Maglownica - stuki ?

Daavid_94
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 21 gru 15, 23:54
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto:

#11

Post autor: Daavid_94 »

Powiedzcie mi czy magiel może powodować bicie kierownicy powyżej jakiejś prędkości? Bo zauważyłem że prócz hamowania bije koło 140. W piątek wymieniłem tuleje metolowo gumowe oraz łączniki stabilizatora. Założyłem znów inne felgi pojechałem znów na zbieżność ( tym razem nie płaciłem nic ). Objawy dalej te same podczas hamowania oraz powyzej 140. Obstawiacie coś ?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#12

Post autor: maniek21112 »

Jakiej firmy założyłeś wahacze i tuleje? Piasty jakie? Robiłeś pomiar ich bicia i po montażu tarcz? To standardowa procedura przy takich wymianach a szczególnie przy takich problemach.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Daavid_94
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 21 gru 15, 23:54
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto:

#13

Post autor: Daavid_94 »

Piasty mają jedną setkę, tarcze mają 3 setki.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#14

Post autor: maniek21112 »

To ładnie tu jest. Luz na maglu też może tak się objawiać, ale to jest łatwe do diagnozy od spodu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Daavid_94
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 21 gru 15, 23:54
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto:

#15

Post autor: Daavid_94 »

Rozkręcilem wszystkie osłony od spodu i sprawdzałem magiel. Żadnego luzu na nim ani na krzyżaku. Rozkręcilem od nowa zaciski i sprawdZalem pod każdym kątem. Zauważyłem że klocek wewnętrzny jest bardziej wytarty niż zewnętrzny. Ale sprawdzilem też tłoczek i bym bez żadnych wżer itp. wyczyściłem stary smar i przesmarowalem go od nowa. Lecz to nie pomogło. Znajomy załatwi mi na jutro zegar do pomiaru bicia tarcz. Sam tym razem sprawdzę czy to nie przypadkiem tarcze bądź piasta ( chociaż je wymieniałem ). Postaram się nagrać dzisiaj filmik jak będę wracał z pracy i pokaże jak bije. Może macie jakiegoś mechanika w okolicach Katowic który mógłby to ogarnąć ?
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#16

Post autor: adi3d »

Też mecze się z biciem kierownicy. Wymieniam tarcze dla pewności i zostanie tylko magiel
Daavid_94
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 21 gru 15, 23:54
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto:

#17

Post autor: Daavid_94 »

Sprawdziłem samemu bicie tarcz oraz piast. Tak jak pisałem wcześniej piasty jedną setka bicia a tarcze ponad trzy a niecałe cztery. Załatwiłem sobie magiel od znajomego co rozbierał E46. Wsadzę na testy zanim kupię. Powiedzcie mi na co uważać. Wiem żeby zblokować kierownicę i najlepiej ustawić koła na wprost. Teraz kwestia zostaje mi przy wkładaniu nowej, mam jakoś oznaczyc starą żeby ustawić tak samo przy wkładaniu nowej ? Żeby się nie okazało że będzie skręcona w prawo bądź lewo. Czy najlepiej zamontować wszystko, a na sam koniec krzyżak bo ma wieloklin z wypustką i będzie pasowało ? Czekam na porady, w sobotę będę wymieniał 😁. Mam nadzieję że to będzie to, jak się okaże to to rozpisze wszystko krok po kroku dla innych wraz z objawami itp hah
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#18

Post autor: adi3d »

Myślę że jak wyciągniesz stara i na nowej ustawiasz tak samo te bolce co wychodzą w prawo i w lewovorz6 skręcaniu to powinni być czyste plug and Play. Tak jak piszesz kierownica i koła nawprost. Daj znać jak poszło i zdaj relacje
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#19

Post autor: maniek21112 »

Z reguły każdy odkręca na prostych kołach, więc powinno być ok :wink:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Daavid_94
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 21 gru 15, 23:54
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto:

#20

Post autor: Daavid_94 »

Dobra dzięki za info, adi napisałem do Ciebie priv. Odezwij się to może uda nam się obu zdiagnozować czy mamy podobnie 😁
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ kierowniczy”