Mata zajętości (kontrolka świeci)

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Savage
Bywalec forum
Posty: 65
Rejestracja: 15 kwie 23, 20:34
BMW: e46 330CDA Coupe Diesel Automat
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Podolsze
VIN: pk36104
Płeć:

#1

Post autor: Savage »

Witam!

Pacjent : e46 330CDA Coupe 3.0 Diesel Automat

Problem:
Wyskakujący błąd poduszek.

Fakty/historia:
Ogólnie przez długi czas od zakupu przez błędnie założony bezpiecznik licznik niektórych kontrolek w ogóle nie wyświetlał, więc pewnie nawet nie wiedziałem, że poduszki się świeciły. Jak to zostało ogarnięte to od razu było widać kontrolkę poduszek, więc podpięcie kompa i usunięcie błędu. Okazało się że mata jest odcięta przy wtyczce, i zamiast kupić gotowca to jakiś cymbał zrobił sam emulator (nie neguje roboty samemu, tylko bez poprawnej izolacji to było zrobione - wszystko gołe każdy drucik/przewód styka się ze sobą i całość owinięte RAZEM ciasno taśma izolacyjną). Po skasowaniu w sumie nie pokazywała się 1,5tyg. Przy innej robocie jak odpinałem aku kilkukrotnie to w końcu jak podpiąłem to od razu pojawiła się kontrolka. Stwierdziłem że spróbuje wyprasować mate i zlutować z powrotem z wtyczką. Niestety po podpięciu miernika i prasowaniu mata dead. Udało mi się znaleźć na necie mate akurat bez wtyczki w dobrej cenie, więc zakupiłem sprawdziłem miernikiem, zlutowałem znowu sprawdziłem miernikiem - naciskałem na nią i ani razu nie przerwało czy coś. Pojechałem do mechanika skasować błąd, udało się. Myślałem że po robocie, aż do momentu jak usiadł pasażer i znowu wywaliło... (bład maty zajętości) Teraz ogólnie świeci, ale czasami gaśnie samo na chwilę.

Pytania/sugestie:
1. Zakładając, że mata jest sprawna, może być inny powód który wywala ten błąd?
2. Czy może to być wina samego tego modułu do którego wpina się wtyczkę maty i jest sens go wymieniać?
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1699
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#2

Post autor: kosteg »

Obstawiam wyłącznie matę. Ta elektronika raczej nie jest winna.
Obrazek
Savage
Bywalec forum
Posty: 65
Rejestracja: 15 kwie 23, 20:34
BMW: e46 330CDA Coupe Diesel Automat
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Podolsze
VIN: pk36104
Płeć:

#3

Post autor: Savage »

W sumie tej nowej maty nie prasowałem, to można by jeszcze tylko czy to coś da...
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Wykodować, najlepsza opcja. Minus taki, że przy dzwonie poduszka wystrzeli nawet jak nikt nie będzie siedział na fotelu pasażera.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 320
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#5

Post autor: KucaQ »

maniek21112 pisze: 19 lip 23, 6:19 Minus taki, że przy dzwonie poduszka wystrzeli nawet jak nikt nie będzie siedział na fotelu pasażera.
Taki minus, to akurat nie minus moim zdaniem. Lepiej jak wystrzeli, gdy nikogo tam nie ma, niż jak nie wystrzeli, gdy ktoś jednak tam będzie.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Minus dla tych co jeżdżą sami i dość dynamicznie, czyli prawdopodobieństwo dzwona wzrasta :wink: ale rozumiem co sugerujesz :)
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 320
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#7

Post autor: KucaQ »

Tak, tak, dlatego też napisałem, że moim zdaniem to nie minus. Osobiście jeżdzę "rodzinnym" kombi i bezpieczeństwo pasażerów (a zwłaszcza mojej stałej pasażerki - żony) jest dla mnie ważne. Ale dla jeżdżących samemu, tak jak mówisz to oczywiście może być i raczej będzie minus. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :)
Savage
Bywalec forum
Posty: 65
Rejestracja: 15 kwie 23, 20:34
BMW: e46 330CDA Coupe Diesel Automat
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Podolsze
VIN: pk36104
Płeć:

#8

Post autor: Savage »

No i taka sytuacja... Kupiłem emulator bo wychodzę z założenia, że lepiej jak strzelą wszystkie niż żadna i po wpięciu tydzień temu - sama ikonka znikła - myślę pięknie, nie muszę jechać nigdzie kasować, bo często trzeba... Ale po tygodniu znowu wywaliło.. Przy okazji jak oddawałem do mechanika z inną pierdoła to poprosiłem, żeby sprawdził czy nie wiem - może inna poduszka teraz błąd wywala czy da się skasować. Okazało się, że teraz w ogóle nie mógł się połączyć z modułem poduszek.

Zastanawiam się czy po prostu ten moduł w który wpina się wtyczkę maty/emulator nie jest po prostu uszkodzony z jakiegoś względu i czy jest opcja wymiany go?
1. Dam rade sam ten moduł kupić?
2. Ma to sens że on może być uszkodzony?
3. Czy jest jeszcze coś z zewnątrz co dorzuca tutaj swoje 2 grosze... (inny moduł czy coś)?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Czym się łączył?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1699
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#10

Post autor: kosteg »

Zainwestuj w kabelek i sam diagnozuj. Będzie wiele łatwiej. Tym bardziej, że mechanik mógł czegoś uniwersalnego używać a te nie zawsze prawidłowo błędy ogarniają.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”