Miga kontrolka ładowania

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1674
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#11

Post autor: kosteg »

marcinq00 pisze: 12 lut 21, 20:11 a na zapalonym 14.40
Gdy kontrolka miga to test ciągle pokazuje 14.4?
Obrazek
marcinq00
Posty: 6
Rejestracja: 11 lut 21, 23:21
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszow
VIN: Pf24369

#12

Post autor: marcinq00 »

14 .2 do 14.5 tak się Wacha
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1674
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#13

Post autor: kosteg »

Nie wiem niestety gdzie jest dokonywany pomiar napięcia dla testu a gdzie dla kontrolki ale moim zdaniem konieczna weryfikacja "okablowania". W starszych autach był sygnał wzbudzenia alternatora (odpowiadał bezpośrednio za kontrolkę) - nie mam wiedzy czy w e46 jest tak samo
Obrazek
Igna 1+
Bywalec forum
Posty: 108
Rejestracja: 11 mar 21, 20:30
BMW: Bmw e83
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Suwałki

#14

Post autor: Igna 1+ »

Zrobiło się u mnie identycznie jak u kolegi z tym miganiem ładowania, zimny silnik odpalony i test 9 napięcie akumulatora jest po kilku chwilach wzrasta do 14.2. Szczotki nowe byly wlutowywane komutator i nowe łożyska. Co może być powodem, w czasie migania ladowanie jest 14.0 a kontrolka Miga.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#15

Post autor: scghost »

regulator napiecia
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#16

Post autor: roque »

Tak szybko by padł jak alternator nowy? Chyba że w zamiennikach szybko cokolwiek pada...

Może jakaś inna usterka? Może gdzieś Ci olej podszedł lub woda i świruje?

Jeśli poprzedni alternator się spalił to może masz gdzieś problem na kablach pod maską?
Igna 1+
Bywalec forum
Posty: 108
Rejestracja: 11 mar 21, 20:30
BMW: Bmw e83
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Suwałki

#17

Post autor: Igna 1+ »

Alternator suchy, być może gdzieś zimny lut powstaje lub powstał albo szczotki hm trzeba wyjąć i sprawdzić.
Igna 1+
Bywalec forum
Posty: 108
Rejestracja: 11 mar 21, 20:30
BMW: Bmw e83
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Suwałki

#18

Post autor: Igna 1+ »

Nowe spostrzeżenia, na zimnym silniku pali się ładowania do czasu aż chociaż trochę rozgrzeje się motor, test 9 zaplon 11,7v odpalony 12v po kilku sec 14,1 a kontrolka dalej pali się do czasu aż coś się rozgrzeje wtedy gasnie.
Igna 1+
Bywalec forum
Posty: 108
Rejestracja: 11 mar 21, 20:30
BMW: Bmw e83
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Suwałki

#19

Post autor: Igna 1+ »

Założyłem oryginalny regenerowany regulator valeo zapala się Kontrolka ładowania powyżej 2tys obr, ladowanie w tym czasie w teście zegarów jest 14,2 o co chodzi.
Igna 1+
Bywalec forum
Posty: 108
Rejestracja: 11 mar 21, 20:30
BMW: Bmw e83
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Suwałki

#20

Post autor: Igna 1+ »

W czasie nagrzewa nią się silnika coraz rzadziej zapala się kontrolka ładowania, problem z regulatorem czy uzwojeniem alternatora?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”