M57N Zaślepka EGR

lisciu001
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 8 kwie 19, 20:30
BMW: E46 330d Touring
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Kluczbork

#1

Post autor: lisciu001 »

Witam wszystkich bardzo serdecznie
Mam taki dylemat, chcę z mojego auta pozbyć się felernego EGR. Zakupiłem Flansze, którą montuje się zamiast EGR, zaślepkę do kolektora oraz zaślepki do węży, które wchodzą do chłodniczki spalin (tę też chce wyrzucić). Tutaj moje pytanie, czy po wyrzuceniu całości pojawią się jakieś błędy, które mogą np ograniczyć moc auta, bądź w jakikolwiek sposób wpływać na pracę silnika.

Silnik to m57n, rok prod 2004, pierwsza rej 25.02.2004
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1672
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#2

Post autor: kosteg »

Zaślepienie EGR zawsze wywala bład. Nie zawsze jednak skutkuje to pomoaranczową lampką na desce (błąd wówczas tylko w kompie).

Wykrycie przez kompa problemów z egr to zawsze przyjęcie jakiejś innej (nie wiem teraz jakiej) dawki powietrza. Zatem wpływ jest.

Jeśli to już z euro4 to zawsze pojawi się magiczny "check". Najlepiej wyprogramować dziada wówczas problemów brak.
Obrazek
lisciu001
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 8 kwie 19, 20:30
BMW: E46 330d Touring
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Kluczbork

#3

Post autor: lisciu001 »

Właśnie chodzi mi o to czy pojawi się ten magiczny check. Nie mam pojęcia jak odróżnić wersję euro3 od euro4. Jak ktoś może pomóc ustalić jaka to jest wersja to będę wdzięczny :wink:
I nasuwa się kolejne pytanie, usuwać ten EGR czy poczekać, bo będzie robiony program prawdopodobnie wiosną i przy tej okazji zostanie usunięty programowo.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#4

Post autor: Broder »

lisciu001 pisze: 17 lis 21, 19:16 Właśnie chodzi mi o to czy pojawi się ten magiczny check. Nie mam pojęcia jak odróżnić wersję euro3 od euro4. Jak ktoś może pomóc ustalić jaka to jest wersja to będę wdzięczny :wink:
I nasuwa się kolejne pytanie, usuwać ten EGR czy poczekać, bo będzie robiony program prawdopodobnie wiosną i przy tej okazji zostanie usunięty programowo.
najprosciej to chyba po nastawniku turbiny - elektryczny eu4, gruszka eu3. Dodatkowo eu4 bedzie mialo sondy na katalizatorze
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Po ilości znaków w kodzie ima wtryskiwacza, euro3 - 6 znaków, euro4 - 7 znaków. Jeżeli chodzi o sterowanie turbo, to w przypadku m47n bywa różnie, są euro3 z elektronicznie, nie wiem jak w m57n ale wtryskiwacze i sonda to pewne informacje.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1672
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#6

Post autor: kosteg »

lisciu001 pisze: 17 lis 21, 19:16 I nasuwa się kolejne pytanie, usuwać ten EGR czy poczekać, bo będzie robiony program prawdopodobnie wiosną i przy tej okazji zostanie usunięty programowo
ISTA i ograniczenie maksymalnie ile przyjmie otwierania EGR do czasu pojechania na soft i pełnego wywalenia EGR. To moje zdanie.
Obrazek
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#7

Post autor: Lashie »

kosteg pisze: 18 lis 21, 10:15
lisciu001 pisze: 17 lis 21, 19:16 I nasuwa się kolejne pytanie, usuwać ten EGR czy poczekać, bo będzie robiony program prawdopodobnie wiosną i przy tej okazji zostanie usunięty programowo
ISTA i ograniczenie maksymalnie ile przyjmie otwierania EGR do czasu pojechania na soft i pełnego wywalenia EGR. To moje zdanie.
Podpisuje się pod tym recyma i nogyma :D
Jeżeli teraz go wyrzucisz to będziesz się bujał do wiosny z checkiem jeżdżąc na mapie awaryjnej xd
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1672
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#8

Post autor: kosteg »

lisciu001 pisze: 17 lis 21, 19:16 Nie mam pojęcia jak odróżnić wersję euro3 od euro4. Jak ktoś może pomóc ustalić jaka to jest wersja to będę wdzięczny
Najrościej chyba vin zdekodować. U mnie wygląda to tak:

167 Eu4 Exhaust Emissions Norm Abgasnorm Eu4
Obrazek
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 313
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#9

Post autor: KucaQ »

Cześć,

Temat dotyczy M57N, choć ja mam pytanie w temacie M47N.
Mam eu3 (błąd tylko w INPIE, bez checka), zaślepiłem EGR, przy okazji wymiany świec wymieniłem przewód podciśnienia, po drodze zaslepiłem go gwoździem. Ogólnie po zaslepieniu silnik pracował łagodniej, nie było kangura na zimnym silniku i niskich biegach. Zrobiłem to przed trasą do Chrowacji. Jak juz prawie doleciałem na miejsce, na jednym z postojów po zgaszeniu silnika usłyszałem głośne cykanie spod maski. Spanikowałem, ale namierzyłem, że to właśnie elektrozawór od EGR, więc jego totalna awaria niczym by nie skutkowała. Cykanie było coraz cichsze aż w końcu ustępowało (trwało to może 1,5-2 minuty po zgaszeniu silnika).
Po powrocie "odślepiłem" EGR i wrzuciłem zaslepkę między rurką dorpowadzającą spaliny a EGR (EGR pracuje, ale zaciąga tylko "świeże" powietrze). Jednak znów wrócił kangur. W związku z tym chcę spowrotem zaslepić wężyk i mieć juz spokój.

Czy ktos miał podobne objawy po zaślepieniu węzyka podciśnienia? Jak się pozbyć tego cykania elektrozaworu?
Odpiąć wtyczkę od niego? Bo przyznam szczerze tego akurat nie próbowałem jeszcze.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Tak, odpiąć wtyczkę, albo założyć taki, który nie wydaje dźwięków.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”