M57N Zaślepka EGR
-
- Bywalec forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 8 kwie 19, 20:30
- BMW: E46 330d Touring
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: opolskie
- Miasto: Kluczbork
Witam wszystkich bardzo serdecznie
Mam taki dylemat, chcę z mojego auta pozbyć się felernego EGR. Zakupiłem Flansze, którą montuje się zamiast EGR, zaślepkę do kolektora oraz zaślepki do węży, które wchodzą do chłodniczki spalin (tę też chce wyrzucić). Tutaj moje pytanie, czy po wyrzuceniu całości pojawią się jakieś błędy, które mogą np ograniczyć moc auta, bądź w jakikolwiek sposób wpływać na pracę silnika.
Silnik to m57n, rok prod 2004, pierwsza rej 25.02.2004
Mam taki dylemat, chcę z mojego auta pozbyć się felernego EGR. Zakupiłem Flansze, którą montuje się zamiast EGR, zaślepkę do kolektora oraz zaślepki do węży, które wchodzą do chłodniczki spalin (tę też chce wyrzucić). Tutaj moje pytanie, czy po wyrzuceniu całości pojawią się jakieś błędy, które mogą np ograniczyć moc auta, bądź w jakikolwiek sposób wpływać na pracę silnika.
Silnik to m57n, rok prod 2004, pierwsza rej 25.02.2004
-
- Bywalec forum
- Posty: 1672
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Zaślepienie EGR zawsze wywala bład. Nie zawsze jednak skutkuje to pomoaranczową lampką na desce (błąd wówczas tylko w kompie).
Wykrycie przez kompa problemów z egr to zawsze przyjęcie jakiejś innej (nie wiem teraz jakiej) dawki powietrza. Zatem wpływ jest.
Jeśli to już z euro4 to zawsze pojawi się magiczny "check". Najlepiej wyprogramować dziada wówczas problemów brak.
Wykrycie przez kompa problemów z egr to zawsze przyjęcie jakiejś innej (nie wiem teraz jakiej) dawki powietrza. Zatem wpływ jest.
Jeśli to już z euro4 to zawsze pojawi się magiczny "check". Najlepiej wyprogramować dziada wówczas problemów brak.
-
- Bywalec forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 8 kwie 19, 20:30
- BMW: E46 330d Touring
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: opolskie
- Miasto: Kluczbork
Właśnie chodzi mi o to czy pojawi się ten magiczny check. Nie mam pojęcia jak odróżnić wersję euro3 od euro4. Jak ktoś może pomóc ustalić jaka to jest wersja to będę wdzięczny
I nasuwa się kolejne pytanie, usuwać ten EGR czy poczekać, bo będzie robiony program prawdopodobnie wiosną i przy tej okazji zostanie usunięty programowo.
I nasuwa się kolejne pytanie, usuwać ten EGR czy poczekać, bo będzie robiony program prawdopodobnie wiosną i przy tej okazji zostanie usunięty programowo.
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
najprosciej to chyba po nastawniku turbiny - elektryczny eu4, gruszka eu3. Dodatkowo eu4 bedzie mialo sondy na katalizatorzelisciu001 pisze: ↑17 lis 21, 19:16 Właśnie chodzi mi o to czy pojawi się ten magiczny check. Nie mam pojęcia jak odróżnić wersję euro3 od euro4. Jak ktoś może pomóc ustalić jaka to jest wersja to będę wdzięczny
I nasuwa się kolejne pytanie, usuwać ten EGR czy poczekać, bo będzie robiony program prawdopodobnie wiosną i przy tej okazji zostanie usunięty programowo.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Po ilości znaków w kodzie ima wtryskiwacza, euro3 - 6 znaków, euro4 - 7 znaków. Jeżeli chodzi o sterowanie turbo, to w przypadku m47n bywa różnie, są euro3 z elektronicznie, nie wiem jak w m57n ale wtryskiwacze i sonda to pewne informacje.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 1672
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
ISTA i ograniczenie maksymalnie ile przyjmie otwierania EGR do czasu pojechania na soft i pełnego wywalenia EGR. To moje zdanie.
- KucaQ
- Bywalec forum
- Posty: 313
- Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
- BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
- VIN: PP00711
- Płeć:
Cześć,
Temat dotyczy M57N, choć ja mam pytanie w temacie M47N.
Mam eu3 (błąd tylko w INPIE, bez checka), zaślepiłem EGR, przy okazji wymiany świec wymieniłem przewód podciśnienia, po drodze zaslepiłem go gwoździem. Ogólnie po zaslepieniu silnik pracował łagodniej, nie było kangura na zimnym silniku i niskich biegach. Zrobiłem to przed trasą do Chrowacji. Jak juz prawie doleciałem na miejsce, na jednym z postojów po zgaszeniu silnika usłyszałem głośne cykanie spod maski. Spanikowałem, ale namierzyłem, że to właśnie elektrozawór od EGR, więc jego totalna awaria niczym by nie skutkowała. Cykanie było coraz cichsze aż w końcu ustępowało (trwało to może 1,5-2 minuty po zgaszeniu silnika).
Po powrocie "odślepiłem" EGR i wrzuciłem zaslepkę między rurką dorpowadzającą spaliny a EGR (EGR pracuje, ale zaciąga tylko "świeże" powietrze). Jednak znów wrócił kangur. W związku z tym chcę spowrotem zaslepić wężyk i mieć juz spokój.
Czy ktos miał podobne objawy po zaślepieniu węzyka podciśnienia? Jak się pozbyć tego cykania elektrozaworu?
Odpiąć wtyczkę od niego? Bo przyznam szczerze tego akurat nie próbowałem jeszcze.
Temat dotyczy M57N, choć ja mam pytanie w temacie M47N.
Mam eu3 (błąd tylko w INPIE, bez checka), zaślepiłem EGR, przy okazji wymiany świec wymieniłem przewód podciśnienia, po drodze zaslepiłem go gwoździem. Ogólnie po zaslepieniu silnik pracował łagodniej, nie było kangura na zimnym silniku i niskich biegach. Zrobiłem to przed trasą do Chrowacji. Jak juz prawie doleciałem na miejsce, na jednym z postojów po zgaszeniu silnika usłyszałem głośne cykanie spod maski. Spanikowałem, ale namierzyłem, że to właśnie elektrozawór od EGR, więc jego totalna awaria niczym by nie skutkowała. Cykanie było coraz cichsze aż w końcu ustępowało (trwało to może 1,5-2 minuty po zgaszeniu silnika).
Po powrocie "odślepiłem" EGR i wrzuciłem zaslepkę między rurką dorpowadzającą spaliny a EGR (EGR pracuje, ale zaciąga tylko "świeże" powietrze). Jednak znów wrócił kangur. W związku z tym chcę spowrotem zaslepić wężyk i mieć juz spokój.
Czy ktos miał podobne objawy po zaślepieniu węzyka podciśnienia? Jak się pozbyć tego cykania elektrozaworu?
Odpiąć wtyczkę od niego? Bo przyznam szczerze tego akurat nie próbowałem jeszcze.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Tak, odpiąć wtyczkę, albo założyć taki, który nie wydaje dźwięków.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 1572 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kalix
-
- 6 Odpowiedzi
- 7614 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Krzysiek669
-
- 1 Odpowiedzi
- 1901 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Szuma15
-
- 13 Odpowiedzi
- 5914 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jan5
-
- 4 Odpowiedzi
- 3395 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: karolo_k
-
- 3 Odpowiedzi
- 830 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 3 Odpowiedzi
- 1977 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 4529 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 2400 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: D3jw