Maglownica e46

Hostet
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 2 sty 22, 13:46
BMW: E46 330I
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Jaroslaw

#1

Post autor: Hostet »

Witam, temat pewnie wałkowany setki razy ale potrzebuje pomocy na temat magla w e46. Czy wszystkie maglownice są takie same ? Mam w swojej b30 luz na maglu i chcialbym go wymienić, czy musze szukać też z b30 czy jak ? Jak to jest z tymi tabliczkami i numerami ? Z góry dziekuje za odpowiedz
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Wg realoem wszystkie diesle i 3.0i mają taką samą maglownicę.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1674
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#3

Post autor: kosteg »

W e46 pomijając auta z kierownicą po lewej i po prawej stronie masz 2 rodzaje maglownic:
- do auta z rwd
- do auta z napędem x

Te maglownice nie są pomiędzysobą wymienne.

Pośród magli do rwd wszystkie są wymienne pomiędzy sobą - pasują p&p jedne w miejsce drugich zaś różnice pomiędzy nimi to przełożenie. Zależnie od wersji mamy bardziej i mniej bezpośrednie.
Obrazek
Arczi
Bywalec forum
Posty: 57
Rejestracja: 4 mar 18, 20:23
BMW: 318CI N42B20A 330ci Cabrio
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław
VIN: JZ42373

#4

Post autor: Arczi »

Niestety nie jest do końca tak jak mówicie. Właśnie odebrałem maglownice po regeneracji którą kupiłem używaną parę dni wcześniej (niby sprawną). W sumie była sprawna częściowo ponieważ niby nic z niej nie ciekło ale listwa była już zużyta i wymagała wymiany. Jeszcze jej nie zamontowałem ale całość wyszła 500zł magiel/1300 wymiana listwy-regeneracja (cena bez vat)/445zł nowe kompletne drążki lemfordera razem z nowymi osłonami. Całość razem z nowymi podkładkami uszczelniającymi, płynem ATF geometrią zamknie się w kwocie ok 2500zł. Co do maglownic to w E46 było kilka różnych , oczywiście pasują zamiennie natomiast różnią się ilością obrotów od blokady do blokady rodzajem listwy zębatej a także rozdzielacza. Można je odróżnić głownie po kolorze tabliczki znamionowej (niebieska,zielona,żółta,fioletowa,srebrna,czarna) ta ostatnia jest chyba tylko dostępna w wersji RHD. I tak z tego co ustaliłem wersje z silniami 3.0 i 2.8 i fabrycznym pakiecie sportowym mają przekładnie w wersji 3 obroty od blokady do blokady i tabliczką w kolorze fioletowym bądź żółtym. Te przekładnie z zółtą tabliczką ZHP i końcówką numeru 712 oraz fioletową (clubsport) i końcówką 678 podobno są najbardziej pożądane i często przeszczepiane do M3 E46 czy innych wersji E30 i E36 w E30 podobno potrzebne są jakieś podkładki. M3 e46 ma maglownice z zieloną tabliczką i 3,2 obrotu od blokady do blokady. Była też przekładnia z niebieską tabliczka i 3 obrotami od blokady do blokady montowana w CSL przez cały okres produkcji i zwykłą niebieska która miała 3.33 obrotu. przedostatnią jest wersja srebrna najbardziej pospolita oraz biały kruk z czarną tabliczką montowany zazwyczaj w z3 i 2.7 obrotu. U mnie była oryginalnie wersja żółta 712 ale nie znalazłem nigdzie w okolicy takiej więc zdecydowałem się na fioletową z końcówką 678. Cały numer to zf 7852 974 678 bmw 6 755 064. W bmw przekładnie były montowane bardzo różnie i fioletową można było też spotkać np kompocie 320d z fabrycznym m-pakietem. Była jeszcze wersja Xdrive która miała całkiem inną przekładnie niż te powyżej. Niestety ale na naszym rynku wszystkie firmy które ogłaszają się np na allegro czy sprzedają regenerowane części np w intercars czy elite mają albo te wersje zwykłe albo wysyłają na chybił trafił ciężko powiedzieć. Zmówiłem z intrercars regenerowane przekładnie firm lauber i elstock bo mogłem je zwrócić bez ponoszenia kosztów i były to zwykłe przekładnie w dodatku elstock regeneruje też przekładnie trw więc wysyłają jak leci zamiennie. w elite była jeszcze gereral recambri również przyjechała trw w dodatku pomalowana na czarno razem z osłonami przewodami itp. Zakładam że po procesie tej ich pseudo regeneracji po prostu powiesili ją na haku i opierdo... w całości czarną farbą. Jedynym sensownym wyjściem jest kupno używanej o takiej specyfikacji jaka nam pasuje i oddaniu do regeneracji komuś kto się na tym zna. Na yt są też filmy instruktażowe jak przeprowadzić taki proces samemu czy inne o podobnej tematyce, może wrzucę je poniżej.









Pozdrawiam.

Aha jeszcze jedno na koniec w samochodach z układem DSC podobno nie powinno się zamieniać przekładni za taką z innym przełożeniem ze względu na czujnik kąta skrętu/czy jakieś nastawy w sterowniku. Dokładnie nie wiem wiec więcej nie mogę powiedzieć.

