[M57D30] Dużo żądanego powietrza w INPA
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 cze 23, 23:47
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
- VIN: M57D30
Siemka
Mam wrażenie, że moja BMW(M57D30 manual 5 biegów) ma trochę za mało mocy w porównaniu do tego co powinna mieć (ma ok. 9,5 do 100km/h).
Chwilę po tym jak załącza się turbo, czuć że auto ma moc, jednak ok 100 rpm później ta moc trochę spada i zaczyna liniowo przyśpieszać aż do końca obrotów - dopiero od 2,5 tyś obrotów czuć fajne przyśpieszenie (moje subiektywne odczucia )
Zauważyłem, że poduszka silnika jest rozwalona - leci z niej olej (?) w miejscu podłączenia do podciśnienia. Z tego co się zorientowałem z tego samego osprzętu idzie podciśnienie do turbo, egr(zaślepiłem go) i właśnie poduszek i zastanawiam się, czy może w jakiś sposób podciśnienie "uciekać" przez tą poduszkę(z tego co widać w INPA to chyba turbo dobrze dmucha?) ?
Załączam z niej część logów - masa powietrza zarówno żądana jak i rzeczywista wygląda jakby była zbyt duża. co to może oznaczać? sterownik?
- od 35 sekundy przyśpieszam na max z 2 biegu, potem 3 bieg
Z góry dzięki za pomoc
Mam wrażenie, że moja BMW(M57D30 manual 5 biegów) ma trochę za mało mocy w porównaniu do tego co powinna mieć (ma ok. 9,5 do 100km/h).
Chwilę po tym jak załącza się turbo, czuć że auto ma moc, jednak ok 100 rpm później ta moc trochę spada i zaczyna liniowo przyśpieszać aż do końca obrotów - dopiero od 2,5 tyś obrotów czuć fajne przyśpieszenie (moje subiektywne odczucia )
Zauważyłem, że poduszka silnika jest rozwalona - leci z niej olej (?) w miejscu podłączenia do podciśnienia. Z tego co się zorientowałem z tego samego osprzętu idzie podciśnienie do turbo, egr(zaślepiłem go) i właśnie poduszek i zastanawiam się, czy może w jakiś sposób podciśnienie "uciekać" przez tą poduszkę(z tego co widać w INPA to chyba turbo dobrze dmucha?) ?
Załączam z niej część logów - masa powietrza zarówno żądana jak i rzeczywista wygląda jakby była zbyt duża. co to może oznaczać? sterownik?
- od 35 sekundy przyśpieszam na max z 2 biegu, potem 3 bieg
Z góry dzięki za pomoc
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10348
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Tu doładowanie i masa powietrza wyglądają ok, ale zrób to na 4 biegu od 1800 rpm bez odpuszczania ile będziesz miał miejsca, najlepiej pod górę.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 cze 23, 23:47
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
- VIN: M57D30
Nagrałem 2 razy takie przyśpieszenie - pierwsze na początku filmiku, a drugie zaczyna się od ok. 1:00
Odnośnie masy powietrza to jest to normalne, że jest ona poza zakresem w progress barze - zakres jest 0-500 a na filmiku widać czasami wartości ok. 1000 ?
Odnośnie masy powietrza to jest to normalne, że jest ona poza zakresem w progress barze - zakres jest 0-500 a na filmiku widać czasami wartości ok. 1000 ?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10348
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Nie patrz na zakresy, one zostały ustalone cbyba losowo. Wartości rzeczywiste pokrywają się z zadanymi, z lekką nawiązką, tak właśnie ma być. Błędy jakieś masz?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 cze 23, 23:47
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
- VIN: M57D30
Aaa ok. Dzięki za wytłumaczenie
Błędy:
Czy możliwe, żeby ta BMW była tak zajechana, żeby robiła prawie 2 sec do 100 km/h wolniej niż podaje producent ? Dodam, że silnik pracuje bardzo równo, a wydech nie zostawia grama dymu, nawet przy ostrej jeździe
Błędy:
Czy możliwe, żeby ta BMW była tak zajechana, żeby robiła prawie 2 sec do 100 km/h wolniej niż podaje producent ? Dodam, że silnik pracuje bardzo równo, a wydech nie zostawia grama dymu, nawet przy ostrej jeździe
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10348
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Żaden hamulec nie trzyma? Posprawdzaj temperatury poszczególnych kół. Błędy wrzuć w formie do odczytu a nie pobrania.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 cze 23, 23:47
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
- VIN: M57D30
Nie, żaden hamulec nie trzyma (nie grzeje się felga, oraz auto wytraca długo prędkość na luzie), jednak dość ciężko się kręci tylnymi kołami ( jest to moje pierwsze auto tylnonapędowe, ale podejrzewam, że to przez wał )
Błędy:
Jeszcze zastanawia mnie błąd dotyczący "coolant temperature heater". Jeżeli chodzi o podgrzewacz wody, to wydaje mi się że nie powinien on się włączać przy takich temperaturach jakie są w poszczególnych wystąpieniach błędu
Błędy:
Jeszcze zastanawia mnie błąd dotyczący "coolant temperature heater". Jeżeli chodzi o podgrzewacz wody, to wydaje mi się że nie powinien on się włączać przy takich temperaturach jakie są w poszczególnych wystąpieniach błędu
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 26 lis 23, 9:51
- BMW: e39
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: BP
- Płeć:
Udało się rozwiązac problem? Tez mam wrazenie, ze auto slabiej jedzie niz powinno, a nie daje zadnych objawów usterki.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 1989 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kubota
-
- 9 Odpowiedzi
- 13211 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rafał18
-
- 4 Odpowiedzi
- 4271 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maajkii
-
- 5 Odpowiedzi
- 3399 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: blitzkrieg
-
- 6 Odpowiedzi
- 1202 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 3 Odpowiedzi
- 1604 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 613 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: seba40013
-
- 19 Odpowiedzi
- 4314 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112