M57N Ciężko odpala, błędy INPA

lisciu001
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 8 kwie 19, 20:30
BMW: E46 330d Touring
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Kluczbork

#1

Post autor: lisciu001 »

Witam, od pewnego czasu auto zaczęło ciężko palić, niezależnie od pogody, tak jakby rozrusznik nie miał siły . Podejrzenie padło na akumulator, został podładowany i sprawdzony, wszystko jest ok. Jak odpali, wszystko jest w porządku, wydaje mi sie że jak jest ciepły to lepiej pali.

Błędy z INPA:
4753 4753 Steuergeraet intern 12
Error counter: 1
Logistic counter: 19
Mileage 379500 km
mittlere Motordrehzahl 55.16 rpm
Kühlmitteltemperatur 25.03 deg C
maximaler Raildruck der letzten 10ms 86.65 bar
Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 31.11 mg/cyc
angesaugte Luftmasse pro Zylinder 686.87 mg/Hub
Ladedruckwert 994.46 hPa
linearisierter APP1 0.00 %
Batteriespannung 9123.87 mV
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Atmosphärendruck 984.61 hPa
interner Fehler (System overload)
Testbedingungen erfuellt
Fehler bisher nicht aufgetreten
Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
4293 4293 Steuergeraet intern 16
Error counter: 1
Logistic counter: 20
Mileage 0 km
mittlere Motordrehzahl 0.00 rpm
Kühlmitteltemperatur -50.27 deg C
maximaler Raildruck der letzten 10ms 0.00 bar
Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 0.00 mg/cyc
angesaugte Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub
LowAdresse recovery location 12.00 -
LowAdresse recovery location 200.00 -
Batteriespannung 0.00 mV
HighAdresse recovery location 134.00 -
Herkunft des letzten Reset ( >0 = Recovery ) 0.00 -
Recovery aufgetreten
Testbedingungen erfuellt
Fehler bisher nicht aufgetreten
Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
3E91 3E91 Kurbelwellengeber
Error counter: 1
Logistic counter: 36
Mileage 380270 km
mittlere Motordrehzahl 110.33 rpm
Kühlmitteltemperatur 37.07 deg C
maximaler Raildruck der letzten 10ms 456.87 bar
Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 30.33 mg/cyc
angesaugte Luftmasse pro Zylinder 478.92 mg/Hub
Ladedruckwert 974.76 hPa
linearisierter APP1 0.00 %
Batteriespannung 9612.65 mV
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Meta-Status der KW- und NW-Ereignisverwaltung 16.00 -
falsches Signal
Testbedingungen erfuellt
Fehler bisher nicht aufgetreten
Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
W necie mało informacji na temat tych błędów, pomóżcie :(
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

3 to czujnik położenia wału, dość istotna sprawa lekko mówiąc.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
lisciu001
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 8 kwie 19, 20:30
BMW: E46 330d Touring
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Kluczbork

#3

Post autor: lisciu001 »

Racja, ale to nie jest błąd typu „czujnik jest uszkodzony”
Tutaj coś z sygnałem jest nie tak, gdyby czujnik był uszkodzony samochód raczej by nie odpalił bądź gasł.
Jak możecie spojrzeć na ten błąd od czujnika, w parametrach jest napięcie akumulatora, które spada poniżej 10V, czy to jest normalne ? Akumulator ma dwa lata i nie daje rady?

Mój trop jest taki ze czujnik nie dostaje odpowiedniego napięcia :unknown:

Ps. Teraz zauważyłem ze w błędzie 4753 napięcie akumulatora wynosi około 9V :P
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Doładuj i sprawdź, ale nie spotkałem się z błędem czujnika położenia wału spowodowanego słabym akumulatorem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”