorze),samozaparcia zabrałem się za mycie i przygotowanie do właściwego etapu pracy nad czarnulką w kolorze schwarz 2.
Pierwsze oględziny nie zwiastowały strasznie zniszczonego lakieru.
Pełną krasę dewastacji odkryłem dopiero po dogłębnym umyciu, oczyszczeniu z wszelkiego brudu, kleju, smoły, ptasich odchodów i innych nie określonych niespodzianek.
Było widać że ktoś bardzo dbał o ten samochód :( , podejrzewam że kilka lub kilkanaście razy miesięcznie lądował na szczotkach :x
Niestety dotychczasowy właściciel nie zdawał sobie sprawy iż w ten sposób jego bmw nabiera dodatkowych "kresek" na lakierze a nie ukazuje swoją ogromną czerń i blask bijący z każdego elementu.
Przywrócenie świetności oraz wyciągnięcie maksymalnego shine okazało się nie lada wyzwaniem.
Ale nie poddajemy się i ostro jedziemy.

Takie tam małe 50/50.
Wyszło nie najgorzej,
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

a poniżej efekt przed LSP czyli wisienką na torcie.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Dużo zdjęć nie robiłem, tylko kilka żeby pokazać znajomemu jak miał zniszczony lakier.
Nigdy nie myślałem że je wykorzystam gdzieś indziej.

Zacięcie do dbania o samochód ostatnio przerodziło się w pasję i "inne" spojrzenie na te elementy pucowania bryki :Yahoo!:
Zmiana charakteru pracy, pasja oraz coraz większe "zafixowanie" detailingiem przez moją osobę spowodowało iż w wolnym czasie chciałbym zająć się tym właśnie upiększaniem samochodów.

Jak ktoś jest zainteresowany przywróceniem blasku swojemu autku to gorąco zapraszam.
INPA NCS-EXPERT DIS
USUWANIE ZGNIECEŃ BEZ LAKIEROWANIA - PDR
DETAILING=POLEROWANIE=KOREKTA LAKIERU
Obrazek
Aktualnie :
BMW E46 330i CABRIO
BMW E39 540i M-PAKIET INDIVIDUAL
BMW 740i INDIVIDUAL
jarekrk
Bywalec forum
Posty: 381
Rejestracja: 11 wrz 11, 18:54
BMW: 323
Rok produkcji: 199
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: krk

#2

Post autor: jarekrk »

Tak z ciekawości jakie pasty użyłeś, i jaką masz maszynę?
Po prostu zbieram opinie
don’t regret anything you do, cause in the end it makes you, who you are.
enri4
Bywalec forum
Posty: 112
Rejestracja: 30 sty 12, 16:31
BMW: E46 330CI cabrio
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: o/Wieluń

#3

Post autor: enri4 »

Korzystam min. z systemu Menzerny, DAS6, EPL-11.
Bardzo fajnie się na tym pracuje.
INPA NCS-EXPERT DIS
USUWANIE ZGNIECEŃ BEZ LAKIEROWANIA - PDR
DETAILING=POLEROWANIE=KOREKTA LAKIERU
Obrazek
Aktualnie :
BMW E46 330i CABRIO
BMW E39 540i M-PAKIET INDIVIDUAL
BMW 740i INDIVIDUAL
jarekrk
Bywalec forum
Posty: 381
Rejestracja: 11 wrz 11, 18:54
BMW: 323
Rok produkcji: 199
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: krk

#4

Post autor: jarekrk »

DAS6 to jest polerka DA, a lare rotacja?
Da rade tą DA zrobić korektę taką jak wkleiłeś foto czy jednak do tego tylko rotacja jest potrzebna?
don’t regret anything you do, cause in the end it makes you, who you are.
enri4
Bywalec forum
Posty: 112
Rejestracja: 30 sty 12, 16:31
BMW: E46 330CI cabrio
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: o/Wieluń

#5

Post autor: enri4 »

jarekrk pisze:DAS6 to jest polerka DA, a lare rotacja?
Da rade tą DA zrobić korektę taką jak wkleiłeś foto czy jednak do tego tylko rotacja jest potrzebna?
Tak. Pierwsza DA, druga rotacja.
Pewnie że da radę, tylko wymaga więcej czasu. :good:
INPA NCS-EXPERT DIS
USUWANIE ZGNIECEŃ BEZ LAKIEROWANIA - PDR
DETAILING=POLEROWANIE=KOREKTA LAKIERU
Obrazek
Aktualnie :
BMW E46 330i CABRIO
BMW E39 540i M-PAKIET INDIVIDUAL
BMW 740i INDIVIDUAL
jarekrk
Bywalec forum
Posty: 381
Rejestracja: 11 wrz 11, 18:54
BMW: 323
Rok produkcji: 199
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: krk

#6

Post autor: jarekrk »

powiedz mi jechać na 2 czy 3 pastach, zastanawiam się czy na samej menzernie FG500 i potem wykończającej SF4000 dam radę, czy pasuje dorzucić jeszcze z IP2100 ?
don’t regret anything you do, cause in the end it makes you, who you are.
enri4
Bywalec forum
Posty: 112
Rejestracja: 30 sty 12, 16:31
BMW: E46 330CI cabrio
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: o/Wieluń

#7

Post autor: enri4 »

