metaliczne stuki podczas kręcenia kierownicą

kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#1

Post autor: kawbandos »

Podczas manewrów parkingowych przy mocniej skręconych kołach słychać stukanie, które można przyrównać do delikatnego stuknięcia metal o metal, powiedzmy klucz płaski stukający o drugi klucz płaski. Wymienione łożyska amortyzatorów, drążek i końcówka lewego drązka, sworznie. Został prawy drążek ale wydaje się ok, poza tym czy on by stukał metalicznie?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Jakie sworznie wymieniłeś? jakiej firmy kupiłeś górne mocowanie amortyzatorów?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#3

Post autor: kawbandos »

3 lata temu tuleja wahacza lemforder, sworzen nabity meyle, sworzen odkręcany lemforder. Rok temu dwa łączniki lemforder i poduszka stabiliztora nie wiem kogo oraz cały drązek ruv.... (coś tam). Pół roku temu wymiana sworzni wybijany na meyle hd. Miesiąc temu łozyska amortyzatorów sachs (to jest to samo lemforder), poduszki pod silnikiem febi. Zostaje już tylko przekładnia, drugi drązek, krzyzak kierownicy. Tylko czy coś tych rzeczy moze stukac metalicznie.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: scghost »

kiedy sa te stuki? caly czas? okazjonalnie? rownomiernie?
do przodu i do tylu?
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Ty te sworznie nabijasz na fabryczne wahacze? Ktoś sprawdzał luzy łyżką? Górne mocowania amortyzatorów potrafią być felerne, niech ktoś kręci kierownicą tak aby był objaw a Ty chwyć najpierw jednego mcpersona a potem drugiego, czuć będzie na nim jak tu jest problem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#6

Post autor: kawbandos »

To jest sporadyczne, zwykle przy pierwszej jeździe. Pierwszy wyjazd spod domu i to słychać. Słychać to ewidentnie z przodu. Te sworznie nabijane na oryginał.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#7

Post autor: scghost »

sprawdz czy sruby trzymajace tą dolną rame silnika są na pewno dobrze dokrecone i czy ta rama jest docisnieta do podlogi

te sruby wskazane strzalkami, zwlaszcza te dwie blisko tylnych tulei
https://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E46/04-BASICS-Engine_Splash_Shield_and_Plate_Replacement/images_small/pic02.jpg

jak ktos to nieumiejetnie przykreci to potrafi tak stuknac bo przeskakuje na gwincie niedokreconej sruby
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#8

Post autor: kawbandos »

nie mam czegoś takiego
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

maniek21112 pisze: 3 maja 20, 7:26Ktoś sprawdzał luzy łyżką? Górne mocowania amortyzatorów potrafią być felerne, niech ktoś kręci kierownicą tak aby był objaw a Ty chwyć najpierw jednego mcpersona a potem drugiego, czuć będzie na nim jak tu jest problem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#10

Post autor: kawbandos »

Stawiam, na 90% że to będzie krzyżak kolumny kierowniczej.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ kierowniczy”