Jeszcze coś takiego znalazłem

https://www.steeringlpsr.com/bmw-e46
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Montowałem general recambri do 335xi to nawet drążki były używane ze śladami żaby od odkręcania.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1674
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#6

Post autor: kosteg »

Arczi pisze: 6 paź 23, 22:33 Niestety nie jest do końca tak jak mówicie
A powiedz w którym miejscu jest inczej niż napisałem?

Masz megle dla ruchu lewo i prawo stronnego oraz magle dla rwd i x. To jest jedyny podział wykluczający mechaniczne zmiany.

Pozostałe kwestie to przełożenie.

Z tego co widzę bazujesz na tym co wypisałem na jednej z grup na fb dokonując podziału na kolory i oznaczenia. Ale coś przy okazji mieszasz.

Najkrótszy magiel ma generalnie poliftowe 320d - bez względu na budę i zawias (mam go fabrycznie w swoim kombi ze zwykłym zawiasem). Kompot 320d z mapakiem jest wyjątkowy pod względem grubości stabilizatora (26.5mm - co daje 0.5mm więcej niż ten z m3) ale to inny temat.

Regenracje wielu elementów/podzespołów na naszym rynku wołają o pomstę do nieba. Jest to jednak temat na zapewne osobną kosmicznie długą dysputę.
Obrazek
Arczi
Bywalec forum
Posty: 57
Rejestracja: 4 mar 18, 20:23
BMW: 318CI N42B20A 330ci Cabrio
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław
VIN: JZ42373

#7

Post autor: Arczi »

Faktycznie bazuje na informacjach z forum ale było to forum anglojęzyczne chyba USA. Nie pamiętam, co do maglownic to różnią się one mechanicznie od siebie ponieważ występują w nich różne listwy oraz różne typy rozdzielaczy. Nie wiem dokładnie czym się różnią ponieważ tego akurat dowiedziałem się od gościa który regenerował moja przekładnie. Nie mam pewności co do tych wszystkich informacji ponieważ nie są to dane producenta tylko informacje od ludzi znalezione w Internecie. Sam szukałem jakiś danych na ten temat ponieważ nie wiedziałem za bardzo jaka maglownice powinienem kupić. Większość odpowiedzi na forach internetowych brzmi "w e46 wszystkie przekładnie są takie same z wyjątkiem wersji x i m3" to samo powiedział mi właściciel jednej z okolicznych firm zajmującej się sprzedażą i regeneracja takich części. Od razu wydało mi się to podejrzane. Poza tym gdyby te maglownice nie różniły się w jakimś stopniu wnętrznościami to miały by ten sam numer. Nie chce się z nikim kłócić ani udowadniać wyższości jednych świat nad drugimi bo sam się na tym nie znam na tyle aby wdawać się w szczegóły. Wymieniłem dzisiaj całość u siebie razem z drażkami i czuć różnicę w prowadzeniu auta ale to w sumie nic dziwnego. Z ciekawości ustawiłem wstępnie zbieżność korzystając z lasera budowlanego linijki z Castoramy i kawałka żyłki wędkarskiej i ku mojemu zdziwieniu auto jedzie idealnie prosto. Nie spodziewałem się tego ze uda się tak ustawić kola aby samochód nie ściągał w którąś ze stron a tu proszę. Ciekaw jestem jakie będą rozbieżności po pomiarach geometrii. Pomogłem sobie takim kalkulatorem. W obliczeniach uwzględniłem też różny rozstaw kół aby było w miarę dokładnie.

https://robrobinette.com/DIYAlignmentCalculator.htm
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1674
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#8

Post autor: kosteg »

Tak możemy do u...ej śmierci się bawić.

Nie takie jest pytanie autora. Różnice mechaniczne to różnice wykluczające wzajemną zamianę części. To, że magiel o innym przełożeniu ma inną budowę samej przekładni jest oczywiste dla wszystkich. Tak samo jest z dyframi o różnych przełożeniach czy skrzyniami biegów. Jednak tak długo jak mowa jest czy też tak długo jak autor pyta o pasowanie do swojego auta tak długo jak o to mu chodzi to wybiera magiel właściwy dla posiadania kierownicy po właściwej stronie i napędu na jedną bądź obie osie.

Raz jeszcze napiszę - wszystkie magle do e46 rwd z kiera po danej stronie są takie same i pasują zamiennie. Różnice w przełożeniach to rożnice w budowie wewnętrznej i każda osoba mająca świadomość czym jest przełożenie wie czym to w środku się rózni.

A zatem nie wprowadzaj nigoko w błąd jeśli sam do końca nie jesteś pewien o czym piszesz.
kosteg pisze: 12 cze 23, 8:12 Pośród magli do rwd wszystkie są wymienne pomiędzy sobą - pasują p&p jedne w miejsce drugich zaś różnice pomiędzy nimi to przełożenie. Zależnie od wersji mamy bardziej i mniej bezpośrednie.
A to było napisane na samym początku...
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ kierowniczy”