[M57D30] Dużo żądanego powietrza w INPA

ajzyn
Posty: 6
Rejestracja: 14 cze 23, 23:47
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: M57D30

#1

Post autor: ajzyn »

Siemka
Mam wrażenie, że moja BMW(M57D30 manual 5 biegów) ma trochę za mało mocy w porównaniu do tego co powinna mieć (ma ok. 9,5 do 100km/h).
Chwilę po tym jak załącza się turbo, czuć że auto ma moc, jednak ok 100 rpm później ta moc trochę spada i zaczyna liniowo przyśpieszać aż do końca obrotów - dopiero od 2,5 tyś obrotów czuć fajne przyśpieszenie (moje subiektywne odczucia :D)

Zauważyłem, że poduszka silnika jest rozwalona - leci z niej olej (?) w miejscu podłączenia do podciśnienia. Z tego co się zorientowałem z tego samego osprzętu idzie podciśnienie do turbo, egr(zaślepiłem go) i właśnie poduszek i zastanawiam się, czy może w jakiś sposób podciśnienie "uciekać" przez tą poduszkę(z tego co widać w INPA to chyba turbo dobrze dmucha?) ?
Załączam z niej część logów - masa powietrza zarówno żądana jak i rzeczywista wygląda jakby była zbyt duża. co to może oznaczać? sterownik?
- od 35 sekundy przyśpieszam na max z 2 biegu, potem 3 bieg

Z góry dzięki za pomoc :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Tu doładowanie i masa powietrza wyglądają ok, ale zrób to na 4 biegu od 1800 rpm bez odpuszczania ile będziesz miał miejsca, najlepiej pod górę.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
ajzyn
Posty: 6
Rejestracja: 14 cze 23, 23:47
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: M57D30

#3

Post autor: ajzyn »

Nagrałem 2 razy takie przyśpieszenie - pierwsze na początku filmiku, a drugie zaczyna się od ok. 1:00


Odnośnie masy powietrza to jest to normalne, że jest ona poza zakresem w progress barze - zakres jest 0-500 a na filmiku widać czasami wartości ok. 1000 ?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Nie patrz na zakresy, one zostały ustalone cbyba losowo. Wartości rzeczywiste pokrywają się z zadanymi, z lekką nawiązką, tak właśnie ma być. Błędy jakieś masz?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
ajzyn
Posty: 6
Rejestracja: 14 cze 23, 23:47
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: M57D30

#5

Post autor: ajzyn »

Aaa ok. Dzięki za wytłumaczenie :)

Błędy:
errors.pdf
(104.71 KiB) Pobrany 72 razy


Czy możliwe, żeby ta BMW była tak zajechana, żeby robiła prawie 2 sec do 100 km/h wolniej niż podaje producent ? Dodam, że silnik pracuje bardzo równo, a wydech nie zostawia grama dymu, nawet przy ostrej jeździe
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Żaden hamulec nie trzyma? Posprawdzaj temperatury poszczególnych kół. Błędy wrzuć w formie do odczytu a nie pobrania.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
ajzyn
Posty: 6
Rejestracja: 14 cze 23, 23:47
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: M57D30

#7

Post autor: ajzyn »

Nie, żaden hamulec nie trzyma (nie grzeje się felga, oraz auto wytraca długo prędkość na luzie), jednak dość ciężko się kręci tylnymi kołami ( jest to moje pierwsze auto tylnonapędowe, ale podejrzewam, że to przez wał )

Błędy:
Obrazek
Obrazek

Jeszcze zastanawia mnie błąd dotyczący "coolant temperature heater". Jeżeli chodzi o podgrzewacz wody, to wydaje mi się że nie powinien on się włączać przy takich temperaturach jakie są w poszczególnych wystąpieniach błędu
damian937pl
Posty: 1
Rejestracja: 26 lis 23, 9:51
BMW: e39
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: BP
Płeć:

#8

Post autor: damian937pl »

Udało się rozwiązac problem? Tez mam wrazenie, ze auto slabiej jedzie niz powinno, a nie daje zadnych objawów usterki.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”