Strona 1 z 2

M57N Zaślepka EGR

: 17 lis 21, 17:37
autor: lisciu001
Witam wszystkich bardzo serdecznie
Mam taki dylemat, chcę z mojego auta pozbyć się felernego EGR. Zakupiłem Flansze, którą montuje się zamiast EGR, zaślepkę do kolektora oraz zaślepki do węży, które wchodzą do chłodniczki spalin (tę też chce wyrzucić). Tutaj moje pytanie, czy po wyrzuceniu całości pojawią się jakieś błędy, które mogą np ograniczyć moc auta, bądź w jakikolwiek sposób wpływać na pracę silnika.

Silnik to m57n, rok prod 2004, pierwsza rej 25.02.2004

Re: M57N Zaślepka EGR

: 17 lis 21, 18:31
autor: kosteg
Zaślepienie EGR zawsze wywala bład. Nie zawsze jednak skutkuje to pomoaranczową lampką na desce (błąd wówczas tylko w kompie).

Wykrycie przez kompa problemów z egr to zawsze przyjęcie jakiejś innej (nie wiem teraz jakiej) dawki powietrza. Zatem wpływ jest.

Jeśli to już z euro4 to zawsze pojawi się magiczny "check". Najlepiej wyprogramować dziada wówczas problemów brak.

Re: M57N Zaślepka EGR

: 17 lis 21, 19:16
autor: lisciu001
Właśnie chodzi mi o to czy pojawi się ten magiczny check. Nie mam pojęcia jak odróżnić wersję euro3 od euro4. Jak ktoś może pomóc ustalić jaka to jest wersja to będę wdzięczny :wink:
I nasuwa się kolejne pytanie, usuwać ten EGR czy poczekać, bo będzie robiony program prawdopodobnie wiosną i przy tej okazji zostanie usunięty programowo.

Re: M57N Zaślepka EGR

: 17 lis 21, 19:55
autor: Broder
lisciu001 pisze: 17 lis 21, 19:16 Właśnie chodzi mi o to czy pojawi się ten magiczny check. Nie mam pojęcia jak odróżnić wersję euro3 od euro4. Jak ktoś może pomóc ustalić jaka to jest wersja to będę wdzięczny :wink:
I nasuwa się kolejne pytanie, usuwać ten EGR czy poczekać, bo będzie robiony program prawdopodobnie wiosną i przy tej okazji zostanie usunięty programowo.
najprosciej to chyba po nastawniku turbiny - elektryczny eu4, gruszka eu3. Dodatkowo eu4 bedzie mialo sondy na katalizatorze

Re: M57N Zaślepka EGR

: 17 lis 21, 20:50
autor: maniek21112
Po ilości znaków w kodzie ima wtryskiwacza, euro3 - 6 znaków, euro4 - 7 znaków. Jeżeli chodzi o sterowanie turbo, to w przypadku m47n bywa różnie, są euro3 z elektronicznie, nie wiem jak w m57n ale wtryskiwacze i sonda to pewne informacje.

Re: M57N Zaślepka EGR

: 18 lis 21, 10:15
autor: kosteg
lisciu001 pisze: 17 lis 21, 19:16 I nasuwa się kolejne pytanie, usuwać ten EGR czy poczekać, bo będzie robiony program prawdopodobnie wiosną i przy tej okazji zostanie usunięty programowo
ISTA i ograniczenie maksymalnie ile przyjmie otwierania EGR do czasu pojechania na soft i pełnego wywalenia EGR. To moje zdanie.

Re: M57N Zaślepka EGR

: 18 lis 21, 10:58
autor: Lashie
kosteg pisze: 18 lis 21, 10:15
lisciu001 pisze: 17 lis 21, 19:16 I nasuwa się kolejne pytanie, usuwać ten EGR czy poczekać, bo będzie robiony program prawdopodobnie wiosną i przy tej okazji zostanie usunięty programowo
ISTA i ograniczenie maksymalnie ile przyjmie otwierania EGR do czasu pojechania na soft i pełnego wywalenia EGR. To moje zdanie.
Podpisuje się pod tym recyma i nogyma :D
Jeżeli teraz go wyrzucisz to będziesz się bujał do wiosny z checkiem jeżdżąc na mapie awaryjnej xd

Re: M57N Zaślepka EGR

: 18 lis 21, 11:14
autor: kosteg
lisciu001 pisze: 17 lis 21, 19:16 Nie mam pojęcia jak odróżnić wersję euro3 od euro4. Jak ktoś może pomóc ustalić jaka to jest wersja to będę wdzięczny
Najrościej chyba vin zdekodować. U mnie wygląda to tak:

167 Eu4 Exhaust Emissions Norm Abgasnorm Eu4

M57N Zaślepka EGR

: 8 wrz 23, 11:27
autor: KucaQ
Cześć,

Temat dotyczy M57N, choć ja mam pytanie w temacie M47N.
Mam eu3 (błąd tylko w INPIE, bez checka), zaślepiłem EGR, przy okazji wymiany świec wymieniłem przewód podciśnienia, po drodze zaslepiłem go gwoździem. Ogólnie po zaslepieniu silnik pracował łagodniej, nie było kangura na zimnym silniku i niskich biegach. Zrobiłem to przed trasą do Chrowacji. Jak juz prawie doleciałem na miejsce, na jednym z postojów po zgaszeniu silnika usłyszałem głośne cykanie spod maski. Spanikowałem, ale namierzyłem, że to właśnie elektrozawór od EGR, więc jego totalna awaria niczym by nie skutkowała. Cykanie było coraz cichsze aż w końcu ustępowało (trwało to może 1,5-2 minuty po zgaszeniu silnika).
Po powrocie "odślepiłem" EGR i wrzuciłem zaslepkę między rurką dorpowadzającą spaliny a EGR (EGR pracuje, ale zaciąga tylko "świeże" powietrze). Jednak znów wrócił kangur. W związku z tym chcę spowrotem zaslepić wężyk i mieć juz spokój.

Czy ktos miał podobne objawy po zaślepieniu węzyka podciśnienia? Jak się pozbyć tego cykania elektrozaworu?
Odpiąć wtyczkę od niego? Bo przyznam szczerze tego akurat nie próbowałem jeszcze.

M57N Zaślepka EGR

: 8 wrz 23, 12:20
autor: maniek21112
Tak, odpiąć wtyczkę, albo założyć taki, który nie wydaje dźwięków.

©2024 phpBB SEO by Inveo