[M57TU] 3.0D wolno się nagrzewa - spalanie

Awatar użytkownika
Nickczemny
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 15 paź 16, 22:13
BMW: E46 330D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto:

#1

Post autor: Nickczemny »

Witam,

Jako, że jest to mój pierwszy post na forum - Witam wszystkich! Od paru dni jestem szczęśliwym posiadaczem E46 3.0D 204 konie. skrzynia manualna. Dojeżdżam nim codziennie do pracy, jakieś 12-14 km w jedną stronę. Temperatura cieczy chłodzącej podnosi się dość szybko, aczkolwiek po wyjściu z niebieskiego pola wspina się bardzo mozolnie. Te 14-15km nie wystarcza, aby wskazówka była w pionie, trzeba przejechać więcej albo go trochę pobutować. Te 12-14km jest pokonywane raczej w miarę spokojnie, między miejscowościami - jakieś 90-110km/h. Z tego co wyczytałem na forach to powinien nagrzewać się na dystansie ~5km? Zastanawiam się, czy nie zmienić profilaktycznie termostatów.. Jak dojeżdżam to wskazówka jest na kresce za niebieskim polem. W trasie trzyma temperaturę w pionie.

Spalanie - jak go wziąłem, wyszło 6.2l na 100km, jadąc 160km bardzo spokojnie, 80-100km/h. Z kolei kręcąc się na miejscu i do pracy te 12-14km wyszło 8.44l /100km. Czasem lekko butując, nie powiem, że nie.. Mieści się w granicach rozsądku? Komputer pokazuje odpowiednio 2l mniej, liczone z dystrybutora.

Za wszelkie sugestie i porady będę dozgonnie wdzięczny.

Pozdrawiam!
sanczo1988
Bywalec forum
Posty: 100
Rejestracja: 29 lut 16, 19:52
BMW: E46 Touring M47DO1
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Skoki
VIN: JL30767

#2

Post autor: sanczo1988 »

jak na 3l mysle ze spalanie spoko.. zalezy jak w Twoim wykonaniu wyglada "butowanie" u mnie byłoby bardzo akceptowane :D mam 2l i na trasie mam 5.5 6l ( nie jade ekonomicznie raz udało sie zrobic sie 4.7 ale to nie moja jazda)
podlaczyłes kompa? pierwsza sprawa zanim wezmiesz sie za termostaty sprawdz elektryczny podgrzewacz cieczy chlodzacej.. prawdopodobnie TObie nie działa wcale.. mysle ze od niego powinienes zaczac..

Jak wyglada Twoja droga do pracy? po miescie czy wyjezdzasz z miejscowosci i lecisz caly czas trasa? to jest roznica w miescie szybciej sie nagrzeje na trasie potzreba wiekszego dystansu..

u mnie zima na trasie pion jest po jakis 10km ale wiem ze mam bledy elektrycznego podgrzewaca ale puki co mialem wazniejsze sprawy ktorymi sie musialem zajac..
mysle ze po wymianie pion bylby po ok 7km..
jak jedziesz miastem to owszem 5km i powinien byc pion..
Awatar użytkownika
Nickczemny
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 15 paź 16, 22:13
BMW: E46 330D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto:

#3

Post autor: Nickczemny »

No strasznie męczona nie była :). Większość czasu raczej spokojnie, nie mam gdzie wykorzystać potencjał silnika .. Dojazd do pracy można nazwać trasą, przejeżdżam tylko po drodze przez 3 mniejsze miejscowości, zatem troszkę zwalniam, potem przyśpieszam. Do kompa się nie podpinałem, ale chyba już czas :). U mnie po tych 12-14km wskazówka ani myśli być w pionie.
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#4

Post autor: zibi_j1 »

Ja uważam że termostat Ci sie nie domyka i masz cały czas obieg przez chłodnicę.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
Nickczemny
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 15 paź 16, 22:13
BMW: E46 330D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto:

#5

Post autor: Nickczemny »

zibi_j1 pisze:Ja uważam że termostat Ci sie nie domyka i masz cały czas obieg przez chłodnicę.
Obstawiasz termostat główny? Jutro przyjdzie kabel, na początek błędy zczytam, nie macałem jeszcze podgrzewacza..

Warto od razu zmienić pompę wody, czy przeczekać zimę?
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#6

Post autor: zibi_j1 »

Tak ja celuję w niego. Jeśli pompa nie daje oznak zużycia to poczekaj
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#7

Post autor: Mariusz_E46 »

Nie ma sensu wymiana głównego termostatu bez wymiany EGR. I tak musisz go zdjąć żeby dostać się do termostatu. W 3l termostaty padają jak muchy, kup ori albo naprawdę dobry zamiennik.
GraKo
Bywalec forum
Posty: 92
Rejestracja: 9 sty 16, 21:16
BMW: e46 330d+
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Koszalin

#8

Post autor: GraKo »

termostat bardzo łatwo sprawdzić. termostat moze uszkodzic sie na dwa sposoby. jezeli sie zacina to pracuje na krótkim obiegu i silnik sie przegrzewa lub otwiera sie wczesniej gdzie niedogrzewa silnika.
- moja Honda ma 230 Nm. (accord Type R)
- A to spoko, to nawet mniej niż moje auto "na kupe" ma na jedno koło ! :]

zajrzyj -> https://e46forum.pl/330d-by-grako-18789-40 <-
Awatar użytkownika
Nickczemny
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 15 paź 16, 22:13
BMW: E46 330D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto:

#9

Post autor: Nickczemny »

Tak jak pisałem - silnik nagrzewa się do pionu po przejechaniu dopiero 20km, jadąc w miarę normalnie/spokojnie. Moim zdaniem zdecydowanie zbyt długo. Na mieście z wiadomych względów nieco szybciej.

Zmienię oba termostaty, jutro zamawiam. BEHR się nada? Czy szukać czegoś innego?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#10

Post autor: Dobrodziej_1983 »

BEHR się bardzo nada :)
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”