Wszystko zależy w jakim stanie masz lakier i jakiego efektu oczekujesz.
Każda kombinacja może się okazać trafna. Musisz zobaczyć który sposób będzie Ci najbardziej odpowiadał.
Czy przejechanie full zestawem czy może mixem.
Ostatnio robiłem czarną coupe E46. Poszło FG500 oraz mix IP2000 i właśnie SF4000. Wyszło całkiem sympatycznie.
Właściciel był baaardzo zadowolony :Yahoo!: .
Wcześniej np. tylko IP2000 na twardym padzie i potem SF4000 i też super wyszło.
W detailingu nie ma jednoznacznej odpowiedzi, można jedynie wypracować sobie jakiś schemat, który i tak trzeba modyfikować w zależności od stanu lakieru.
Za to efekt końcowy i mina właściciela przy odbiorze wynagradza poniesiony trud i walkę z lakierem %)
Tak czy inaczej uwielbiam tą robotę :ROFL:
INPA NCS-EXPERT DIS
USUWANIE ZGNIECEŃ BEZ LAKIEROWANIA - PDR
DETAILING=POLEROWANIE=KOREKTA LAKIERU
Obrazek
Aktualnie :
BMW E46 330i CABRIO
BMW E39 540i M-PAKIET INDIVIDUAL
BMW 740i INDIVIDUAL
jarekrk
Bywalec forum
Posty: 381
Rejestracja: 11 wrz 11, 18:54
BMW: 323
Rok produkcji: 199
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: krk

#8

Post autor: jarekrk »

Właśnie w te wakacje będę robil pierwszy raz w życiu korektę:)
na celowniku LARE EPL 11, menzerny pasty FG500-IP2100-SF4000,kupię futro bo do bmw bardzo przydatne ponoć i jedyne zawahanie mam co do padów najpierw chciałem flexi pady duże i małe po 2 rodzaję, ale znów patrze i są jakieś wafle, inni polecają pady 3m niby droższe ale o 10zł, więc przy i tak dużym wydatku te 30zł rożnicy już chyba przeżyję, dużo osób poleca Urbana, ale to znów się poczyta, że je wycofują z produkcji bo się rozlatują i co?
Chyba zamówię komplet małych flexi, a duże to biały i pomarańcz flexi a niebieski 3M na finishing, było by tak?
don’t regret anything you do, cause in the end it makes you, who you are.
enri4
Bywalec forum
Posty: 112
Rejestracja: 30 sty 12, 16:31
BMW: E46 330CI cabrio
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: o/Wieluń

#9

Post autor: enri4 »

Kup sobie zestaw Menzerny packa. Masz w komplecie pasty i od razu pady, które spokojnie Ci wystarczy i dadzą radę.
Do tego zestaw małych padów też się przyda.
Urbana jak miałem to zachowywał się ok. Wiesz jednemu będzie się sypał a drugi będzie zachwycony. Wszystko możliwe że ktoś go przyciął na krawędziach za mocno i już zaczyna się sypać.
Korzystam z różnych, choć ostatnio niebieski Scholla odmówił posłuszeństwa i wyleciał z maszyny. Ale to tylko dla tego że często z niego korzystam i już musi iść na emeryturę :Yahoo!: .
Jak będziesz miał po jednym zestawie i jedno futro to musisz pamiętać żeby często czyścić pady podczas polerki aby się nie zapychały i były cały czas efektywne.
Chyba że możesz sobie pozwolić na dwa zestawy :ROFL: Choć uważam, że do jednego samochodu to szkoda wyrzucać kasy.
INPA NCS-EXPERT DIS
USUWANIE ZGNIECEŃ BEZ LAKIEROWANIA - PDR
DETAILING=POLEROWANIE=KOREKTA LAKIERU
Obrazek
Aktualnie :
BMW E46 330i CABRIO
BMW E39 540i M-PAKIET INDIVIDUAL
BMW 740i INDIVIDUAL
jarekrk
Bywalec forum
Posty: 381
Rejestracja: 11 wrz 11, 18:54
BMW: 323
Rok produkcji: 199
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: krk

#10

Post autor: jarekrk »

ubzroję się w kilka padów, a do nauki, zanim do swojego przystąpię będę miał seicento rodziców, i starą mazde 323f mojej żony :evil: oba auta poobijane więc nawet jakbym jakąś krzywdę zrobił to dużej różnicy nie będzie, a jeszcze mam drzwi do galanta 2 sztuki to zobaczę jak mocno trzeba przyciskać Rotacje aby przebicie zrobić i będę mieć lekcję.
Potem dopiero zaczniemy BMW robić :lol: , tylko gorzej z tym, że na działce nie mam garażu tylko wiatę zadaszoną i po obu stronach siatka ogrodzeniowa, no ale z każdej ze stron jest ona otwarta, i boję się, że jakieś syfy nalecą i więcej nieszczęścia niż pożytku będzie, chyba w jakąś folie malarską się uzbroję i dookoła wiaty przymocuję :unknown: ?

Jeszcze teraz zastanawiam się nad urządzeniem, najpierw chciałem budżetowego graphite ale i tak F.VAT wezmę to chciałem dołożyć do LARE EPL11, a teraz znów zobaczyłem, że 50zł taniej można fajnego SPARKY'EGO kupić PMB 1200CE, zawsze to w EU robione a nie typowy chińczyk a parametry też ma bardzo dobre jak na tą cene.
W pracy mamy 3 wiertarki SPARKY'EGO z czego jeden udar już wiele instalacji przeszedł i każda działa już chyba z 5 lat( jedna jestem pewny, że więcej bo była zanim ja się przyjąłem) więc firma na pewno bardziej pewna, do tego kupuje to w ciastoramie, wiec zepsuję się to nie ma problemu oddaje i czekam na serwis a nie jakieś wysyłki itp.
don’t regret anything you do, cause in the end it makes you, who you are.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Auto detailing, pielęgnacja”